0 Потребители и 4 Гости преглежда(т) тази тема.

Имате ли всички възможни отговори на тази задача? Какви са вариантите? И бихте ли обяснили как разбирате изпреварване на трима повече от тези, които са преди него, ако пред него са У, откъде ще вземе У+3, за да ги изпревари?
Само да не помислите, че нещо се заяждам, просто хлапето излезе с увесен нос и сега се опитвам да разбера що за задачи бяха тези. Вкъщи при подготовката реши три теста без грешка, а всички останали - с до три грешки максимум? И изведнъж, излиза и казва, че са били доста трудни и се колебае за далеч по-голямо число задачи... И като си видя резултатите...
А за вида решение - ние сме в четвърти клас и този тип задачи ги решаваме точно с този алгоритъм. Аз не съм педагог и по-нагледно от това не ми е по възможностите... :)
На финала Коки успял да изпревари с трима повече, от колкото били тези преди него.
*

Неактивен mima

  • 23
г-жо явно не разбирате правилно въпроса на 21 зад.
Там се търси броя на квадратите с РАЗЛИЧНИ лица.
За зад. 18 става въпрос за :
Колко най-много от деветте квадратчета в горния слой са черни ИЛИ имат поне едно черно квадратче под себе си ?
Най-много черни - 4 , а най много бели 6 и под тях с въртене да другите слоеве се появяват черни - отг. В-6
Еееее, чак пък да не разбирам въпроса....
Първите три квадрата са ясни - лицата им са съответно 1х1, 2х2, 3х3
Следващите не знам дали биха ги изисквали от ученици 3-4клас, но те съществуват при така поставеното условие: на единият лицето му е √2х√2, а на другия √5х√5

На финала Коки успял да изпревари с трима повече, от колкото били тези преди него.

Да де...пределно ясно е какво са визирали авторите на задачата :) Че след финала след него е имало класирани с 3ма повече отколкото преди него и тогава е 4ти. В българския език обаче "изпреварвам" има значение на "Задминавам при движение", а не на статичен завършек и в този смисъл задачата е двусмислена. Определено има хлапета, които са се подвели точно по това.

*

Неактивен vesii

  • 59
А за въпросната задача от седми клас, чието условие е неточно, имаме ли точно написаното? Според мен въпросът беше зададен коректно и в следствие на определено решение получих отговор 48.

Резултати Сливен http://smb-sliven.seliminski.com/files/EK-2015.xls


Забележка: Поради допусната грешка и разместване в една от задачите в темите за 7-8 клас (22 задача) и 3-4 клас (24 задача), по препоръка на организаторите на „Европейско Кенгуру” се присъдиха по 5 точки за въпросната задача на всеки участник, независимо от посочения от него отговор.

Честито на печелившите!!!

Еееее, чак пък да не разбирам въпроса....
Първите три квадрата са ясни - лицата им са съответно 1х1, 2х2, 3х3
Следващите не знам дали биха ги изисквали от ученици 3-4клас, но те съществуват при така поставеното условие: на единият лицето му е √2х√2, а на другия √5х√5

Как ще се обосновете с материала от 4 клас, че последната фигура не е ромб а квадрат ?

*

Неактивен Деска

  • 33
  • Пол: Жена
КАК ПОМНИТЕ ТОЛКОВА ЯСНО УСЛОВИЯТА на 3-4 клас ?

Мисля,стана ясно , че ги има ,но не желае да ги разпространи! И все пак благодаря  за изнесените тук условия и тяхното обсъждане! :)
А аз вече дори не искам да ги виждам задачките и да разбирам евентуален резултат. Стига ми толкова .  :))
« Последна редакция: 23.03.2015, 21:52 от Деска »

*

Неактивен kemi

  • 37
Ако отговорите, които дава Румен са верни, то тогава нашето представяне не е добро. Странно е, защото тестовете от предишните години решихме без проблем.

Ако отговорите, които дава Румен са верни, то тогава нашето представяне не е добро. Странно е, защото тестовете от предишните години решихме без проблем.
Kemi летвата се вдига с всяка изиминала година. Миналата година имаше доста деца с 120 точки, а за сега от изнесените резултати не виждам такива. Говоря за 3-4 клас. Горе главата и се гответе за ВЕЛИКДЕНСКО МАТЕМАТИЧЕСКО СЪСТЕЗАНИЕ 04.2015

*

Неактивен kemi

  • 37
Така е - животът продължава. Детето се демотивира обаче, а толкова усилия и труд положи, на база на нищожното свободно време, с което разполага. Все пак е 3 клас и е от неблагоприятната страна. Но аз съм доволна, защото натрупания опит ще си каже думата, когато му дойде времето.

Този Гого от къде изникна? :). Странно е, че има два въпроса по отделно, а в показаната преди няколко поста чернова, детенцето е писало само за три момчета.
Този Гого изникна, когато попитах дъщъря ми ( нейна е черновата ) какво е условието за Вили, Боби и Асен. Та така се появи и Гого. Но дали е това правилният отговор е под въпрос!

Да де...пределно ясно е какво са визирали авторите на задачата :) Че след финала след него е имало класирани с 3ма повече отколкото преди него и тогава е 4ти. В българския език обаче "изпреварвам" има значение на "Задминавам при движение", а не на статичен завършек и в този смисъл задачата е двусмислена. Определено има хлапета, които са се подвели точно по това.
Благодаря за обяснението! Чак сега схванах втория смисъл. И, извинявам се на Крис, ако някой иска да ми прати задачите за 3-4 клас на мейла, би трябвало да живее с мисълта за още едно свършено добро дело. Желязото се кове, докато е горещо, колкото по-скоро разнищим задачите в най-малките детайли, толкова по-голям ще е ефекта за паметта и логиката на хлапетата, които все още преживяват състезанието. Лека вечер на всички!

*

KOD


Имало промени в класирането в Русе. За кой клас ?
« Последна редакция: 23.03.2015, 23:32 от iwaila »