0 Потребители и 8 Гости преглежда(т) тази тема.

Аз имам едно питане.. Защо след като беше променен отговора на задача 9 за втори клас, резултатите на децата в Плевен не се промениха ?? Може би не питам на правилното място...
С времето ще престанете да се шокирате и ще проумеете, че това е всичко друго, но не и важно състезание.
Задачи понякога не могат да се доизмислят и за Пролетни Математически Състезания например, тук за ВМС сте се запритеснявали...
Това състезание е просто едно приятно забавление.
Масовите състезания няма как да са важни.
Факт! Коледно и Великденско са много масови и популярни най-вече сред малките! Важно не е за никой, освен за първите трепети на родителите, които се вълнуват дали отглеждат математик. От ВМС не става ясно това.
« Последна редакция: 19.04.2015, 11:02 от shrekie »

*

Неактивен Viliiii

  • 10
  • Пол: Жена
Имам едно питане относно това как се правят класиранията, тъй като наблюдавам, че на повечето места ако например две или три деца са на първо място да кажем със 75 точки, следващите например пет деца са със например 72 точки и са на второ място, следва трето място и т.н. И това според мен е правилно и се прави навсякъде, като изключим Сандански. Не трябва ли навсякъде във всички градове класирането да се прави по един и същи начин. Не може след първо място ако са например 10 деца следващото дете да е с втори резултат и да го пишат на 11 място. Представят ли си какво разочарование е това за едно дете, което се е справило добре? Според мен първи по големина резултат е първо място, втори по големина - второ място и т.н.

Искам да споделя моето мнение за математическите състезания .
Има състезания и "състезания". Родителя трябва сам да прецени ,
къде да участва детето му .
На някои раздават медали на килограм .
Някои със стойността на тиквени медали .
На други няма да получите медал , но е в пъти по престижно и
нивото на трудност е голяма . Такива са олимпиадите на МОН по
математика .
Ако едно дете се е справило със втория областен кръг чудесно
и отива на националния , за мен със сигурност е чудесен математик и
без да е получил медал.
ВМС е средно по трудност състезание, и е хубаво малките ученици
да минат през него . Има и лесни и трудни задачи , които не изучават
в училище .
Много състезания пък са за галене на егото на родителя -
лесни задачи за учениците и парички за проверяващите .
Та в този ред на мисли само няколко състезания си заслужават
вниманието .



С времето ще престанете да се шокирате и ще проумеете, че това е всичко друго, но не и важно състезание.
Задачи понякога не могат да се доизмислят и за Пролетни Математически Състезания например, тук за ВМС сте се запритеснявали...
Това състезание е просто едно приятно забавление.
Масовите състезания няма как да са важни.
Всъщност е важно, защото за Варна е определящо за прием в МГ за 4 клас.


Всъщност е важно, защото за Варна е определящо за прием в МГ за 4 клас.

В Русе също е обявено като важно за кандидатите за МГ след четвърти клас.

Не срещнах публикувана информацията за прословутата 13 задача на четвъртокласниците: нареждането е за посочен отговор А да бъдат присъждани по 2 точки на явилите се в Русе.


*

Неактивен onconick

  • 4
  • Пол: Мъж
Под един възможен отговор се има предвид, че отговорът може да е само А  Б   В или Г, а не, че отговорът трябва да съдържа само едно число (стойност и т. н.)
Но за втората част съм съгласна. След като има само един възможен отговор и той е Г, не е редно да се присъждат частични точки за А, както и не би било редно да се присъждат частични точки за Г - 30.
Единственият верен отговор е Г - 24 или 30 и само той трябва да бъде точкуван.

Да, това го разбираме възрастните, но не смятате ли,че е твърде подвеждащо за едно дете? Толкова ли не могат да се измислят 15 задачи с ясен и категоричен отговор?

*

Неактивен onconick

  • 4
  • Пол: Мъж
Крис, не е даже до шокирането. Децата, които са получили 24 и отговорът им не е оценен като правилен (но пък абсурдно обявен като възможно правилен) могат да загубят доверие в институцията-организатор. Ако обективното оценяване е подложено на съмнение, то интересът към състезанието ще спадне поради недобро реноме.

Прогноза, в която никой не печели.

Според мен правилното решение е комисиите да следват условието, което сами са задали:
- има само един верен отговор;
- оценяваме го с 9 точки (не 1, 2, 4 или друго: посочете точно колко ви е хрумнало днес);
- тук попаднахме в ситуация, от която можем само да се подобрим, затова си спазваме думата и всички с посочен отговор 24 или 30 са успели.
Напълно съм съгласен с горните разсъждения. В регламента на състезанието пише, че е възможен само един отговор. Никъде не е упоменато,че когато детето избира отговор "г"- друг отговор, там всъщност може да има два или повече възможни отговора. 

*

Неактивен emi_2

  • 50
Щом се провежда състезание, трябва да се направи като хората, без значение дали се класифицира като масово или като елитно.
А и точно като масови състезания за малките КМС и ВМС са ВАЖНИ, ако с тях се стимулира интереса на децата към математиката и те се мотивират да се занимават с нея.
Нали не се отнасяте несериозно с градското състезание по тенис на детето си, защото той не е Григор Димитров и това не е Ролан Гарос.
А грешки винаги стават, но едно е да обясниш какво се случва на седмокласник, друго е да убедиш второкласник, че 12-те триъгълника, които е видяло, по стечение на обстоятеслтвата са 11.

И ние сме много разочаровани за 13-та задача на четвърти клас, единствената ни грешка е. Детето ми е питало квестора какво да прави като е получил  два отговора и му е категорично отговорено ако намери един от тези два отговора сред изброените да отбележи само него, а да не ги пише и двата в "г) друг отговор".

Здравейте!

Вижда се, че в някои от градовете излизат резултатите още същия ден, а другаде се бавят много. Каква е официалната дата за обявяването им.


Напълно съм съгласен с горните разсъждения. В регламента на състезанието пише, че е възможен само един отговор. Никъде не е упоменато,че когато детето избира отговор "г"- друг отговор, там всъщност може да има два или повече възможни отговора. 
Мисля, че бъркате отговор с решение ( резултат, стойност).
В регламента ясно е записано: Всяка задача има само един правилен отговор от четири възможни ( отбелязани с а), б), в) и г)), като първите три отговора са с конкретни стойности , а четвъртият е „друг отговор”). Друг отговор (отг. г) се приема за верен само при записан верен резултат. Верните отговори (съответните букви) се ограждат с кръгче.
" Резултат" не означава непременно само едно число. И наличието на няколко числа в отговор Г не е прецедент.
« Последна редакция: 19.04.2015, 18:10 от Дидева »