0 Потребители и 2 Гости преглежда(т) тази тема.

От математическия лагер в Хисаря и ние сме с прекрасни впечатления. Синът ни тогава в 4 клас, за първи път беше на математически лагер и нямаме база за сравнение, но посещаваше само мероприятията,т.е. не беше в хотела с останалите, за което малко съжалявахме всички. Аз лично като родител бях силно впечатлена от общия дух на лагера, отвън се чуваха много емоционални скандирания и смях, което за мен беше показател, че заниманията са доста по-различни и много по-интересни от един час по математика. И наистина смятам, че тези лагери са и за това - да срещнеш достойни конкуренти и да се позабавляваш. За отношението на преподавателите - без думи - да срещнеш учител с много, много усмихнати деца около него e радост за очите ми. Надявам се тази година пак...
И аз дълго мислих тази задача от темата за 3-4 клас :). При нас са 40 черни и 41 бели, защото за да се покрие квадратен под трябва точен квадрат число плочки - при нас 9x9=81 плочки. Във вашата тема са 13x13=169 плочки.

Първо искам да уточня, че не става въпрос за моето дете.
Много съм възмутена от решението на организаторите във връзка с награждаването на децата. В Бургас са пуснали списък с наградените деца. Последното наградено дете от 2 кл. е с 66т., но има още едно дете с 66т., което не е в списъка. Наградените второкласници са най-малко като брой спрямо останалите възрастови групи - 10. В останалите възрастови групи има и повече от 15 наградени деца. Как пък им даде сърце две деца на 8г. с еднакъв брой точки да ги разделят по този начин. Или дават и на двете награда или не дават на никое.
Освен това няма ли точен регламент колко точки носят награда. Над съответната граница всички получават. Под нея не получава никой независимо от населеното място.
Има градове в които деца с по-малко от 60 точки са обявени на призови места защото няма деца с повече точки, а в други градове където децата са се справили по-добре и имат повече точки дори грамота няма да получат. В регламента пише, че се издават грамоти за участие до 60т., за добро представяне от 61-80т. и за отлично представяне над 81т. Някак не върви по-малко от 60т. да бъдат наградени и то на първо, второ, трето място.

Освен това няма ли точен регламент колко точки носят награда. Над съответната граница всички получават. Под нея не получава никой независимо от населеното място.
Има градове в които деца с по-малко от 60 точки са обявени на призови места защото няма деца с повече точки, а в други градове където децата са се справили по-добре и имат повече точки дори грамота няма да получат. В регламента пише, че се издават грамоти за участие до 60т., за добро представяне от 61-80т. и за отлично представяне над 81т. Някак не върви по-малко от 60т. да бъдат наградени и то на първо, второ, трето място.
Няма такъв регламент, може би защото няма национално класиране. Всеки организатор решава колко и какви награди да връчи. Пример - в Добрич ще има и парични такива. Същото е и на други състезания, като КМС и ВМС.
По отношение на болднатото. Не го пише в регламента на състезанието. На страницата на турнира е предвидена възможност да си платиш и да ти бъде издаден сертификат за достижения.
Това с второкласниците е тъпо. Или е грешка ( надявам се да е така), или са дали награда на детето с повече решени задачи.

А защо госпожо Дидева, родителите трябва да плащаме допълнително за тези сертификати за участие / достижения? Нали вече си платихме таксата за участие в "Черноризец Храбър"? Нека не се оправдаваме с организаторите на състезанието по места, а националният координатор на това национално състезание доцент доктор Борислав Лазаров и екипа му от ИМИ при БАН да възприемат единен подход относно награждаването / мотивирането на децата за следващи участия в състезанието. :thankyou-

А защо госпожо Дидева, родителите трябва да плащаме допълнително за тези сертификати за участие / достижения? Нали вече си платихме таксата за участие в "Черноризец Храбър"? Нека не се оправдаваме с организаторите на състезанието по места, а националният координатор на това национално състезание доцент доктор Борислав Лазаров и екипа му от ИМИ при БАН да възприемат единен подход относно награждаването / мотивирането на децата за следващи участия в състезанието. :thankyou-
Не разбирам защо питате мен. Идеята за платените сертификати не е моя. Просто предавам в свободен текст написаното на официалната страница на турнира.
Що се отнася до оправданията... Кой се оправдава? Аз се опитвам да обясня как стоят нещата на практика.
Организаторите по места са решили да наградят своите първенци. Някои от първо до трето място, други до шесто, трети може би до някое друго. Защо няма национално класиране и награждаване не мога да отговоря. Питайте националния координатор.
И други състезания имат локални награждавания - КМС, ВМС, Европейско кенгуру, Иван Салабашев, областният кръг на НОМ...Не виждам нищо лошо в това. Решили са организаторите по места да наградят местните първенци - направили са го. Кой може да им държи сметка за това?


Занятията на пролетния лагер са били около два часа сутрин, в едно училище до хотела, някъде към 10-11 часа май почваха, а за следобед са им давали по някоя задачка за "домашно", после игра на някоя детска площадка, вечеря, отборни състезания някъде в зала в хотела. На отборните разделят децата примерно от четвърти до осми клас в една група и за еднакво време трябва да решат едни и същи задачи. Той беше много впечатлен от тези общи състезания, защото отборите са били например "лилав", "жълт", ..., имало е съревнование. Освен това Кортезов  явно наистина обича да се занимава с деца, защото малкият най-много съжаляваше, че той не е бил достатъчно време с тях. За храна и грижи към децата изобщо нито една лоша дума /извън спането между две други непознати хлапета и липсата на собствено легло/, даже всичките ми притеснения впоследствие ми се сториха доста смешни. Но, разберете, ние сме от малко западащо и оредяващо общинско градче дълбоко в България, тук има ОГРОМНА липса на качествено образование, не защото няма кадри, а защото няма търсене и критериите са паднали драстично във времето. И на мен тези лагери ми изглеждаха като бяла лястовичка, даже си представях зимно-пролетно-лятно школуване из страната за хлапето. Така че, грешката е моя, но е различна, добронамерена гледна точка, която реших да споделя.

Резултати СЛИВЕН: http://pmg-sliven.com/bg/index.php

Дидева, действително има вариант в който едното дете да е с 9 решени задачи, другото с 6 и с точките за нерешена задача да имат равен резултат - 66т., но регламента дефакто не се интересува от броя решени задачи, а от точките, като по-нагоре се коментираше че тези точки за нерешена задача са добро организаторско решение. Според мен е по-важен броя на правилно решените задачи, но организаторите дават точки и за друго. Тогава защо ще разграничават деца с еднакъв брой точки. Те са получени честно според регламента на състезанието.
А като гледам списъците критерия е по-скоро азбучния ред на имената на децата. Децата с еднакви точки са изписани в списъците по азбучен ред. Детето на което ще дадат награда е с име започващо с буквата "К", а на другото със същия брой точки името започва с "М". Ако беше моето дете не знам как бих реагирала, но за което и да е дете такава ситуация е адски гадна. Как ще се почувства това дете не е ли важно. Може да убият в него интереса към математиката завинаги. Надявам се родителите му да реагират и организаторите да се коригират. Няма да им стане кой знае какво да отпечатат още една грамота и да поздравят още едно дете. Пък ако държат все пак на броя на решените задачи да си коригират регламента и да намалят точките за непопълнен отговор.
« Последна редакция: 4.11.2015, 13:04 от Нова »

е, според мен по-важно от пустия сертификат е да научате децата си да приемат нещата спокойно, няма голяма драма... смятам, че в случая е пропуск на организаторите, ако ги информирате ще се корегират... иначе определено съм съгласен със системата, въпреки, че децата от София, Варна и Пловдив (в т.ч. и моите) са "потърпевши" от нея... С резултатите, които част от водещите деца в София, Варна или Пловдив имат, в тези градове дори и до сертификат не се добират, въпреки, че почти навсякъде другаде биха били първи или поне в тройката... Но все пак трябва да се отчита, че децата от по-малките градове имат и доста по-ограничен избор на школи и преподаватели и усилията, които полагат не са по-малки... И в този смисъл приветствам локалното награждаване, защото ако награждаването е национално над 95% от наградите и сертификатите ще заминат към София, Варна и Пловдив
« Последна редакция: 4.11.2015, 13:41 от rumen_s »

*

Неактивен kemi

  • 37
В Добрич, паричните награди са от 8 клас нагоре и то за определен брой точки.

Наистина, нека децата да се научат и да губят - полезно е в един момент. В живота не винаги се печели.

Имам резултатите на 4 клас, записали се за състезанието в ПЧМГ:

http://dox.bg/files/dw?a=bebac86ac9
http://dox.bg/files/dw?a=45fbd5a80d
http://dox.bg/files/dw?a=9e9a0ed3ea

За каква загуба говорим в случая. Загуба е когато другия играч е победил. Когато сте наравно няма загуба.
Когато има резултат водещ до награда всяко дете е щастливо. Когато резултата е на точка от наградата е урок за него самия, не е загуба, защото изключително много държа да гледа на резултатите единствено и само от гледна точка на собственото си представяне и не допускам констатации като "Аз имам повече точки от ....". Веднага контрирам с репликата "И по-малко от ....." или пък "Другия път ти ще си с по-малко точки и няма да ти е приятно, нали".
Но ако моето дете беше това което е игнорирано при равен брой точки какво да му кажа, какво да научи от тази ситуация.
В детската градина детето преживя същата ситуация /не на състезание по матекатика  :smiley:/ и му трябваха 2г. за да я преодолее, но не напълно. На невръстната си възраст осъзна как са постъпили с него, какво остава за 8г. дете. Имаше и здравословни последствия от преживения стрес и до днес в душата си носи отпечатък от случилото се. Известно време отказваше и да участва в такова мероприятие. Едвам го убеди поне да присъства като зрител учителка, която беше спечелила доверието му. Такава ситуация не е загуба и не е полезен урок за никое дете. Организаторите на местно ниво просто се изгавриха с едното дете независимо от мотивите им. А ако случайно децата се и познават ...... Надявам се някой да се осъзнае и коригира списъка с наградените деца с една позиция в полза на детето, чието име започва с буква, която стои по-назад в азбуката.