0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

*

KOD

Надявам се някой да се осъзнае и коригира списъка с наградените деца с една позиция в полза на детето, чието име започва с буква, която стои по-назад в азбуката.

Естествено, че ще има корекция ако има адекватни пред - действия.
Например - подаване на сигнал на точното място за допуснатата грешка, което може да се случи на всеки, а не писане на постове във форуми :)
Възможно е родителите да са подали сигнал - не знам. Промяна в списъка няма. Аз обаче не мога да сигнализирам официално никого защото не е моето дете. Решението е на родителите. Но се надявам ако някой отговорен за грешката наднича в родителските форуми да се самосезира.
Със или без сигнал от тяхна страна обаче това деление на деца с еднакъв резултат е факт, който е част от темата за турнира.
Тя започва с обявяването на датата и регламента и приключва с награждаването на децата. За тях е важно именно това - наградите за постигнатите резултати.
Както трябва да се научат на честно състезание, така трябва да получават честно отношение и на финала.

няма чак такава драма, грешки се случват, чак пък да съзираме дълбоки помисли и "деление на деца"... всъщност ако си спомням регламента на турнира организаторите не се задължават да предоставят награди и грамоти, това, че на места се прави е чудесно... пък който иска може да получи и сертификат за постигнатия резултат срещу заплащане на дребна сума...

през изминалата година и на двете ми деца се случи да има по едно състезание със сбъркан резултат; първия път беше точно ЧХ, малкия с драстично по-нисък резултат от очакваното... детето си сравни отговорите с официалните, зарадва се, че има малко грешки, а когато излезе предварителния резултат каза, че този който е проверявал сигурно е сбъркал :) ама за него това нямаше значение, по-важното беше, че се е справил добре и не сме искали проверка на резултата... в последствие когато излязоха официалните резултати грешката беше коригирана, т.е. явно организаторите имат някакви контролни механизми и сами са си хванали грешката...

на друго състезание щерката беше също с доста по-нисък от очаквания резултат; детето помоли да пишем на организаторите да проверят - един email оправи нещата...

и не може да не си даваме сметка, че децата явяващи се по състезания са все повече (и то главно най-малките), организаторите са под постоянен натиск от амбициозни родители за все по-бързо изкарване на резултатите след състезанието и така... това няма как да не води до грешки... форумите тези грешки няма как да ги оправят - контакта с организаторите върши чудесна работа, хората са доста отзивчиви...

убеден съм, че се случват и грешки в обратната посока... да, ама едва ли някой плаче по форумите, че има повече точки от очакваните :)

*

Неактивен kemi

  • 37
За каква загуба говорим в случая. Загуба е когато другия играч е победил. Когато сте наравно няма загуба.
Когато има резултат водещ до награда всяко дете е щастливо. Когато резултата е на точка от наградата е урок за него самия, не е загуба...
За равните точки никой не спори, че е въпрос на време да бъдат коригирани - дали от организаторите или с намеса на родителите.
Що се отнася до твърдението ви "когато има резултат водещ до награда", то не само детето би било щастливо, а и всеки един от нас. Във всеки човек има стремеж към победа. А дали ще наречете резултата, който не води до награда - загуба или урок, е все едно и също. На състезанията, по различни видове спорт също има спечелили и загубили. Всяко едно съревнование завършва с печалба или загуба. В това няма нищо лошо. Човек първо трябва да се научи да губи, за да може след това да спечели и да оцени постигнатото.

резултатите за Варна директно от сайта:
http://www.math.bas.bg/ch/


*

Неактивен emi_2

  • 50
Споделям мнението, че явяването на децата на състезанията по математика не бива да се превръща в драма (сериозно е за тези, за които съответното състезание определя прием някъде). Неуреците и несправедливостите ние родителите можем също да превръщаме в уроци, говорейки с децата.


Миналата година си записах второкласника на това състезание без умишлено да го въвеждам в дебрите на стратегическата състезателна математика, ама квесторите се бяха постарали доста в това отношение и се получи  :huh:.... А какво значение имат точките? Като си прегледахме задачите поздравих детето за нулата точки за задача, на която беше помислило, напипало логиката, но сбъркало сметката и си изнесох конското за непрочетените задачи, с които "ми донесе" точки.

За големите - да, това може би прави състезанието малко по-интересно... и все пак - "стратег" с непопълнени три задачи получава 9 точки, решилият една от трите има само 7... не ми звучи честно при тези сериозни задачи...

Иначе тото елемента в това (а и в другите) състезание ще се избегне като децата просто си попълват полученото без да им се предлага избор.

*

Неактивен R.

  • 30
За големите - да, това може би прави състезанието малко по-интересно... и все пак - "стратег" с непопълнени три задачи получава 9 точки, решилият една от трите има само 7... не ми звучи честно при тези сериозни задачи...
Именно, това имах предвид и аз. Всъщност не срещнах минимален брой решени задачи, за да се дават 3 т. за нерешена. Може ли 1 решена и 14 нерешени да дават 49 т. ? А 15 нерешени дават ли 45? ::))
« Последна редакция: 5.11.2015, 21:15 от R. »

*

KOD

Не знам защо всяка година има толкова дискусии около състезанията с наказание за грешен отговор.
Има ли някакво значение дават ли се 49 точки за 1 решена и 14 непопълнени???
И да се дават, резултат под 50% от масови състезания е повод единствено за оценка, че нещата куцат.
Наказателните точки са полезни за изграждане на стратегия при решени 12,13,14 задачи.
А за тези, които искат 50 точки - ами халал да са им.
Ако има притеснения, че подобни резултати биха могли да бъдат реална конкуренция,  то според мен усилията трябва да се насочат към повишаване на резултати, а не към несъгласие с регламент. 

Точно така съгласен с Крис.Винаги трябва да се стремим към повишаване на резултатите.И да не се възгордяват много децата от по-добрите си постижения , а да си поддържат формата.Т.е. да им създадем навици докато са малки.Пък другото ще си дойде от самосебе си.И аз се ядосах първоначално , но все пак регламента си е регламент и на който не му отърва ......Да си повиши знанията и тогава няма да псува организаторите.

*

Неактивен R.

  • 30
Аз лично дискутирам темата, защото дъщеря ми е 2-ри клас, съответно за първи път се сблъсквам с това. Защо е всяка година - не знам, твърде вероятно по подобни причини. Лично за мен - няма значение, по принцип има - не може за 7 верни и 8 грешни задачи да е еднакво оценяването с 1 вярна и 14 нерешени. Или? Не са реална конкуренция - за мен и за Вас. За 8 годишно дете са. Принципно разсъждавам, дъщеря ми е с отлични резултати, пък и да не беше - "дреме" ми...
П.С. Никой не оспорва регламента. Просто споделям впечатления и мнение и то конкретно за най-малките. За по-големите - подкрепям точно този регламент. Да умееш да преценяш риска от евентуална загуба е впечатляващо умение, което трябва да се развива. Но след определена възраст.
П.П.С. С първото си мнение даже похвалих организаторите и избора на задачи.
« Последна редакция: 5.11.2015, 22:47 от R. »

Аз лично дискутирам темата, защото дъщеря ми е 2-ри клас, съответно за първи път се сблъсквам с това. Защо е всяка година - не знам, твърде вероятно по подобни причини.
Това е отговорът на въпроса. :) Обикновено този въпрос, за точките, е съпътстван с още един - защо деца от два класа решават едни и същи задачи.
Има поне още две състезания с подобен начин на точкуване. На Хитър Петър се отнема точка за грешен отговор и не се присъждат точки за непопълнен. На СМТ не се присъждат точки за грешен отговор, но се присъждат две точки за непопълнен.
Съответно Европейско кенгуру и АМС са със състезателни групи, включващи два класа ( без първи клас на ЕК).

*

Неактивен R.

  • 30
Децата наистина трябва да се сблъскват с различните критерии. Ако самите те имат амбицията, неблагоприятните за тях към някой момент обстоятелства, не би трябвало да са им проблем. Аз просто си споделям разсъжденията. Да са ни живи и здрави децата и да ги оставим сами да си избират призванията!

Кога се очакват резултатите от София?