0 Потребители и 10 Гости преглежда(т) тази тема.

*

Неактивен zvezda23

  • 9
  • Пол: Жена
Re: Коледно Математическо Състезание 2015
« Отговор #70 -: 14.12.2015, 14:42 »
Моят син е 2-ри клас и на 10-та задача са му отнели 3 точки за това, че не е определил броя на сините топки. А този отговор не му е необходим за решението на задачата и даване на верен отговор и в самата задача не е поставен въпроса колко са сините топки.
За мен това също е недоглеждане от страна на организторите, тъй като броят на жълтите топки може да се определи след като сме определили броя на червените топки като Ч=100 - (Ж+С) от равенството Ж+Ч= 65.

Re: Коледно Математическо Състезание 2015
« Отговор #72 -: 14.12.2015, 20:59 »
Разгледах темите на малките - първи и втори клас, на 6-ти клас и на 10-ти.  Направи ми впечатление, че темата за 10-ти клас е на ниво класна работа. Защо? Моля не се нахвърляйте върху мен, ако не мислите така. Просто споделям - мнението ми е лично, а не професионално - не съм учител.

Re: Коледно Математическо Състезание 2015
« Отговор #73 -: 14.12.2015, 22:19 »
Резултати от Търговище са поместени на сайта на СМБ Шумен .Темите са проверявани от преподаватели от Университета https://docs.google.com/spreadsheets/d/1WefDR1N6XXziZd6WNZ0GhbJXOdJKLEeydJ16Z_YbPF4/pubhtml

Re: Коледно Математическо Състезание 2015
« Отговор #74 -: 14.12.2015, 22:24 »
В Русе има промяна в класирането на 5 клас. Предполагам, че е заради задача 9 :)
http://smb-ruse.com/materials/rez_KMS15.xls

*

Неактивен Ladybird

  • 2
  • Пол: Жена
Re: Коледно Математическо Състезание 2015
« Отговор #75 -: 14.12.2015, 23:10 »
Здравейте, искам да коментираме 10 задача за 3 клас. В решението й е използвано уравнение с едно неизвестно, а както всички знаем това не се учи в трети клас, особено първия срок ? Знаят ли господа съставящите задачите това, и как има деца , които са изкарали по 60 точки, т.е. пълен брой. Това ли е смисъла на състезанието ... и аз мога да си науча детето да решава такива уравнения още в трети клас, но редно ли е , винаги си мисля, че за задача с подробно решение ако се използва нещо , което не е в материала до момента на децата, не би трябвало да се зачете решението .... или не е така ...

*

KOD

Re: Коледно Математическо Състезание 2015
« Отговор #76 -: 14.12.2015, 23:16 »
1. В решението й е използвано уравнение с едно неизвестно, а както всички знаем това не се учи в трети клас, знаят ли господа съставящите задачите това
2. и как има деца , които са изкарали по 60 точки, т.е. пълен брой.
3. Това ли е смисъла на състезанието
4. и аз мога да си науча детето да решава такива уравнения още в трети клас
5. но редно ли е

1. Определено знаят
2. Защо да няма???
3. Точно това трябва да е смисъла на всяко състезание по математика - част от задачите да са с материал, надхвърлящ училищния
4. Еми давайте де
5. Според мен, напълно редно

Re: Коледно Математическо Състезание 2015
« Отговор #77 -: 14.12.2015, 23:17 »
Здравейте, искам да коментираме 10 задача за 3 клас. В решението й е използвано уравнение с едно неизвестно, а както всички знаем това не се учи в трети клас, особено първия срок ? Знаят ли господа съставящите задачите това, и как има деца , които са изкарали по 60 точки, т.е. пълен брой. Това ли е смисъла на състезанието ... и аз мога да си науча детето да решава такива уравнения още в трети клас, но редно ли е , винаги си мисля, че за задача с подробно решение ако се използва нещо , което не е в материала до момента на децата, не би трябвало да се зачете решението .... или не е така ...
Ами научи го.
Това е състезание, а не контролна работа в училище. То и комбинаторика не се учи на тази възраст, ама има задачи, които се решават с нейна помощ. Рачешки и детективски задачи също няма в учебната програма...Да не изброявам още.
Задачата спокойно може да се реши с вълшебни отсечки, без да се използва буква за означаване на неизвестното, но това по същество е същото решение.


Re: Коледно Математическо Състезание 2015
« Отговор #79 -: 15.12.2015, 05:59 »
Лично аз, съм на мнение, че задачите трябва да са малко по-трудни на тези състезания, все пак е желателно да се види кои деца имат потенциал и наистина работят за развитието му.
Задачите да са с ясни и недвусмислени условия, това е математика, точна наука, не как да излъжем другарчето.

Гледам резултатите, ами височки ми се струват, чакам да излязат и софийските, обзалагам се, че ще са по-ниски от в другите градове. Имам си теория защо. Следя първи и втори клас. Задачите не бяха трудни, но все си мисля, че с толкова високи резултати в първи или втори клас им е подпомагано на децата, имам предвид, да им се обясни някое условийце и т.н.  :wink:Не е моя конспирация, знам за реални такива случаи.

Сравнявам СМТ 2015 и Коледното, определено СМТ беше с много  по-добри задачи, много по-добри. Сякаш организаторите са се изчерпали или ги е мързяло да сътворят нещо интересно. Обичам математиката, и винаги се радвам на хубавите задачи, които в последно време са рядкост.

На СМТ 4 деца от първи клас бяха със злато, макс 10 сребро, и другото бронз,  шести клас едно дете със злато, и осми едно/ от Американския колеж, не СМГ/, злато получиха само пълен брой точки, както и си е редно. Тук ще има медали на килограм.

Re: Коледно Математическо Състезание 2015
« Отговор #80 -: 15.12.2015, 07:57 »
В Русе има промяна в класирането на 5 клас. Предполагам, че е заради задача 9 :)
http://smb-ruse.com/materials/rez_KMS15.xls
А знаете ли, дали е вследствие нечия контестация, или е от София, защото в Плевен и двете класирания са без промяна

Re: Коледно Математическо Състезание 2015
« Отговор #81 -: 15.12.2015, 09:01 »
"Πpи нaличиeтo нa г) Дpyг oтгoвop, нeдoглeждaниятa paзшиpявaт зaдaчaтa.
Cпpaвилитe ce cъc зaдaчaтa, видeли, чe имa двa oтгoвopa ги пocoчвaт бeз дa бъдaт paзĸoлeбaвaни oт тoвa, чe caмo eдиният oт oтгoвopитe cъщo пpиcъcтвa ĸaтo възмoжнocт.
Щe изпъĸнaт пo-ĸoнцeнтpиpaнитe дeцa и тaĸa e peднo."

Те с това не съм съгласен, защото:
1. Организаторите явно бяха изненадани от двата възможни отговори, от това, което публикуваха Г) беше само с един отговор.
2. По условията на състезанието детето си е решило задачата когато посочи верен отговор или ако такъв няма пише Г) с отговора. Та ако детето първо е намерило верния отговор съответстващ на Б) няма никаква причина да издирва има ли други отговори или не... И поради това изпъкват не по-концентрираните деца, а тези, които са имали късмет да уцелят какво в крайна сметка ще решат, че е верен отговор от организаторите в последствие...
« Последна редакция: 15.12.2015, 09:04 от rumen_s »

Re: Коледно Математическо Състезание 2015
« Отговор #82 -: 15.12.2015, 09:18 »
Резултати от Кюстендил кога ще има?

*

Неактивен emi_2

  • 50
Re: Коледно Математическо Състезание 2015
« Отговор #83 -: 15.12.2015, 10:30 »

2. По условията на състезанието детето си е решило задачата когато посочи верен отговор или ако такъв няма пише Г) с отговора. Та ако детето първо е намерило верния отговор съответстващ на Б) няма никаква причина да издирва има ли други отговори или не... И поради това изпъкват не по-концентрираните деца, а тези, които са имали късмет да уцелят какво в крайна сметка ще решат, че е верен отговор от организаторите в последствие...

Недоглеждането тук е видно, но точно това имам предвид.
Децата трябва не да търсят верния отговор на организаторите, а да решават задачата.
Съсредоточеното дете РЕШИЛО задачата е видяло двата отговора.

При третокласните задачи от преди няколко години срещнахме задача с два отговора, като възможностите за децата бяха - единият отговор, другият отговор или и двата.
Сигурна съм, че и тогава е имало много деца, които са срещнали верен отговор и не са си довършили на практика задачата. Ползвах задачата, за да покажа на детето защо е хубаво да не се бърза и да си решава задачите без да им гледа отговорите.
Та на мен лично, просто тестовата форма за математика не ми допада.