Лично мое мнение е, че математическите задачи трябва да се пишат с решения и накрая получените отговори от самите деца. Че не всички от по-малките деца пишат чернови в това число и моето ми е ясно и го приемам до някъде заради естеството на техните задачи и по-леките изчисления, но не приемам математика със заграждане на готови отговори. Но никой не ме пита и за съжаление това няма да се промени, защото е по-лесно за проверяващите учителите и не вярвам някой от тях да потърси промяна.
Освен това много се дразня когато квесторите "помагат" на по-малките деца. Миналата година върнаха детето да "поправи" вярната задача, защото според госпожата не била вярна и след поправката става напълно грешна, а тази година като видяла госпожата, че на една задача не е заградил отговор го върнала да загради. Той казал че тази задача не може да я реши, но квестора казал, че не може да няма отбелязан отговор и трябва да си избере един от дадените. А аз открай време обяснявам, че не се налучкват отговори и когато не е решил задачата не пише отговор освен на задачите с разписване където пише до там до където е стигнал дори и да не е стигнал до крайния отговор. Затова когато след състезание разглеждаме задачите винаги питам как е получил този отговор и разписваме всяка задача подробно, дори и на състезанието да е решавал на ум, за да съм сигурна че задачата е решена. Добре че в този конкретен случай е избрал грешен отговор, а аз му обясних че госпожата не е разбрала правилно регламента и затова така му е казала и друг път не бива да налучква отговори.
Въпреки това питам как така разбрахте, че децата /чуждите/ са заградили някой отговор само защото е даден от организаторите без да са решили задачата? Посочването само на един отговор не означава автоматично нерешена задача и гадателски способности. С примера който дадох именно това исках да покажа. И моето дете и приятелчето му са намерили и двата отговора. И двете деца независимо едно от друго решават, че трябва да посочат само един отговор и си избират всеки по собствена логика. Предават ланка с един отговор, а самия тест който донесе в къщи съдържа даже и обяснението защо е избрал точно този от двата отговора.
Как така решавате, че знаете кои деца как са получли отговорите си и как са взели решение да посочат едно или друго или пък че някои деца били подпрени от учители и т.н. Със сигурнос знаем как стоят нещата около нашите деца. Догадките и обобщенията за чуждите деца не са коректни нито към децата, нито към родителите, нито към учителите. Единствените доказано виновни са организаторите и е жалко че не си взимат поука от собствените или чуждите грешки. Жалко е, че заради техните грешки класиранията на децата не са коректни независимо в коя посока. Жалко е, че грешките им понякога си противоречат с регламента на състезанието. Жалко е че нямат волята следващия път да изпипат нещата и да не се изписват толкова страници от възмутени с право родители, а тук може да има и пишещи ученици.