0 Потребители и 2 Гости преглежда(т) тази тема.

Re: Коледно Математическо Състезание 2015
« Отговор #99 -: 15.12.2015, 20:35 »
Понеже след линка за класирането в Бургас има предположение, че на децата е подсказвано искам да изкажа различно мнение.
На първо място във втори клас с максимален брой точки едно от децата е от нашето училище, което е безспорно много добро в математиката. Ако може за дете във втори клас да се каже че е математик, то това дете е такова. Със сигурност не се нуждае от подпиране. Други деца от нашето училище пък и от други училища от същия випуск които също са математици /като за втори клас/ - медалисти от други състезания които са с по-сложни задачи този път не са с резултати за награда. Децата са си деца. Всяко може да изненада с блестящи резултати или с резултати под възможностите си.


*

Неактивен dalia

  • 80
Re: Коледно Математическо Състезание 2015
« Отговор #100 -: 15.12.2015, 20:58 »
Предварителни резултати от Варна.
   Изпревариха резултатите от Салабашев!?!?

*

Неактивен daley

  • 254
  • Пол: Мъж
Re: Коледно Математическо Състезание 2015
« Отговор #101 -: 15.12.2015, 21:15 »
   Изпревариха резултатите от Салабашев!?!?
За радост или съжаление е така. Изненадващо за мен е, че излязоха бързо резултатите от това състезание. Обикновено минава повече от седмица от провеждане на състезанието, преди да публикуват резултатите. Според мен това се дължи на предстоящите празници и дългата ваканция в училищата. Резултатите от Салабашев очаквам в четвъртък да се появят.

Re: Коледно Математическо Състезание 2015
« Отговор #102 -: 15.12.2015, 21:43 »
Миналата година излязоха в сряда, което не е много по-късно от вторник.


*

Неактивен Ina

  • 8
Re: Коледно Математическо Състезание 2015
« Отговор #104 -: 15.12.2015, 22:03 »
Нова, коментари за подпиране се появяват след като децата на коментиращите се приберат от състезание и разкажат какви са ги вършили квесторите.

Почти след всяко състезание има какво да се коментират квесторите - кога не си вършат работата, кога се престарават, кога подканят да си ходят децата... Та колкото и да е добър един състезател, като /знаеш, че на друг пък е подсказано, няма значение колко добър е бил вторият /за първия още по-малко/ - все има подпиране.

« Последна редакция: 15.12.2015, 22:15 от Ina »

Re: Коледно Математическо Състезание 2015
« Отговор #105 -: 15.12.2015, 22:15 »
Направи ми впечатление броя на първокласниците във Варна - близо 550  :rolleyes:

Re: Коледно Математическо Състезание 2015
« Отговор #106 -: 15.12.2015, 22:52 »
Има резултати и за София: http://problem.iztok-smb.com/test/form.php

*

Неактивен daley

  • 254
  • Пол: Мъж
Re: Коледно Математическо Състезание 2015
« Отговор #107 -: 15.12.2015, 23:08 »
Направи ми впечатление броя на първокласниците във Варна - близо 550  :rolleyes:
А на мен ми направи впечатление "успешното" представяне на учениците от VІІ СОУ "Найден Геров". В първи втори и трети клас имат пълен актив от точки. Фрапиращо за мен е във втори клас. Единствените две деца с пълен актив са от това училище. Девет от първите 19 са от там. Страхотен прогрес за това училище... Като гледам и каква масовост имат - 1 клас - 60 деца, 2 - 52, 3 - 21, 4 - 28, 5 - 18, 6 - 6 и 7 - 6.

Re: Коледно Математическо Състезание 2015
« Отговор #108 -: 15.12.2015, 23:19 »
Понякога квесторите и мен са ме дразнили с начина по който упражняват задълженията си като такива. В два от случаите на тяхна намеса в представянето на детето на пръв поглед е било опит да помогнат, но с тъкмо обратен резултат, а са били напълно непознати за нас хора. Нямам обяснение защо го правят. После се чудя как хем да обясня кое е вярно и правилно хем да не развалям авторитета на учителите. Малкият е по-склонен да приеме че греша аз, а не учителката, дори и да е непозната за него.
Обаче продължавам да смятам, че не звучи добре да се обсъждат резултатите на деца, които дори не познаваме като се намеква, че е невъзможно да постигнат висок резултат без да им се помага или че са посредствени и налучкват резултатите. Не сме били там и разказите на децата не са достатъчни за да се правят обобщения. Случвало се е моето дете да е в една стая с други деца с които са като приятелчета и после да се окаже, че в разказите на децата почти няма допирни точки. Всяко има собствена интерпретация за нещата. Знам за дете което родителите състезават с друго дете и когато другото дете е с по-висок резултат се разказва как госпожата е казала на това дете отговорите. Да, ама моето дете като е било в същата стая не казва същото. Даже обратното, че тази госпожа дори и с колежките си не е говорила по време на състезанието. Тогава как може да се твърди, че е помагала на избрани деца?
На ВМС заради "подпиране" от квестор на задача за 9т. детето не получи медал и 1т. не му достигна поне за грамота. Но друго дете което е видяло, че госпожата връща моето сигурно е разказало в къщи как госпожата е помагала на други деца.
Откакто миналата година госпожата го записа на първото му състезание - КМС и започна да се явява на всякакви състезания, не само по математика, не позволявам да сравнява своите резултати и тези на други деца с чувството че се съревновава с тях и примерно по-високия резултат го прави по-добър с нещо. Не обича да се подготвя за каквото и да е състезание, но обича да се явява на всякакви такива. Винаги напомням, че се състезава със себе си като целта е да се представи според възможностите си, а не под тях и да не прави глупави грешки. Пита за резултатите на приятелчетата си и се сравнява дали е по-напред или по-назад, но само като факт. Не позволявам под никаква форма да се коментира кой е по-добър. Подчертавам, че понякога той ще има по-висок резултат, понякога другите деца според това кой колко е внимавал докато е решавал задачите. Когато някое дете е с по-висок резултат казвам, че детето се е трудило, положило е повече усилия за подготовка и наградата е възнаграждение за труда му. Ако някое дете е с по-нисък резултат от неговия пресичам всякакъв опит да изрази задоволство и обяснявам че е нормално понякога някое дете да е уморено и да не може да се съсредоточи и да допусне грешки, както и той самия допуска грешки. За нас състезанията не са конкуренция с други деца, а игра в която се бори той самия с грешките които допуска и когато ги преодолее получава бонус /медал, грамота/ и преминава на по-високо ниво - следващото състезание, на което пак се бори със себе си за по-добър личен резултат и с математиката като ще я победи ако реши вярно всички задачи.


Re: Коледно Математическо Състезание 2015
« Отговор #110 -: 16.12.2015, 06:46 »
И при нас са високи резултатите, явно са много лесни задачите.
Лично аз, винаги вярвам на детето, проверила съм, че за важни неща не лъже.
Относно квесторите, тяхната работа е да пазят децата, да им раздадат листовете, и това е. Всякакви други инициативи от тяхна страна не ми допадат, защото помощта им, може да е в ущърб на детето, а и нали е състезание, трябва да е реално.

*

Неактивен emi_2

  • 50
Re: Коледно Математическо Състезание 2015
« Отговор #111 -: 16.12.2015, 10:18 »

Как така решавате, че знаете кои деца как са получли отговорите си и как са взели решение да посочат едно или друго или пък че някои деца били подпрени от учители и т.н. Със сигурнос знаем как стоят нещата около нашите деца. Догадките и обобщенията за чуждите деца не са коректни нито към децата, нито към родителите, нито към учителите. Единствените доказано виновни са организаторите и е жалко че не си взимат поука от собствените или чуждите грешки. Жалко е, че заради техните грешки класиранията на децата не са коректни независимо в коя посока. Жалко е, че грешките им понякога си противоречат с регламента на състезанието. Жалко е че нямат волята следващия път да изпипат нещата и да не се изписват толкова страници от възмутени с право родители, а тук може да има и пишещи ученици.
Никой тук не е давал мнения как си получават отговорите чуждите деца. Говорим за ФОРМАТА. А и Вие подкрепихте мнението, че тестовата форма не е удачна.
Това че има отговори се е случвало да помага на МОЕТО дете. В същото време, то е губило от това, че не се разписват отговорите, например, защото се случва детето да измисли задачата, а да допусне дребна техническа грешка, т.е при друг формат да получи точки за решението си.
Аз занимавам детето с математика и го пращам на състезания, за да се научи да мисли, а не за да печели точки. Затова и меря постиженията на МОЕТО дете с това какъв процент от задачите е РЕШИЛО, а не къде е е в класирането. И не винаги решило задачата съвпада с получило точки и обратното. (пак да кажа важи за МОЕТО дете само)

За подсказването не съм давала мнения досега. Трети клас е моето дете и е било на доста състезания. На коледното в първи клас единствено детето учудено ми каза, че на едно момиче му казвали какво да пише. Казах му, че това се случва, ама е безмислено, защото точките, които ще получи детето не са негови и темата сме я приключили.
« Последна редакция: 16.12.2015, 10:29 от emi_2 »