0 Потребители и 6 Гости преглежда(т) тази тема.

Трябва да се промени схемата на контестациите.
Те да бъдат разглеждани от втора независима комисия.

Аз интерпретирам тези неоценени страници така:"Понеже времето ме притиска, пиша нула точки и няма да се задълбочавам в написаното от състезателя. Ако изпищи - ще го проверя наново..." Което само по себе си е несериозно отношение.

Сега си представете как доверието в обективно оценяване е силно намаляло. В следващото състезание всичките 700 участника остават за контесатации. Това е двойна работа по проверката и никакъв авторитет за комисията.
« Последна редакция: 3.04.2016, 10:15 от Lemonade Joe »
*

KOD

Имало е много деца с 0 точки на трета задача, при решена такава. Отишли на контестация, говорили са с журито, доказали са си начина на решение и са я признали на всички. Че отиват винаги заедно и са много - да, но си влизат сами и сами си защитават решенията. Много силно казано за пожизнени медали, при положение , че са седяли до 1:30 ч, за да си защитават точките. Който иска ходи, никого не са спряли

Виж... аз за щастие съм извън епицентъра на спора - за щастие хлапето ми е по-голямо, а подобни сътресения са характерни за по-малките и напушени набри.
Опитвам се да оценявам реално и безпристрастно ситуацията.
По написаното теб съм склонен да се обзаложа, че имаш връзка със състезател, получил промяна в резултата след контестация и се опитваш да защитиш решението с всякакви средства.

Моята позиция не е, че на ученици от някое училище са писани повече точки заради това, че са по-настоятелни, макар това да е възможна хипотеза.
Позицията ми е, че на състезания от подобен ранг е деструктуриращо да има оценяване с толкова много грешки.
И да е необходимо родители да съветват другите с твоите съвети:
"Който иска ходи, никого не са спряли"
Все пак, учениците са отишли на национално състезание от най-високо ниво и би следвало да е редно да очакват адекватно оценяване без да е необходимо да седят в нервна обстановка по малките часове през нощта.

Ако не разбираш къде е неприятния момент и смяташ, че всичко е ОК защото в твоя конкретен случай е ОК... лошо.
Има деца, които преди контестация са били 3-ти, не са ходили на контестация и като се събудят са извън десетката.
И твоята теза е - проблема си е техен, да са ходили да се карат в 1 през нощта. Ами... не съм съгласен. Повече внимание и прецизност, наличие на контролна комисия или знам ли точно какво би елиминирало подобни неприятни емоции.

« Последна редакция: 3.04.2016, 10:26 от КрИс »

В този контекст само да добавя, че на критериите за оценка пише едно, а се оценява друго. Аз съм разочарована за четвърта поредна година. За нещо пропуснато по критерии примерно за 1 т. се отнемат две или три. Факт ! И понеже нашите традиционно няма кой да ги защити, пък и така или иначе нямаше да е на призово място, нашият се е отказал и не си е гонил 3-те точки, с които по критерии е ощетен.
Но лично мен ме озадачава факта как цяла задача няма да бъде проверена - за мен това е недопустимо.

Не знам как е било при другите класове, но в 6 клас е имало непроверени страници и съответно при контестациите са вдигали точките. Децата са влизали сами нищо, че са от СМГ без учителките. На моето също не са признали точки за 3-та задача, нищо че е стигнал донякъде, по негови думи комисията го е пратила да обяснява на майка си
На моето са му говорили за конспирации някакви и подобен начин на решение при децата.
Има доста взети точки на последната задача при вярно решение, но така са си останали.
Може и грешката да е при него, но не си е защитил тезата, за да получи още точки, бил е сам.
6 клас, СМГ.
П.П. Къде може да се види отборното класиране?

Ама разбира се, че имам информация от моя състезател, който си е получил очакваните точки след контестации. Не се опитвам да защита решението, не ми трябва да го защитавам, просто не ми харесва изказаното мнение на Ели. Разбира се, че не мисля, че е ок ситуацията. Не е приятно за децата, които слизат надолу след контестации. Но повярвай ми, не е приятно и за тези, които очакват 24т, защото знаят какво са решили и получават 16-17т. Затова същите отиват там и доказват решението си. СМГ с пожизнени медали звучи грубо, при положение, че комисията не била знаела за еди си кое решение. Децата са си го написали. Другото е, че не на всички от СМГ са дали 7т на тази задача. Явно на тези, които са разписали цялото решение. Съгласна съм с теб изцяло, просто не съм съгласна с Ели. Трябва да се прецизира проверката на тези задачи с описание, а не да се разчита на контестации, но когато знаеш какво точно си решил, отиваш.

Тотално ме разочарова това състезание.Моят син е пети клас и на напълно решена трета задача са му дали само 1 точка.Четвърта решена до половината - 0 точки. И не разбрах защо, но е нямал право на контестация.

На моето са му говорили за конспирации някакви и подобен начин на решение при децата.
Има доста взети точки на последната задача при вярно решение, но така са си останали.
Може и грешката да е при него, но не си е защитил тезата, за да получи още точки, бил е сам.
6 клас, СМГ.
П.П. Къде може да се види отборното класиране?
Забравих една подробност - този, при когото се е явявал на контестация му е казал: "Не мога да ти срежа сиренето на 2".
Това аз не го разбрах. Някой знае ли какво означава този израз и какво е искал да му каже?

*

KOD

Резултатите от ПМС 2016 са въведени в националните класации за 7 - 12 клас.
Вижте моментното класиране за:
7 клас
8 клас
9 клас
10 клас
11 клас
12 клас

*

Неактивен EliG

  • 139
  • Пол: Жена
Кате, може да е прозвучало грубо така написано, но ще ти кажа какво точно имах предвид под това.
На зимните хлапето беше първо от 7 клас, отново почти всички от вашето у-ще ходиха и получиха по 1-2 точки повече, в резултат остана второ. Сега беше с трети резултат, отново всички са ходили и този път обаче имат по много точки плюс. Проблемът не е в мястото, на нея й е все едно,  а в това, че децата винаги ходят и получават точки. Те винаги са ощетени. Ако те са, защо и други също да не ходят за някоя точка повече? И тогава излиза всички да ходят, за да получат малко точки в повече. И на есенния е било същото, там дори не бяхме проследили резултатите. Разбира се, ти ще кажеш , че това си е наша грешка, да ходим, ако искаме, никой не ни спира. :) Иначе децата често казват, че всичко са решили. Но това не винаги е достатъчно за получаване на максимален резултат, защото тук е важно описването.
Слагам точка с коментарите си за пролетното. И от сърце пожелавам много успехи на децата и на следващите трудни състезания! Ако си се почуствала лично обидена от моя коментар, ти се извинявам!

Резултатите от ПМС 2016 са въведени в националните класации за 7 - 12 клас.
Вижте моментното класиране за:
7 клас
8 клас
9 клас
10 клас
11 клас
12 клас
А шести? :)

Да Ели, затова писах, защото знаеш по принцип не пиша, но коментара ти беше груб. Разбирам, че е кофти, но след толкова състезания децата успяват да преценят какво точно очакват и да държат да го получат. Както вече казах, не всички получават каквото искат. Имай предвид, че точно г-жа Шаркова няма да им даде нещо, което не са заслужили. Но е хубаво, ако едно дете и преподавателя му преценяват, че очаква повече точки, то да отиде на контестации и да разбере къде е истината. Приключвам и аз по темата.

всъщност протоколите ли са всичко, което ще излезе? някакво нормално класиране от което да се види кое дете на кое място е, наградени? говореше се за резултати по отбори, има ли такова нещо?

*

KOD

Хъх?
А какво повече от протоколите да излезе??
Класирането е ясно, кои са първите трима и съответно наградени - също.
Следващата седмица ще се публикува и протокол от МОН с наградените със златен, сребърен и бронзов медал ученици.

Всъщност, май имаше и някакви грамоти за след 3-то място, 1,2,3-та награда.
« Последна редакция: 3.04.2016, 13:44 от КрИс »

Вероятно Румен има предвид наградените извън първите трима. Видях снимка на осмокласник с 13 точки, който е получил грамота за трета награда. Със сигурност подобни грамоти има и в останалите класове.