0 Потребители и 2 Гости преглежда(т) тази тема.

Моето второкласниче го насметох за глупава грешка на преброяването на децата , но като гледам задачите сега, очакваните 87 т. май са добър резултат  Peace  въпреки, че като се замисля можеше да са му 94 точките, но здраве да е .....

15 зад. за 2 клас и за мен е определено некатегорична  newsm78

със сигурност добри задачки - незная кой е правил задачите на второкласната тема, но за мен са добри - дигат летвата определено, което е хубаво  Peace

И 8 клас от друга страна май не са ги пощадили - големия каза, че времето не му е достигнало и май очакваните 145 т. засега мога да приема като задоволителни  newsm78 имайки предвид, че не погледнато нищо
Резултати Бургас

Резултати Гоце Делчев

« Последна редакция: 2.11.2016, 08:58 от L1B2S30 »

Резултати Бургас

Резултати Гоце Делчев
Гледам резултатите за втори клас, определено в Гоце Делчев или има много гениални деца или е имало помощ от учител/квестор-категорична съм, че вероятността за второто е огромна, а за първото пренебрежимо малка.
Задачите за втори клас си бяха трудни, за 60мин. решаване.
Смея да твърдя, че детето ми е от най-добрите в неговата възраст и максимума му щеше да е 87-94т, ако не беше сгрешил както винаги лесни задачи при елементарни изчисления, но вярна логика/ сега чакаме 66т./.... но моето дете беше на състезание в СМГ, там винаги всичко е точно и коректно.
Не искам нереални резултати и медали/ поне за нас.
На кого са направили услуга помагачите в Гоце Делчев? На себе си, на децата, или на родителите, да са в лъжлив възторг?
Относно създателите на задачи/ в стаята на детето ми, както и моето не са знаели какво е циферблат. Естествено квестора е бил точен, и не им е обяснявал, както си е редно. Тази задача си я реши, като разбра какво е циферблат. Замислих се, на 8г. е има часовник от 2г. разпознава го, но не знае думата, и наистина не я използваме. Може ли условията да проверяват логика и математически умения, да са на възрастта на децата и т.н.

15 зад. за мен, няма общо с математиката!
Да ме простят създателите и!
Кога математиката се изврати толкова, обедня толкова от към задачи, че започнаха да измислят подобни безумия/ лично мнение!

Пожелания-следващата година, точни, ясни и разбираеми задачи, да са математически, и проверяват тези способности на децата.
Организаторите да подбират по коректни квестори и не се излагат като сега. Винаги, някакви неочаквано добри резултати, повечко от предполагаемото, на трудни задачи остават горчив вкус и подозрение.
Мога да се обзаложа, че същите деца, ако им дадат същите задачи, едва ли ще постигнат отново същите резултати.


*

Неактивен hana1

  • 20
  • Пол: Жена
    • http://www.domain.com
Гледам резултатите за втори клас, определено в Гоце Делчев или има много гениални деца или е имало помощ от учител/квестор-категорична съм, че вероятността за второто е огромна, а за първото пренебрежимо малка.
Задачите за втори клас си бяха трудни, за 60мин. решаване.
Смея да твърдя, че детето ми е от най-добрите в неговата възраст и максимума му щеше да е 87-94т, ако не беше сгрешил както винаги лесни задачи при елементарни изчисления, но вярна логика/ сега чакаме 66т./.... но моето дете беше на състезание в СМГ, там винаги всичко е точно и коректно.
Не искам нереални резултати и медали/ поне за нас.
На кого са направили услуга помагачите в Гоце Делчев? На себе си, на децата, или на родителите, да са в лъжлив възторг?
Относно създателите на задачи/ в стаята на детето ми, както и моето не са знаели какво е циферблат. Естествено квестора е бил точен, и не им е обяснявал, както си е редно. Тази задача си я реши, като разбра какво е циферблат. Замислих се, на 8г. е има часовник от 2г. разпознава го, но не знае думата, и наистина не я използваме. Може ли условията да проверяват логика и математически умения, да са на възрастта на децата и т.н.


Странно - аз пък останах с точно обратното усещане. Те имат един резултат от 77 точки и един от 64, и един 63... което си е доста далече от максимума, всичко останало е доста ниско като резултати. Не ми прилича на помощ в никакъв случай. Дори за трети клас има само един резултат над 80 точки, което пък според мен са си доста ниски резултати, в предвид че при 10 верни /половината/ си имаш 70 точки поне...

Задача 15-та си е запазена марка на това състезание - винаги има една такава задача и според мен е добре да си развиват логиката. Не казвам че е лесна - напротив. Лично аз посъветвах моето дете ако дори и леко се колебае в решението на този тип задача въобще да не я решава - въпроса е да действа стратегически. Макар че във втори клас въобще не ми разбираше стратегията дъщеря ми - а си беше играла на тото на 3-4 задачи, но сега определено подходи добре по отношение на 4-5 задачи, в които риска да сгреши беше по-голям. Вече в 50% от състезанията логиката е по-важна от математическите знания.

*

Неактивен EliG

  • 139
  • Пол: Жена
Лице на правоъгълник не се ли учи в 3 клас? Въобще не помня кое кога е в учебника.
Ако се учи то задачата никак не е сложна - дели се правоъгълника на 4 части по втория вертикал и втория хоризонтал. Тогава всяка защрихована част е половината от лицето на правоъгълника, и излиза, че е половината от лицето на целия правоъгълни, т.е. 6 квадратчета. Ако не се учи обаче този начин , който е на схемичката не е много удачен, тъй като учи децата да се доверяват, че нещо е точно колкото другото, без да го докажат.
« Последна редакция: 2.11.2016, 10:21 от EliG »

*

Неактивен hana1

  • 20
  • Пол: Жена
    • http://www.domain.com
Лице на правоъгълник не се ли учи в 3 клас? Въобще не помня кое кога е в учебника.
Ако се учи то задачата никак не е сложна - дели се правоъгълника на 4 части по втория вертикал и втория хоризонтал. Тогава всяка защрихована част е половината от лицето на правоъгълника, и излиза, че е половината от лицето на целия правоъгълни, т.е. 6 квадратчета. Ако не се учи обаче този начин , който е на схемичката не е много удачен, тъй като учи децата да се доверяват, че нещо е точно колкото другото, без да го докажат.

До момента не сме учили лице на фигура в училище /3 клас/. Учила е лице на школата на която ходим, но не и в училище. Тепърва предстои да учат и деление и умножение на трицифрени числа. Истината е че без подготовка с доста допълнителни неща извън училищният матерал - трудно можеш да решиш която и да е задача от тези...

*

Неактивен EliG

  • 139
  • Пол: Жена
Истината е че без подготовка с доста допълнителни неща извън училищният матерал - трудно можеш да решиш която и да е задача от тези...

Така е, важи даже и за задачките в 1 клас... вече.


Странно - аз пък останах с точно обратното усещане. Те имат един резултат от 77 точки и един от 64, и един 63... което си е доста далече от максимума, всичко останало е доста ниско като резултати. Не ми прилича на помощ в никакъв случай. Дори за трети клас има само един резултат над 80 точки, което пък според мен са си доста ниски резултати, в предвид че при 10 верни /половината/ си имаш 70 точки поне...

Задача 15-та си е запазена марка на това състезание - винаги има една такава задача и според мен е добре да си развиват логиката. Не казвам че е лесна - напротив. Лично аз посъветвах моето дете ако дори и леко се колебае в решението на този тип задача въобще да не я решава - въпроса е да действа стратегически. Макар че във втори клас въобще не ми разбираше стратегията дъщеря ми - а си беше играла на тото на 3-4 задачи, но сега определено подходи добре по отношение на 4-5 задачи, в които риска да сгреши беше по-голям. Вече в 50% от състезанията логиката е по-важна от математическите знания.
Да си призная, ги разгледах на бързо, може резултатите да са за всички класове, не само за втори, аз по инерция да реших, че си е за втори. Има резултати 105, 102 и т.н. но не виждам за кой клас е.
Относно стратегията, да, знае я, и я е изпълнил. Знае регламентите за всички състезания, например при МБГ се иска време, не само вярно решение.

Какво значи ниски и високи резултати?
Това състезание е с трудни задачи, втори клас 60мин. 15 зад. Пада се по 3 мин. на задача, оставям време за пренасяне отговорите на бланката и за проверка.
Децата да не са машини. Отделно за отличен резултат се искат много качества, не само успешно решаване на задачите. Правилно разпределение на времето, концентрация, да не се греши при пренасянето и т.н. На тези задачи 2/3 верни, според мен е добро представяне.
Ниски били резултати 70-80т. Хора, че аз не съм сигурна дали ще реша всичко без грешка, дори за втори клас, а математиката не ми е чужда.
На МБГ, май има само един макс резултат от цяла БГ, 2 клас, 25т. от 30 мисля се води ок представяне, т.е. би трябвало да вземат медали. Тук задачите са още по-трудни/ да по-малко на брой, 1/6 грешка на МБГ е ок и сигурно ще даде медал, 1/6 от ЧХ са 82-87 т. си е супер резултат. По моя преценка на тези трудни задачи, ако всичко е било точно/ квестори/подсказване, не трябва да има много максимуми и над 80т.

За 15 задача съм категорична, че няма място в състезание по математика, не ме интересува запазена марка ли им е.
Толкова математици има утвърдени, толкова ли нещо по-математическо не измислиха?
Съжалявам, но аз логика тук не откривам, никъде. И това с имената Мия, Мая ли беше, пак подвеждащо цялото условие. 3 мин. на задача, да я прочетеш, помислиш и разпишеш, че математиката не е за наум и за 2 клас.


само да добавя, колкото по-нагоре се отива, толкова задачите стават повече и по-трудни. Малцина успяват да решат всичко, състезанието е хубаво с това ,че не е чисто математическо, по-нагоре има задачи от информатика, математическа лингвистика, чисто логически, даже едната година имаше задача свързана  с познания по литература, география, биология- визирам задачата за двете баби от Софийско равно поле за 9-10 клас. Задачите са написани понякога с чувство за хумор-математически. Децата се научават да преценяват кои задачи да решат, кои да оставят....Тази година действително са били по-трудни, синът ми се оплака от недостатъчно време, задачи с много графики, чертежи в темата за 9-10 клас, но както виждате има резултат в Бургас от 176 точки в 9 клас,  който си го може, си го може....

Да, това казвам, че малцина успяват и биха успели да решат всичко. Трудни задачи
Който си го може си го може :god, но на всички ни е ясно, че гениите са малцина, за останалите яко труд и постоянство.

Дора - класирането за Гоце Делчев е малко объркано, всъщност класацията е обща за всичките класове. Таблицата съдържа първо името на детето, след това КЛАСА, училището, града, ЗАЛАТА и накрая чак точките ..... Затова може и да си се объркала  :wink:, имам предвид номера на залата с броя точки. Максималният им резултат за 2-ри клас е 77 точки  :)

Дора - класирането за Гоце Делчев е малко объркано, всъщност класацията е обща за всичките класове. Таблицата съдържа първо името на детето, след това КЛАСА, училището, града, ЗАЛАТА и накрая чак точките ..... Затова може и да си се объркала  :wink:, имам предвид номера на залата с броя точки. Максималният им резултат за 2-ри клас е 77 точки  :)
Благодаря, аз си реших, че е стандартно, и не съм се заглеждала подробно.

Не знам дали забелязахте, че са променени отговорите на 14-та задача в група 5-6 клас и 9-та в група 7-8 клас. Вече вярното е Д. Ние поне сме се усетили и сме я оставили без отговор.