Странно - аз пък останах с точно обратното усещане. Те имат един резултат от 77 точки и един от 64, и един 63... което си е доста далече от максимума, всичко останало е доста ниско като резултати. Не ми прилича на помощ в никакъв случай. Дори за трети клас има само един резултат над 80 точки, което пък според мен са си доста ниски резултати, в предвид че при 10 верни /половината/ си имаш 70 точки поне...
Задача 15-та си е запазена марка на това състезание - винаги има една такава задача и според мен е добре да си развиват логиката. Не казвам че е лесна - напротив. Лично аз посъветвах моето дете ако дори и леко се колебае в решението на този тип задача въобще да не я решава - въпроса е да действа стратегически. Макар че във втори клас въобще не ми разбираше стратегията дъщеря ми - а си беше играла на тото на 3-4 задачи, но сега определено подходи добре по отношение на 4-5 задачи, в които риска да сгреши беше по-голям. Вече в 50% от състезанията логиката е по-важна от математическите знания.
Да си призная, ги разгледах на бързо, може резултатите да са за всички класове, не само за втори, аз по инерция да реших, че си е за втори. Има резултати 105, 102 и т.н. но не виждам за кой клас е.
Относно стратегията, да, знае я, и я е изпълнил. Знае регламентите за всички състезания, например при МБГ се иска време, не само вярно решение.
Какво значи ниски и високи резултати?
Това състезание е с трудни задачи, втори клас 60мин. 15 зад. Пада се по 3 мин. на задача, оставям време за пренасяне отговорите на бланката и за проверка.
Децата да не са машини. Отделно за отличен резултат се искат много качества, не само успешно решаване на задачите. Правилно разпределение на времето, концентрация, да не се греши при пренасянето и т.н. На тези задачи 2/3 верни, според мен е добро представяне.
Ниски били резултати 70-80т. Хора, че аз не съм сигурна дали ще реша всичко без грешка, дори за втори клас, а математиката не ми е чужда.
На МБГ, май има само един макс резултат от цяла БГ, 2 клас, 25т. от 30 мисля се води ок представяне, т.е. би трябвало да вземат медали. Тук задачите са още по-трудни/ да по-малко на брой, 1/6 грешка на МБГ е ок и сигурно ще даде медал, 1/6 от ЧХ са 82-87 т. си е супер резултат. По моя преценка на тези трудни задачи, ако всичко е било точно/ квестори/подсказване, не трябва да има много максимуми и над 80т.
За 15 задача съм категорична, че няма място в състезание по математика, не ме интересува запазена марка ли им е.
Толкова математици има утвърдени, толкова ли нещо по-математическо не измислиха?
Съжалявам, но аз логика тук не откривам, никъде. И това с имената Мия, Мая ли беше, пак подвеждащо цялото условие. 3 мин. на задача, да я прочетеш, помислиш и разпишеш, че математиката не е за наум и за 2 клас.