0 Потребители и 18 Гости преглежда(т) тази тема.

Според нас има грешка в условието на 2-ра задача за 4-ти клас, която грешка прави задачата нерешима или трябва да се съгласим, че отговора е 11,5 момчета и 15,5 момичета  :yikes. Какво се прави в такива случаи?
Е, що? Може Краско да е дал пари за собствения си подарък.  :)
Пишете до РУО. През 2012 е имало сгрешено условие на задача за осми клас. Признали са я за вярна на всички.
*

Неактивен maria77bg

  • 90
  • Пол: Жена
Аз писах до РУО-София с копие до МОН.
Едва ли ще извъртят задачата, че Красимир е част от "децата събрали 234 лева", но няма да ме учуди и такова развитие на нещата. Тогава ще спечелят само децата, които не са се сетили, че класът се състои от 234:9+1 деца. Т.е. единствените, които не са хванали "уловката" на задачата. И това вече ще е много жалко и несправедливо.

Предполагаеми отговори за 9 клас:
1а) 0>m>-1/4
б)m=-1; -2
2a) <BAC = 60
3a)x=-4
б)Всяко p от вида 2-5к, където к е цяло, е решение

Остава да чакаме за да видим дали ще си признаят грешката...

Остава да чакаме за да видим дали ще си признаят грешката...
Междувременно всеки заинтересован може да пише до РУО. Колкото повече сигнали, толкова по-добре.

Предполагаеми отговори за 12. клас:
1.б): S = 4*sqrt(2) или 8
2.a): tg(ъгъла между MB и АD) = sqrt(5/3)
        tg(ъгъла между MB и CD) = sqrt(7)
   б): S = (sqrt(7)/2)*a^2
   в): 1/3
3. 1сл.: y = - x + 7/4
    2сл.: y = -x - 25/4

*

Неактивен Pi

  • 15
Е, що? Може Краско да е дал пари за собствения си подарък.  :)
Пишете до РУО. През 2012 е имало сгрешено условие на задача за осми клас. Признали са я за вярна на всички.

Днес пред училището чух няколко деца да си коментират задача 2 за 4-ти клас.
Едно от тях обобщи: "Няма значение, че в живота не даваш пари за своя подарък. В математиката е важно какво пише в условието и според условието - това е възможно."

Подобни бяха и коментарите между шестокласници относно задачата с плочките.

Много често децата са по-мъдри от емоциите на родителите :) :) :)

Днес пред училището чух няколко деца да си коментират задача 2 за 4-ти клас.
Едно от тях обобщи: "Няма значение, че в живота не даваш пари за своя подарък. В математиката е важно какво пише в условието и според условието - това е възможно."

Подобни бяха и коментарите между шестокласници относно задачата с плочките.

Много често децата са по-мъдри от емоциите на родителите :) :) :)
Това ме подсети за едни критерии за оценяване през 2015.

Съображения от рода, че един дядо не може да да е на 12 или 132 години не са математически и не следва да се оценяват. Условието на задачата моделира ситуация, която може да се случи с други живи същества и не задължително на планетата Земя.

Разбира се, че е важно какво пише в условието, но когато то се асоциира с нормална житейска ситуация е добре да е съобразено с нея.

Като стана дума за плочките, подът трябва ли да се облицова?  :)

*

Неактивен ренка

  • 3
  • Пол: Жена
Здравейте.Може ли някой да сподели задачите за 6-ти клас от днес и евентуалните отговори.Никъде не мога да ги намера.Благодаря предварително

Това ме подсети за едни критерии за оценяване през 2015.

Съображения от рода, че един дядо не може да да е на 12 или 132 години не са математически и не следва да се оценяват. Условието на задачата моделира ситуация, която може да се случи с други живи същества и не задължително на планетата Земя.

Разбира се, че е важно какво пише в условието, но когато то се асоциира с нормална житейска ситуация е добре да е съобразено с нея.

Като стана дума за плочките, подът трябва ли да се облицова?  :)
Като изхождаме от горе написаното за житейската ситуация, не е ли  редно и тавана да облицоваме. :)

*

Неактивен imanev

  • 4
  • Пол: Мъж
Току ще писах на РУО София, като има изпратих следния текст, аз мисля, че това е техническа грешка, не са събрали 234 лева, а 243 лева, което прави задачата с нормален отговор.

"Здравейте,

Пиша Ви по повод грешно условие на задача 2 от олимпиадата по математика за 4-ти клас, проведена на 17.12.2016 в гр. София.

Условието на задачата гласи:
На 17 декември Красимир от 4а има рожден ден и е поканил целия си клас на гости. Децата събрали 234 лева за подарък, като всяко от тях дало по 9 лева. Колко момичета и колко момчета има в 4а клас, ако се знае, че момичетата са с 4 повече от момчетата.

Решение: децата без Красимир са 234:9=26, което означава, че децата от 4а клас са 27, включвайки и Красимир. Ако момичета са с 4 повече излиза, че момичетата са 15,5 а момчетата 11,5 - което е видно че е невъзможно.
Вероятно би трябвало да предположим, че Красимир също е давал подарък за рождения си ден, което е не традиционно и предполагам, че именно обратното са целили съставителите на задачата, да се сетят учениците да добавят Красимир в общата бройка, след като намерят колко са останалите деца.
Според нас грешката е техническа, когато е записана събраната сума от децата. В задачата е записано 234 лева, но според нас вярната сума е 243 лева, което е технически допусната грешка с размяна само на две числа. Ако приемем 243 за вярно, това прави 27 ученика събрали парите + Красимир 28 общо в 4а клас. Така задачата има и логично решение, съответно 12 момчета и 16 момичета.

Моля за обратна връзка за решението ви по този казус, т.к. това състезание е важно за нашата дъщеря и не искаме тя да бъде ощетена, заради гореописаната техническа грешка

Благодаря предварително!"

Поздрави

отговори за 8 клас
1зад  m=3   а квадратното уравнение няма реални корени
2зад    За 5 часа втората през втората тръба преминали 100 куб м вода
3зад  AB=m+n
          BC=AD=2n
          CD=m-n

*

Неактивен ренка

  • 3
  • Пол: Жена
някои с отговори 6-ти клас

*

Неактивен loly

  • 4
  • Пол: Жена
Здравейте, някой с отговори за 4 клас :):):)