0 Потребители и 7 Гости преглежда(т) тази тема.

*

Неактивен kod

  • 582
  • Пол: Мъж
    • Alek Dimitrov
Съгласен съм.  Няма особена драма, просто максимален брой точки за тези, които са доказали и написали, че няма решение.
А за останалите, толкова точки, колкото отговарят според критериите за оценяване.
*

Неактивен maria77bg

  • 90
  • Пол: Жена
Съгласен съм.  Няма особена драма, просто максимален брой точки за тези, които са доказали и написали, че няма решение.
А за останалите, толкова точки, колкото отговарят според критериите за оценяване.
Въпреки, че това ще се отрази положително за моето дете не мисля, че е справедливо, защото грешката си е на РУО и те също трябва да могат да си ги признават и да си понесат последствията от работа, свършена през пръсти. Убедена съм, че не е имало предварителен замисъл задачата да бъде без решение.
Иначе съм съгласна, че децата имали увереността да напишат, че задачата няма решение трябва да бъдат поощрени.

*

Неактивен kod

  • 582
  • Пол: Мъж
    • Alek Dimitrov
... Единственият начин да бъдат поощрени е да се приеме, че задачата е коректна и отговора й е - Няма решение... За него да кажем могат да са разпределени 3 от 7-те точки за задачата, останалите са за етапи на решението.
В крайна сметка, това не би следвало да повлияе сериозно на основната цел, която е допускане в следващ кръг - границата е достатъчно ниска и не изисква максимален брой точки от общинския.

Така че, и деца с верни донякъде разсъждения по задачата и грешен финален отговор ще се класират.

*

Неактивен maria77bg

  • 90
  • Пол: Жена
За мен въпросът е друг. Някой в РУО е допуснал грешка (преписал една готова задача, решил да промени една цифра, за да стане друга задача и не си е направил труда да я реши). Който греши трябва да може да си признае грешката и да вземе адекватни мерки. Не може за всичко да си мълчим, защото не е фатално и защото може да се измисли начин да се нагласят критериите по нечия грешка. Това са държавни служители и имам право да изискам обяснение.

По тази логика решение може да е 11 момчета, 15 момичета и едно безполово дете. Т.е. задачата все пак да има решение. Но това са глупости. Чакаме критериите. Надявам се днес да ги видим.
« Последна редакция: 19.12.2016, 09:10 от maria77bg »

*

Неактивен Tatt

  • 14
... Единственият начин да бъдат поощрени е да се приеме, че задачата е коректна и отговора й е - Няма решение... За него да кажем могат да са разпределени 3 от 7-те точки за задачата, останалите са за етапи на решението.
В крайна сметка, това не би следвало да повлияе сериозно на основната цел, която е допускане в следващ кръг - границата е достатъчно ниска и не изисква максимален брой точки от общинския.

Така че, и деца с верни донякъде разсъждения по задачата и грешен финален отговор ще се класират.

Kod, позволи ми тук да не се съглася с теб.

Дъщеря ми е подала сигнал на квестора, че задачата няма решение. Дали е стигнало до РИО?!?! - ще разбера ако приемат критерийте за оценяване които предлагаш. В други училища е имало "разяснение" как да се тълкува задачата и то само в някои стаи. Деца, които само са си "бъскали главата" и нищо не са написали също не са го направили само по своя вина.

За национален кръг, с такова оценяване съм съгласен защото децата са били при абсолютно еднакви външни условия

Летвата не знам къде е тази година, но ако е пак 16т., то без поне част от тази задача не може.

Вчера сутринта регламентът се появи на страницата на МОН. Летвата в тази група пак е 16 точки.

Задачите на общинския кръг за учениците от IV до VIII клас включително се оценяват от 0 до 7 точки, като максималният брой точки е 21. До областния кръг се допускат учениците с 16 или повече точки от общинския кръг.

Къде ще мога да намеря критериите за оценяване?

Аз писах до РУО-София с копие до МОН.
Едва ли ще извъртят задачата, че Красимир е част от "децата събрали 234 лева", но няма да ме учуди и такова развитие на нещата. Тогава ще спечелят само децата, които не са се сетили, че класът се състои от 234:9+1 деца. Т.е. единствените, които не са хванали "уловката" на задачата. И това вече ще е много жалко и несправедливо.
Здравейте , аз не знам условието на 2ра задача, но дъщеря ми каза, че е имало уловка,- "Красимир е момче от класа"- каза тя, каквото и да значи. Вие от къде имате условията ? Може ли да ги публикувате?

*

Неактивен maria77bg

  • 90
  • Пол: Жена
Здравейте , аз не знам условието на 2ра задача, но дъщеря ми каза, че е имало уловка,- "Красимир е момче от класа"- каза тя, каквото и да значи. Вие от къде имате условията ? Може ли да ги публикувате?
Да, има уловка и точно, който се е усетил е изпаднал в дълбок размисъл как така момчетата стават 11,5, а момичетата 15,5 :).
В някои училища са им ги дали. Тук ги има публикувани:
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=1163839303731111&set=gm.1104379819672997&type=3&theater

Да, има уловка и точно, който се е усетил е изпаднал в дълбок размисъл как така момчетата стават 11,5, а момичетата 15,5 :).
В някои училища са им ги дали. Тук ги има публикувани:
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=1163839303731111&set=gm.1104379819672997&type=3&theater

не мога да ги видя
"Последвали сте връзка, която може би е остаряла или е видима само за аудитория, към която не принадлежите."

*

Неактивен maria77bg

  • 90
  • Пол: Жена
Така може би

*

Неактивен Tatt

  • 14
Благодаря за точните условия.
« Последна редакция: 19.12.2016, 13:12 от Tatt »

*

Неактивен kod

  • 582
  • Пол: Мъж
    • Alek Dimitrov
Значи... опитвам се да предвидя как ще действат оценителите...
Иначе да, при така дефинирано условие не е адекватно да няма решение.

В условието не се пита - възможно ли е, а директно - колко са... И е факт, че грешка има.

Но какво трябва да е решението в случая според вас?
Признаване на задачата за всички?
Провеждане отново на Олимпиадата?

1 не е добре, ще доведе до натрупване на участници в областен кръг
2 е невъзможно.

Така че - какво друго решение на проблема, освен признаване на отговор не е възможно за пълно осеняване има?

*

Неактивен maria77bg

  • 90
  • Пол: Жена
Защо да не е добре натрупване на участници в областен кръг? До какво лошо води това?