0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

*

Неактивен kod

  • 562
  • Пол: Мъж
    • Alek Dimitrov
Тази година, турнирът ще се проведе на 14 октомври от 11 часа в Габрово, София, Варна и Бургас.



Математическото състезание за ученици от 3 до 8 клас „Хитър Петър“ ще се проведе на 14 октомври 2017 г. от 11 часа в Габрово, София, Варна и Бургас.

Как да се запишете за София:
Заявки и записване: до 10 октомври 2017 г.

Записване в стая 402 на 125 СОУ „Боян Пенев“, ж.к. Младост 1, до бл.43.
Допълнителна информация може да получите на тел.0988903025, както и на
електронната страница на секция Изток към СМБ (http://iztok-smb.com)


Как да се запишете за Габрово:
Заявки за участие се приемат до 10 октомври 2017 г.

Колективни и индивидуални заявки изпращайте от сайта
www.smb-gabrovo.com (Състезание „Хитър Петър“).
На тел. (066) 827394 или e-mail: smb.gabrovo.competitions@gmail.com може да
се свържете с проф. дмн Румен Даскалов – председател на СМБ – Габрово.
Сумите за участие в Габрово трябва да бъдат преведени по сметка:

„СМБ – Габрово“ ЕООД
IBAN: BG98 UBBS 8141 1010 8340 18
BIC: UBBS BGSF
ОББ – клон Габрово

Суми от 8 лв. до 120 лв. ще се приемат в брой в деня на състезанието.
(Това се отнася за индивидуалните участници и малки училищни заявки).


Как да се запишете за Варна:
Записване: от 4 до 11 октомври 2017 г.

Записването е в делничните дни в „Офис МГ“ на МГ „Д-р П. Берон“ – Варна с
работно време 8:30 – 12:00 ч., 13:00 – 17:00 ч. Допълнителна информация може
да получите на тел. 052 302 108, както и на електронната страница на СМБ –
Варна (http://smb-varna.com).


Как да се запишете за Бургас:
Заявки и записване: от 6 до 11 октомври 2017 г

Записването е в делничните дни в стая 307 на ОУ „Братя Миладинови“
Допълнителна информация може да получите на тел. 0878533984 (Ганка
Желязкова).
Таксата се плаща на място в деня на състезанието.


Повече информация


Информация за Хитър Петър:
Състезанието е за ученици от 3 до 8 клас.
Продължителност:
60 минути – за трети и четвърти клас;
90 минути – за останалите класове.
Състезателната тема включва 15 тестови задачи и една специална задача, наречена
„Задача на Хитър Петър“. Темите за съответния клас ще включват в основни линии
училищния материал по математика от предишния клас. От предложените 5 отговора на
тестовите задачи точно един е верен. За верен отговор на задачи 1-5 се дават по 2 точки,
на задачи 6-10 се дават по 4 точки и на задачи 11-15 се дават по 6 точки. За непосочен
отговор се дават нула точки, а за грешен отговор се отнема 1 точка. Задачата на Хитър
Петър се оценява с 20 точки. Темите за 3-ти и 4-ти клас ще включват само 15 тестови
задачи. Не се разрешава използване на калкулатори. Сканирани копия на работите не
се изпращат.


Информация, новини, задачи и решения от Хитър Петър


Задачи и отговори от математически турнир Хитър Петър 2017


Резултати от Хитър Петър 2017:
http://www.smb-gabrovo.com/wp-content/uploads/2017/10/Results_HP_2017_BG.htm


*

Неактивен kod

  • 562
  • Пол: Мъж
    • Alek Dimitrov
Разпределение по стаи за участниците от София, явяващи се в 125-то СОУ:

http://iztok-smb.com/HP_Stena.xlsx

*

Неактивен Деска

  • 33
  • Пол: Жена
Защо изчезнаха мненията от темата ?!

Няма изчезнали мнения по темата, просто никой не е писал днес...
mod. edit

*

Неактивен kod

  • 562
  • Пол: Мъж
    • Alek Dimitrov
Задачи и отговори от Хитър Петър 2017:

https://klasirane.com/HP.asp

За 5 клас 3 задача, верен ли е според Вас отговора?

Общо се е движил 4 часа или 4*6=24 км. Ако изминатото разстояние в едната посока е х, то в обратната е х-2, т. е. х+х-2=24 или х=13 км.

Да така е , аз не я прочетох цялата а изслушах разсъжденията на дъщеря ми, която незнам как е решила че е питат колко км е изминал обратно и от верния отговор вади 2

« Последна редакция: 14.10.2017, 22:33 от annnita »

*

Неактивен kmanikatov

  • 3
  • Пол: Мъж
здравейте,
моля за решение на 9 задача от 5 клас.

*

Неактивен kmanikatov

  • 3
  • Пол: Мъж
здравейте,
дойде ми прозрението. Отговора е 31

*

Неактивен lora73

  • 3
  • Пол: Жена
Здравейте,
моля за помощ за 8 задача за 3-ти клас. Обявеният отговор е Г)5 ?!

*

Неактивен hana1

  • 20
  • Пол: Жена
    • http://www.domain.com
Здравейте,
моля за помощ за 8 задача за 3-ти клас. Обявеният отговор е Г)5 ?!
Първо изпържва 1 и 2 от единия край, после 3 и 4 от единия край, после 5 и 1 /1ва вече от втория край/, на 4тата минута идват 2 и 3 от задния край и на последната минута 4и5 от задния край. Общо 5 минути. Уловката си я има в тази задача...

*

Неактивен lora73

  • 3
  • Пол: Жена
Благодаря, hana1!
Така и не успях да се сетя сама. :sad:

Искам да споделя мнението си за зад. 11 за четвърти клас. При формално решаване на задачата всяко дете би отговорило правилно, ако е решавало задачи от този вид и знае, че обиколката на получената фигура е равна на обиколката на дадения правоъгълник. Но..., ако приеме, че 28-те квадратчета са подредени компактно в правоъгълник, изрязан от дадения. Може би затова са дадени допълнителните условия, за да се получат размерите на дадения правоъгълник - 31 см и 18 см и от там да се направи изводът, че квадратчетата могат да се изрежат само, ако образуват правоъгълник с размери 28см х 16см  /7х4 квадратчета /.
    Мисля, че от една страна не може да се проследи дали детето е дало верен отговор, защото е направило съответните разсъждения или просто е подходило към задачата формално. И от друга, за което не съм много сигурна, понеже не познавам възможностите на много десетгодишни деца, че това е по силите им да се сетят, че има уловка и необходимо задълбочено обмисляне на тестова задача.
   Искам да кажа накрая, че не се заяждам с организаторите, а само да споделя въпросите, които възникнаха в мен, докато я решавах. Признавам си, че първата ми реакция беше да сметна, че квадратчетата образуват правоъгълник, което никъде в задачата не е казано. Но в началото ми се стори, че се подразбира. Само наличието на допълнителните условия ме накараха да направя необходимите разсъждения.
    Но тогава задачата би трябвало да се разпише и да получи повече точки.
    Ще бъда благодарна, ако някой прояви интерес към задачата.
   Хубав ден! :)

*

Неактивен emi_2

  • 50
nona1950, стана ми интересно, но не разбирам.
Без условието за двата правоъгълника с 66 и 68 см обиколка, не могат да се намерят страните на тази фигура, но при положение, че условието казва че ОТ ПРАВОЪГЪЛНИК са изрязани тези квадрати и е останало това, това че тези квадрати са били подредени компактно си е еднозначно без другото условие.

Наистина би било интересно да публикуват статистики колко процента са решили дадена задача точно за ХП, че наистина някои задачи, според мен, тестват лимитите на малките.

Еми, радвам се, че проявихте интерес. Отначало, за обиколката. Съжалявам, че нямам софтуер за чертане, но ще опитам да обясня. Да вземем дадената фигура. Ако пренесем вътрешните й отсечки съответно нагоре и наляво, докато достигнат горното и лявото очертание на фигурата, ще получим правоъгълник, на който обиколката е равна на обиколката на дадената фигура /по построение/, но тя е известна по условие. За изрязаната част - може да бъде правоъгълник 4х7 квадратчета, но може да бъде и неправилна фигура - 3х5 и 2х6 квадратчета, като две от квадратчетата се разполагат върху вертикалната част на фигурата, но тогава е необходимо една от страните на дадения правоъгълник да бъде с дължина, кратна на 4см / в случая дължината = 24 см/. Като се разчертае става по-ясно, представете си прослувата игра тетрис, ако сте играли на нея/началото на 90-те години беше доста отдавна/.

*

Неактивен emi_2

  • 50
Сега разбрах! Замислих се и за други неща, които трябва да се проверят и щом мога ще отделя време за тази задача. Т.е. решението, че квадратите са 4 ь 7 в допълнения правоъгълник може да се окаже единствена възможност, но това трябва да се провери, за да е пълно решението.

Права сте, че ако на детето му мине някоя мисъл, извън стъпките, по които искат да го водят в тази задача, за да стигне до решението, ще се забие дълбоко и никога няма да я реши.

Всъщност се сещам за задача от олимпиада, която беше за две градини с обща ограда. Та моето момче беше решило (правилно при това), че никой не е казал, че общата ограда е цялата страна на правоъгълника и не се застъпват частично и едни сметки бяха настанали... :)

   Задачата е интересна и би могла да се развие. За мен остава открит въпросът, дали авторите на задачата са очаквали малките да правят съответните изследвания. Аз съм от поколението, което решаваше по-традиционни задачи на олимпиадата. Тя беше и единственото състезание по математика. Сега преминавам материала с внучката и понякога се притеснявам, че въпросите ми биха могли да бъдат не на място. Може ли да ми кажете къде да намеря задачата, за която пишете. Обичам задачите, които ме затрудняват. Признавам, че след осми клас, някои от задачите ми отнемат повече време и не бих се справила в рамките на състезанието. Хубав ден!
Имам някакъв проблем с компютъра и затова по-рядко се включвам във форумите.

*

Неактивен hana1

  • 20
  • Пол: Жена
    • http://www.domain.com
Хайде на чаканите резултати...
http://www.smb-gabrovo.com/wp-content/uploads/2017/10/Results_HP_2017_BG.htm