0 Потребители и 2 Гости преглежда(т) тази тема.

Еми, радвам се, че проявихте интерес. Отначало, за обиколката. Съжалявам, че нямам софтуер за чертане, но ще опитам да обясня. Да вземем дадената фигура. Ако пренесем вътрешните й отсечки съответно нагоре и наляво, докато достигнат горното и лявото очертание на фигурата, ще получим правоъгълник, на който обиколката е равна на обиколката на дадената фигура /по построение/, но тя е известна по условие. За изрязаната част - може да бъде правоъгълник 4х7 квадратчета, но може да бъде и неправилна фигура - 3х5 и 2х6 квадратчета, като две от квадратчетата се разполагат върху вертикалната част на фигурата, но тогава е необходимо една от страните на дадения правоъгълник да бъде с дължина, кратна на 4см / в случая дължината = 24 см/. Като се разчертае става по-ясно, представете си прослувата игра тетрис, ако сте играли на нея/началото на 90-те години беше доста отдавна/.
*

Неактивен emi_2

  • 50
Сега разбрах! Замислих се и за други неща, които трябва да се проверят и щом мога ще отделя време за тази задача. Т.е. решението, че квадратите са 4 ь 7 в допълнения правоъгълник може да се окаже единствена възможност, но това трябва да се провери, за да е пълно решението.

Права сте, че ако на детето му мине някоя мисъл, извън стъпките, по които искат да го водят в тази задача, за да стигне до решението, ще се забие дълбоко и никога няма да я реши.

Всъщност се сещам за задача от олимпиада, която беше за две градини с обща ограда. Та моето момче беше решило (правилно при това), че никой не е казал, че общата ограда е цялата страна на правоъгълника и не се застъпват частично и едни сметки бяха настанали... :)

   Задачата е интересна и би могла да се развие. За мен остава открит въпросът, дали авторите на задачата са очаквали малките да правят съответните изследвания. Аз съм от поколението, което решаваше по-традиционни задачи на олимпиадата. Тя беше и единственото състезание по математика. Сега преминавам материала с внучката и понякога се притеснявам, че въпросите ми биха могли да бъдат не на място. Може ли да ми кажете къде да намеря задачата, за която пишете. Обичам задачите, които ме затрудняват. Признавам, че след осми клас, някои от задачите ми отнемат повече време и не бих се справила в рамките на състезанието. Хубав ден!
Имам някакъв проблем с компютъра и затова по-рядко се включвам във форумите.

*

Неактивен hana1

  • 20
  • Пол: Жена
    • http://www.domain.com
Хайде на чаканите резултати...
http://www.smb-gabrovo.com/wp-content/uploads/2017/10/Results_HP_2017_BG.htm