AlekDimitrov Форум за математика
Образование, математика, състезания => Състезания по Математика => Темата е започната от: kod в 23.11.2017, 17:49
-
(http://alekdimitrov.com/matematika-sastezania/img/OLI.jpg)
Дата на провеждане
Общински кръг на НОМ - В София - 16.12.2017 - 09 часа
В Бургас - 16.12.2017 г.
Във Варна - 16.12.2017 г.
Областен кръг на НОМ - 3 февруари 2018 г. - 09 часа
Класирани за областен кръг на Олимпиада по Математика в София (http://ruo-sofia-grad.com/sites/default/files/letters/obshtinski-krag-rezult.rar)
Класирани за областен кръг на Олимпиада по Математика в Бургас (http://forum.alekdimitrov.com/index.php/topic,60437.msg609872.html#msg609872)
Класирани за областен кръг на Олимпиада по Математика във Варна (http://ruo-varna.bg/images/files/2018/Olimpiadi/dop-mat-obl-krug.rar)
Класирани за областен кръг на Олимпиада по Математика в Габрово (http://ruo-gabrovo.org/images/Olimp_Mat.PDF)
Разпределение на учениците за областен кръг на Олимпиада по Математика 2018 - София (http://forum.alekdimitrov.com/index.php/topic,60437.msg609912.html#msg609912)
Резултати на учениците от областен кръг на Олимпиада по Математика 2018 - София, некласирани за национален кръг (http://forum.alekdimitrov.com/index.php?action=dlattach;topic=60437.0;attach=15299)
Национален кръг на НОМ - 13 - 16 април 2018 г., София
Допуснати до национален кръг на НОМ 2018 9-12 клас (http://forum.alekdimitrov.com/index.php?action=dlattach;topic=60437.0;attach=15297)
Допуснати до национален кръг на НОМ 2018 7-8 клас (http://forum.alekdimitrov.com/index.php?action=dlattach;topic=60437.0;attach=15296)
Програма на национален кръг на НОМ 2018 (http://forum.alekdimitrov.com/index.php?action=dlattach;topic=60437.0;attach=15310)
Участие
Право на участие в общинския кръг на националната Олимпиада по Математика имат всички ученици в България от 4-ти до 12-ти клас. Общинският кръг се организира и провежда по училища.
Право на участие в областния кръг на Олимпиадата по Математика получават състезателите, изкарали не по-малко от 70% от максимално изкарания резултат на общинския кръг.
Право на участие в националния кръг на Олимпиадата по Математика получават не повече от 70 участника с най-високи резултати от областен кръг.
Детайли
Националната Олимпиада по математика е едно от най-значимите математически състезания в България.
В зависимост от класа, тя се провежда в 2 или 3 кръга - общински, областен и национален.
Всеки следващ кръг включва все по-сложни задачи.
Общинският и Областният кръг се провеждат за ученици от 4-ти до 12-ти клас, а Националният - за ученици от 7-ми до 12-ти клас.
За ученици от 4-ти до 8-ми клас включително, форматът на общинския, областния и националния кръг е еднакъв - 3 задачи, всяка от които носи 7 точки, общо 21 точки.
До Национален кръг се допускат само ученици от 7-ми и 8-ми клас. Времетраене на всеки кръг от Олимпиадата - 4 часа.
За ученици от 9 до 12 клас, всеки от кръговете включва съответно 3, 4 и 6 задачи. Време за решаване - общински кръг - 4 часа, областен - 4.5 часа, национален 2 х 4 часа и половина.
Националният кръг е с обща тема за 9 - 12 клас и се провежда в 2 последователни дни. Всеки ден се решават по 3 задачи за 4 часа и половина.
Националният кръг на Олимпиадата по Математика е едно от състезанията, чиито резултати се взимат предвид при формирането на отбори на страната ни за международни състезания.
Актуален регламент 67-ма НОМ 4 - 8 клас (http://forum.alekdimitrov.com/index.php?action=dlattach;topic=60437.0;attach=15223)
Актуален регламент 67-ма НОМ 9 - 12 клас (http://forum.alekdimitrov.com/index.php?action=dlattach;topic=60437.0;attach=15221)
Информация, новини, задачи и решения от Национална Олимпиада по Математика (http://alekdimitrov.com/matematika-sastezania/olimpiada-matematika.asp)
Задачи и Решения от Олимпиада по Математика (https://klasirane.com/OLI.asp)
Задачи от общински кръг на 67-ма Национална Олимпиада по Математика - НОМ 67 - теми от София (https://klasirane.com/OLI.asp)
Задачи от общински кръг на 67-ма Национална Олимпиада по Математика - НОМ 67 - теми от Пловдив (https://klasirane.com/OLI.asp)
Решения и Критерии за оценяване на общински кръг на 67-ма Национална Олимпиада по Математика - София (https://klasirane.com/OLI.asp)
Решения и Критерии за оценяване на областен кръг на 67-ма Национална Олимпиада по Математика - София (https://klasirane.com/OLI.asp)
Решения и Критерии за оценяване на национален кръг на 67-ма Национална Олимпиада по Математика - София (https://klasirane.com/OLI.asp)
-
Откъде тръгва този слух за смяна на датата от 16.12 на 22.12?
Четох в бгмама-та, че на родителска среща в ПЧМГ са казали такова нещо. РУО не са пускали различна дата.
-
Оттам. :)
-
Здравейте, в кои училища ще се провежда в София, тък като 14 СУ няма?
-
Обадете се в РУО за да ви пренасочат.
На Олимпиадата не можете да се явите по свой избор където се провежда, трябва ви упътване от РУО
-
Обшинският кръг на НОМ в Бургас е определен за 16.12.2017
https://0701.nccdn.net/4_2/000/000/1db/877/Grafik_obshtinski-krag.pdf
-
Тази година моите деца няма да участват в тази олипиада, тъй като считаме, че липсата на класиране е гавра. Явно целта е тази олимпиада да изчезне от календара. Не може децата да решават часове наред, да се състезават, да се трудят и накрая дори да няма класиране, защото някаква си майка в София се притеснявала да изпишат името на детето й в класирането поради лошия резултат. Това е пълен абсурд! Представяте ли си състезание по ски или шахмат което да няма класиране и да не знаеш кой на кое място е или колко точки е събрал. И например всеки шахматист да звъни до някакъв инспекторат да пита дали е станал шампион или не защото само тайните агенти в инспектората знаят кой на кое място е. Това само в нашата абсурдна държава може да се случи такава аномалия и най-лошото е че много хора се примиряват и не ги бърка това да ги правят на маймуни!
-
В 1-ви пост е добавен регламент на Олимпиада по Математика за учебната 2017 / 2018 година за 4 - 8 клас:
http://forum.alekdimitrov.com/index.php?action=dlattach;topic=60437.0;attach=15223
-
Общинският кръг на НОМ в София ще е на 16.12 - официална информация от РУО София (http://ruo-sofia-grad.com/%D0%BE%D0%BB%D0%B8%D0%BC%D0%BF%D0%B8%D0%B0%D0%B4%D0%B8-%D1%81%D1%8A%D1%81%D1%82%D0%B5%D0%B7%D0%B0%D0%BD%D0%B8%D1%8F-%D0%BA%D0%BE%D0%BD%D0%BA%D1%83%D1%80%D1%81%D0%B8).
-
НОМ - общински кръг във Варна ще се проведе на 16.12.2017:
http://ruo-varna.bg/images/files/2017/zap-olimpiadi591.pdf
-
Здравейте,
детето ми сега е излязло от олимпиадата. 4 клас е.
Казва възмутено, че е имало задача с намиране лице на правоъгълник, което не са взели като материал в училище...все още!?!
Предстояло да го взимат във вторият срок на 4 клас- му казал ученик от 5 клас!
Възможно ли е това?
Някой друг родител на четвъртокласник да е имал подобно оплакване от детето?
Това ще е върха вече!!! :RTFM:
-
Четвъртокласника ми в София, твърди, че са търсили дължината на правоъгълник при дадена обиколка на квадрат (намалена n пъти ) и широчината на правоъгълника, без лице.
-
Хм, лице на правоъгълник по спомен се учи в 4 клас, но наистина 2ри срок.
Много силно ме съмнява да не е съобразен материала, бих заложил на информацията от Kolada
-
Не лице в задачата няма.
Ето и самата задача
Ако намалим три пъти страната на квадрат с обиколка 360мм, ще получим ширината на правоъгълник с обиколка 220 мм. Намерете дължината на правоъгълника в см.
Отг. 8 см
-
Не сме в София.
В Смолян сме.
Задачата не я виждам никъде все още публикувана, но е звучала горе-долу така:
''.....намерете лице на кутия за детски обувки с дължина 28 см., широчина с 8 по-малко и височина 2 пъти повече от дължината..." -Това по спомен на детето. Чакам го да се прибере.
Просто нямам думи!!! :undecided:
Проверих- ето кога се взима този материал, обърнете внимание на края на януари(т.60,61)!!!:
http://math-bg.com/%D0%B7%D0%B0-%D1%83%D1%87%D0%B5%D0%BD%D0%B8%D1%86%D0%B8/4-%D0%BA%D0%BB%D0%B0%D1%81/ (http://math-bg.com/%D0%B7%D0%B0-%D1%83%D1%87%D0%B5%D0%BD%D0%B8%D1%86%D0%B8/4-%D0%BA%D0%BB%D0%B0%D1%81/)
-
Кога ще излезнат резултатите от олимпиадата?
-
Задачи от общински кръг на Олимпиада по Математика 2017 / 2018 за 10 клас (http://forum.alekdimitrov.com/index.php?action=dlattach;topic=60437.0;attach=15238).
Моля, ако имате задачи от Олимпиадата, качвайте ги в темата или ги изпратете на kris.dimitrov@gmail.com
-
Задачките от днес за 5-ти клас
-
За различните градове различни ли са задачите?
-
За различните градове различни ли са задачите?
Да
-
Родител съм на 4-то класник от София-третата задача е подвеждаща,моля,ако някой има решение да сподели,благодаря
-
Родител съм на 4-то класник от София-третата задача е подвеждаща,моля,ако някой има решение да сподели,благодаря
Каква е тя?
-
Това е писал синът ми като решение на 3-та задача за 4- ти клас, но не съм проверявала дали е правилно решена.
-
Условието на Б под точка на 3-та зад. за 4-ти клас наистина може да се тълкува различно. Не става ясно дали Пипи е сред тези 23 деца, които са пред магазина, а оттук идва и въпроса тя влиза ли в тази бройка или не. За пореден път се налага децата да тълкуват какво е искал да каже автора. Освен това мисля, че не е много коректно от условието на “б” подточка да се взима информация, за да се намери решението на подточка “в”. Така, ако детето не е уцелило логическата мисъл на автора на задачата и е дало грешен отговор на “Б” подточка, автоматично ще получи грешен отговор и на следващата подточка. Толкова ли е трудно да се предложат ясно формулирани задачи?
-
Именно...като цяло детето е решило вярно задачата и решението е едно и в двата случая,но отговорите са различни,в заеисимост от това дали или не Пипи е в 23 деца....и сега как ще се оценява???
-
Ето какво е писал синът ми, горе-долу:
б) 60 зах.пр. - 2.23 зах.пр.= 60-46 = 14 зах.пр. са й останали
72 пак.дъвки - 3.23 пак.дъвки = 7-69 = 3 пак.дъвки са й останали
103 шок.пурички - 4.23 шок.пурички = 103-92 = 1 шок.пурички са й останали
в) в понеделник изяла x зах.пръчици
във вторик - x+3
в сряда изяла 5 и за четвъртък й останали 2
14 = x + x + 3 + 5 + 2
2.x + 10 = 14 /-10
2.x = 4
x = 4:2
x = 2 - изяла в понеделник
Не са им разрешили да изнесат условията, така че разчитам на паметта му. Според него условието е било, че пред магазина има 23 деца, сред които Томи и Аника. Пипи е раздала на всяко дете по 2 захарни пръчици и т.н. Никъде не се казва, че не е дала сладкиши на Томи и Аника. Нито пък е би ми хрумнало, че може да даде сладкиши на себе си. За мен задачата е ясна.
-
И ние така сме я решили и теста е у нас,в смисъл дали са ги на децата тестовете...но за мен не става ясно дали Пипи е в тези 23 деца и ако е така тя черпи със сладки останалите 22.Според моето дете тя НЕ е в тях и черпи 23 деца...и в двата случая решението е посоченото по-горе ,но резултатите ще са други.
-
Да, и това е вариант, макар че на мен не ми хрумна.
Ще може ли да публикувате теста, моля. Ще ми е интересно да видя и другите задачи, дали не сме изпуснали някоя "уловка".
Благодаря предварително.
-
За съжаление не приема вида на файла,нека някой друг да помогне...
-
задачи 4 клас
Синът ми е писал на 3 -б: 14,3,11
в -2
-
Някой да има информация кога ще излязат решенията и критериите за оценяване :)
-
Благодаря, Desihd. Да не дърпам дявола за опашката, май моят син се е справил добре.
Четейки условието на зад.3, продължавам да си мисля, че броят на децата пред сладкарницата не включва Пипи, и тогава отговорът е 2.
Разбира се, възможни са и други тълкувания. Ще видим, като излязат резултатите.
Четох, че критериите за оценяване ще бъдат достъпни за проверяващите на 18.12, а резултатите трябва да бъдат предадени в МОН на 28-ми. Така че към края на годината ще имаме информация кой как се е справил.
-
В прикачения файл са задачите за всички класове в Пловдив.
Ще откриете някои съвпадения в задачите за четвърти и пети клас. Аз ще добавя, че задачите за седми клас са абсолютно същите като във Варна.
-
Някой дали има задачите от Благоевград
-
Здравейте,
Някой да има задачите за 7 клас за София? Дъщеря ми нищо не можа да ми възпроизведе...
-
Задачите за 7 клас от София
-
Голямо благодаря!!!
Хубава вечер!
-
Задачи от общински кръг на 67-ма Национална Олимпиада по Математика - НОМ 67 - теми от София (https://klasirane.com/OLI.asp)
Задачи от общински кръг на 67-ма Национална Олимпиада по Математика - НОМ 67 - теми от Пловдив (https://klasirane.com/OLI.asp)
-
Здравейте, накой да има задачите за 6 клас за София област?
-
А отговора има ли някъде качени?
-
Решения и Критерии за оценяване на общински кръг на 67-ма Национална Олимпиада по Математика - София (https://klasirane.com/OLI.asp)
-
Здравейте. Случайно някой да има задачите и за град Варна - 4 клас. Знаете ли дали ще изнесат някъде резултати или ще бъдат съобщавани по училища?
-
Здравейте. Случайно някой да има задачите и за град Варна - 4 клас. Знаете ли дали ще изнесат някъде резултати или ще бъдат съобщавани по училища?
-
От общинския кръг най-бързо в самото училище може да се разбере резултата.
А задачи - покажете на детето тези от София и Пловдив, много вероятно е да се повтарят
Редакция - тя Дидева ги е дала направо варненските - Благодарности
-
Още малко, за пълнота на картината, въпреки че има повтарящи се задачи по класове и градове.
-
Само да добавя, че за 10 клас задачите в Шумен са едно към едно като софийските, затова и не ги пуснах
-
Някой да има отговорите на задачите за 6 клас за Силистра.
-
Привет на всички.
Може ли някой да помогне с решението на подточка "а" на трета задача от темата за десети клас, която е дадена в Пловдив и други градове, включително в Бургас? Синковеца се измъчил с тази задача и нищо не му хрумнало. Допита се до една госпожа, която е пенсионирана учителка по математика, но и тя не успя да помогне.
-
Здравейте,
Някой има ли задачите и отговорите за 6 клас на гр.Пазарджик?
-
Привет на всички.
Може ли някой да помогне с решението на подточка "а" на трета задача от темата за десети клас, която е дадена в Пловдив и други градове, включително в Бургас? Синковеца се измъчил с тази задача и нищо не му хрумнало. Допита се до една госпожа, която е пенсионирана учителка по математика, но и тя не успя да помогне.
Пресичаме бедрата BC и AD в точка Е. Тогава BM се явява ъглополовяща и височина в триъгълник АBE, откъдето е и медиана там, т.е. ЕM=AM=3DM, но EM=ED+DM => ED=2DM. От Талес в триъгълник АВЕ и АВ||CD => AB/CD=ED/EA=(2*DM)/(6*DM)=2/6=1/3, т.е. CD=3*AB. Лицето на трапеца ABCD = (AB+CD)*h/2 = 2*AB*h, лицето на триъгълник АBM = (AB*(3/4)*h)/2=3/8*AB*h => лицето на четириъгълник BCDM е 13/8*AB*h => търсеното отношение е 3/13.
-
Здравейте, аз съм 7 клас и имам първите 2 задачи изрядно а на 3 съм построил ъглополовящата отляво и точките Е и Д са разменени,но всичко останало си е като по вода.Има ли някой с моя случай и според вас колко точки ще получа?
-
Здравейте. Дали в някои градове вече има резултати? И къде да следим за такива?
-
Здравейте. Дали в някои градове вече има резултати? И къде да следим за такива?
Резултатите се научават от самото училище, в което детето се е явило на НОМ. Би трябвало класните ръководители да ги съобщят, но не винаги има заинтересованост от тях. Поради тази причина, детето или родителите трябва да се заинтересуват за да разберат резултата.
-
Пресичаме бедрата BC и AD в точка Е. Тогава BM се явява ъглополовяща и височина в триъгълник АBE, откъдето е и медиана там, т.е. ЕM=AM=3DM, но EM=ED+DM => ED=2DM. От Талес в триъгълник АВЕ и АВ||CD => AB/CD=ED/EA=(2*DM)/(6*DM)=2/6=1/3, т.е. CD=3*AB. Лицето на трапеца ABCD = (AB+CD)*h/2 = 2*AB*h, лицето на триъгълник АBM = (AB*(3/4)*h)/2=3/8*AB*h => лицето на четириъгълник BCDM е 13/8*AB*h => търсеното отношение е 3/13.
Сърдечно благодаря.
-
Класирани за областен кръг на Олимпиада по Математика в София (http://ruo-sofia-grad.com/sites/default/files/letters/obshtinski-krag-rezult.rar)
-
Класирани за областен кръг на Олимпиада по Математика във Варна (http://ruo-varna.bg/images/files/2018/Olimpiadi/dop-mat-obl-krug.rar)
-
Класирани за областен кръг на Олимпиада по Математика в Бургас - IV-VIII клас (https://0701.nccdn.net/4_2/000/000/1dc/0a7/SPISAK_Klasirani_za_Oblasten_krag_na_Ol_Matematika_16_12_2017_VAZRASTOVA_GRU.pdf)
Класирани за областен кръг на Олимпиада по Математика в Бургас - IX-XII клас (https://0701.nccdn.net/4_2/000/000/1dc/0a8/SPISAK_Klasirani_za_Oblasten_krag_na_Ol_Matematika_16_12_2017_VAZRASTOVA_GRU.pdf)
-
Знае ли се в кои училища ще се провежда областният кръг? :)
-
(http://alekdimitrov.com/matematika-sastezania/img/OLI.jpg)
Провеждане на областния кръг на олимпиадата по математика
РАЗПРЕДЕЛЕНИЕ
За учениците от IV клас в 55. СУ „Петко Каравелов“, ж. к. „Дървеница“, ул. „Дъбница“№ 3, 145. ОУ „Симеон Радев“, р-н „Младост“, ул. „Ресен“№ 1, 125. СУ „Боян Пенев“, р-н „Младост“, ул. „Никола Генадиев“№ 1, 22 СУ. „Г. С. Раковски“, р-н „Триадица“, бул. Витоша“№ 134.
Разпределение по училища за 4 клас (http://forum.alekdimitrov.com/index.php?action=dlattach;topic=60437.0;attach=15277).
За учениците от V клас в 33. ОУ „Санкт Петербург“, р-н Люлин-III микрорайон и 56. СУ „Проф. Константин Иречек“, р-н Люлин, ул. „Търново“ № 37. Разпределението по училища е съгласно Приложение 1 (http://forum.alekdimitrov.com/index.php?action=dlattach;topic=60437.0;attach=15276).
За учениците от VІ клас в 56. СУ „Проф. Константин Иречек“, р-н Люлин, ул. „Търново“ № 37.
За учениците от VІІ клас в 107. ОУ „Хан Крум“, р-н. „Лозенец“, ул. „Димитър Димов“№ 13 и 18. СУ „Уилям Гладстон, р-н. „Възраждане“, ул. „Пиротска“№68. Разпределението по училища е съгласно Приложение 2 (http://forum.alekdimitrov.com/index.php?action=dlattach;topic=60437.0;attach=15275).
За учениците от VІІІ, ІХ, Х, ХІ и ХІІ клас в СМГ „Паисий Хилендарски, р-н. Оборище“, ул. „Искър“№ 62.
Времето за провеждане на областния кръг е:
за учениците от IVдо VІІІ клас – 4 часа;
за учениците от ІХ до ХІІ клас – 4 ч. и 30 мин.
На 03 февруари 2018 г., събота, всички ученици следва да се явят в посоченото училище домакин не по-късно от 8:30 часа, като ще бъдат допускани в сградата срещу документ за самоличност-лична карта или бележник.
-
Класирани за областен кръг на Олимпиада по Математика в Бургас - IV-VIII клас (https://0701.nccdn.net/4_2/000/000/1dc/0a7/SPISAK_Klasirani_za_Oblasten_krag_na_Ol_Matematika_16_12_2017_VAZRASTOVA_GRU.pdf)
Класирани за областен кръг на Олимпиада по Математика в Бургас - IX-XII клас (https://0701.nccdn.net/4_2/000/000/1dc/0a8/SPISAK_Klasirani_za_Oblasten_krag_na_Ol_Matematika_16_12_2017_VAZRASTOVA_GRU.pdf)
Знае ли се в кое училище ще се провежда състезанието? За 4 клас по точно къде ще са? И с грипната епидемия може ли да го отложат?
-
Миналата година областният кръг по математика за всички класове, включително за 4 клас, се проведе в ППМГ "Акад.Никола Обрешков" - гр.Бургас. Предполагам, че и тази година ще е така, но трябва да следите сайта на математическата гимназия.
По отношение на това дали могат да го отложат заради грипната ваканция, биха могли (както към момента е отложен общинският кръг по биология и ЗО), но според мен - само ако грипната ваканция бъде удължена, а тя съгласно настоящата заповед на РЗИ е до 29.01.(понеделник) включително ... За сега, датата на областният кръг е фиксирана за цялата страна на 03.02.2018 г. от 09:00 ч.
-
Благодаря!
-
А ученици могат ли да се явяват на областен кръг в различен град от този, където са правили общинския
-
С предварителна уговорка с РУО и ново назначение - защо не.
По самоинициатива - не.
-
Ученици могат да се явят на областния кръг по НОМ в друг град, различен от този в които са се явили на общинския кръг, но със сигурност трябва да се свържат с РУО (отговарящо за тяхното училище, т.е. в техният град) чрез учителят им по математика или чрез родителите им и да пуснат молба за това свое желание. Предвит напредналото време и предстоящото провеждане на областният кръг на 3-ти януари, дано РУО ви съдействат и са максимално отзивчиви!
-
НОМ - Областен кръг - Бургас
Националната олимпиада по математика- областен кръг ще се проведе на 3.02.2018 г. в ППМГ „Акад. Н. Обрешков“ - гр.Бургас (https://pmgbs.com/?p=6195) .
Начален час 9:00.
Всички участници да заемат местата си не по- късно от 8:30 ч.
Разпределенито по стаи може да се види тук (http://pmgbs.com/wp-content/uploads/2018/01/%D0%A0%D0%B0%D0%B7%D0%BF%D1%80%D0%B5%D0%B4%D0%B5%D0%BB%D0%B5%D0%BD%D0%B8%D0%B5-%D0%BF%D0%BE-%D1%81%D1%82%D0%B0%D0%B8-3_02_2018.pdf).
-
Здравейте, искам да попитам, в кое училище ще се проведе НОМ - Областен кръг - Враца (за 4-ти клас става дума)?
Предварително благодаря!
-
Разпределение по стаи за областен кръг на Олимпиада по Математика в СМГ:
http://www.smg.bg/uploads/Oblasten_krug_Matematika_8_12klas.pdf
-
Здравейте на всички,които посещават тази тема....четвъртокласниците от София вече излизат от залите...някой нещо може ли да сподели за задачите или решенията :rolleyes:
-
Мнение за Пловдив, 8 клас - трудни задачи.
-
2 зад.за 4 клас
Ако една от страните на правоъгълник се увеличи 3 пъти,а другата се намали с 12 см ще се получи квадрат.Намерете страните на правоъгълника ако обиколката му е 2 м
Обиколката му е с 80 см по -малка от обиколката на квадрата
-
:ole :)
-
Еее сега ако дадете и решенията :taz :thankyou-
-
:)
-
Благодаря много ,много,много :thankyou- :thankyou- :thankyou-
-
Да споделя,че лично аз не съм много доволна от представянето на моето дете...Задача 1 е почти решена,без последната част...Задача 2 има решение,което обаче е различно-не е разбрала задачата-решила е ,че Р на правоъгълника е 80см по-малка и от там е теъгнсла в друга посока
Задача 3 изобщо...то и аз не я разбрах :cry:
-
Има ли някой отговорите на 4 клас?
-
Ама изчезнаха някъде тези отговори :huh:
-
Ето отговор от олимпиадата за 4 клас от днес, от друг форум
зад. 1 А=27, В=40. Най-голям сбор 48 при 3, 2, 2, 2, 2 и при комбинация 3, 3, 3, 1, 1 получаваме произведение 27.
Зад. 2 а/ х=22, у=77,
б/ х=26, у=90
Зад. 3 отг. 17 монети, от които 3 по 1 лев. Е имала в началото и 34 монети в края, от които 1 *20ст. И 19 по 10ст..
-
Има ли някой отговорите на 4 клас?
Вероятните отговори са:
1. A=27 B=40
При комбинация 1,1,3,3,3 имаме произведение равно на А.
При комбинация 2,2,2,2,3 имаме най-голямото възможно произведение 48.
2. а) едната страна е 22 см, а другата е 78 см.
б) едната страна е 26 см, а другата е 90 см.
3. Диана е имала 17 монети в началото. Пуснала е 3 монети от 1 лв в машината. Рестото е било два пъти от 7х10 ст и един път от 1х20 ст + 5х10 ст.
-
Вероятните отговори са:
1. A=27 B=40
При комбинация 1,1,3,3,3 имаме произведение равно на А.
При комбинация 2,2,2,2,3 имаме най-голямото възможно произведение 48.
2. а) едната страна е 22 см, а другата е 77 см.
б) едната страна е 26 см, а другата е 90 см.
3. Диана е имала 17 монети в началото. Пуснала е 3 монети от 1 лв в машината. Рестото е било два пъти от 7х10 ст и един път от 1х20 ст + 5х10 ст.
На 2 - а) обиколката в такъв случай не е 2 м., а е 198 см.
-
На 2 - а) обиколката в такъв случай не е 2 м., а е 198 см.
Зад. 2 а/ х=22, у=77 според синът ми y=78
-
2а не може да е 22 и 77.
22 и 78 отговаря на условието.
Обиколката е 2м, и 78 - 12 = 22х3
-
Разбира се, че не е 77 см, а 78 см. Грешката е при писането. Съжалявам.
Благодаря Ви за поправката.
-
До 2-3 часа ще кача задачи и критерии за оценяване
-
:yahoo:
До 2-3 часа ще кача задачи и критерии за оценяване
-
Задачите, решенията и критериите за оценяване за всички класове - от 4-ти до 12 ти са качени в Klasirane.com (https://klasirane.com/OLI.asp)
-
Добро утро, дъщеря ми участва вчера на олимпиадата за 4 клас. На мен много ми хареса 3-тата задача с монетите. Но ми се струва, че е поне с 40% по-трудна от средната трудност на 3-тите задача за 4 клас от последните 10 години. Дори мисля, че и 5-токласниците ще се затруднят. Въпреки това браво за хубавата задача. Обаче официалното решение, което е дадено (видях) въобще не ми харесва като човек завършил националната паралелка по математика. В самото решение има липсващи моменти, което математически не ми харесва. След като се върнахме в къщи седнах с детето и решихме заедно задачата чисто, логически и математически. След това видях официалното решение. Ако някой иска може да я обсъдим, на мен ми е приятно, връща ме в гимназиалните години :)
-
Аз съм 6ти клас.Задачите бяха много приятни за решаване.Като си сверих отговорите всичко ми беше вярно. :ole :ole :ole
-
До Kod: Благодаря ви за всичко, което получаваме от вашия сайт, за пълната и навременна информация. Пожелавам всичко най-добро на вас и семейството ви. Бъдете живи и здрави, и много успешни! Късмет!
-
YESSS, бихте ли споделили решението си на трета задача? Ще ми бъде интересно да го видя и да го разгледаме с детето ми. Благодаря!
-
Добро утро, дъщеря ми участва вчера на олимпиадата за 4 клас. На мен много ми хареса 3-тата задача с монетите. Но ми се струва, че е поне с 40% по-трудна от средната трудност на 3-тите задача за 4 клас от последните 10 години. Дори мисля, че и 5-токласниците ще се затруднят. Въпреки това браво за хубавата задача. Обаче официалното решение, което е дадено (видях) въобще не ми харесва като човек завършил националната паралелка по математика. В самото решение има липсващи моменти, което математически не ми харесва. След като се върнахме в къщи седнах с детето и решихме заедно задачата чисто, логически и математически. След това видях официалното решение. Ако някой иска може да я обсъдим, на мен ми е приятно, връща ме в гимназиалните години :)
Погледнете задача 3 от темата за 4-ти клас през 2014 год. :)
-
YESSS, бихте ли споделили решението си на трета задача? Ще ми бъде интересно да го видя и да го разгледаме с детето ми. Благодаря!
Добър ден ayka,
Прикачил съм пълното ми решение на 3 зад, 4 клас, така както мисля, че трябва да бъде и уча дъщеря си на този стил, без липсващи логически връзки в решението. Много подробно съм написал решението, защото това са малки деца, а не големи хора. Вторият прикачен файл е моето първо решение като само за мен.
И нещо по решението. Ако решавам за себе си задачата щях да намеря средно колко тежи една стотинка съответно в монети от 10, 20, 50ст. Но те не знаят как се прави това, примерно 1ст от 10ст монета тежи 2/10=1/5гр. И така се определя коя е средно най-тежката монета спрямо сумата. Затова съм го направил със 100ст за да го разбере детето.
П.С. Не знам как да вмъкна снимка или пдф директно в поста, затова са приложени 2 пдф
П.С.2 В решението си в таблицата съм написал 0,50 ст, което разбира се не е вярно. Трябва да бъде 0,50лв или 50ст. Автоматично си махам 1 точка за решението си. От 7 точки си давам 6.
-
Погледнете задача 3 от темата за 4-ти клас през 2014 год. :)
Ако става дума за задачата с белите и червените кубчета, мисля че тя е доста по-лесна от сегашната. В тази задача се иска детето да има визуална памет, което е много важно, но все пак няма чак толкова много логически връзки и междинни решения. И тази задача (с кубчетата) също ми харесва.
-
Здравейте! Кога ще излязат резултатите от 03.02.2018г
Благодаря!
-
Здравейте! Кога ще излязат резултатите от 03.02.2018г
Благодаря!
12. Началникът на РУО в срок до 7 работни дни от състезателния ден заверява с подпис и
печат предоставените му от областната комисия:
-
Здравейте! Кога ще излязат резултатите от 03.02.2018г
Благодаря!
– справка (по образец от МОН на електронен носител) за броя на оценителите и за броя работи,
проверени и оценени от всеки член на областната комисия, като справката се изпраща на хартиен
носител и по електронен път на съответния експерт в МОН.
– Протокол № 1 за резултатите на учениците от класове/състезателни групи, за които не се
провежда национален кръг.
– Протокол № 2 за резултатите на учениците, които комисията не предлага за допускане до
национален кръг на олимпиадата. Разсекретяването се извършва след получаване на протокола с
окончателните оценки от арбитража на националната комисия. Протоколите № 1 и № 2 съдържат
имената на учениците, училището, населеното място, областта, класа и числовия резултат в
точки.
– Протокол № 3 за резултатите на предложените ученици за допускане до национален кръг.
Протоколът се изготвя на хартиен носител и в електронен вид (Excel формат). В протокола се
попълват фиктивните номера и резултатите на учениците, като писмените работи не са
разсекретени. Протоколът се изпраща в МОН на експерта по математика на хартиен носител и
по електронната поща във формат Word/Excel, заедно с оригинала на писмените работи и с
малките пликчета с данните на учениците, както и списък на учениците, подали декларация за
непубликуване на резултатите.
-
Резултати Добрич - 4-6 клас (http://ruodobrich.bg/wp-content/uploads/2017/10/%D0%9A%D0%BB%D0%B0%D1%81%D0%B8%D1%80%D0%B0%D0%BD%D0%B5-%D0%BE%D0%B1%D0%BB%D0%B0%D1%82%D0%B5%D0%BD-%D0%BA%D1%80%D1%8A%D0%B3-%D0%BD%D0%B0-%D0%BE%D0%BB%D0%B8%D0%BC%D0%BF%D0%B8%D0%B0%D0%B4%D0%B0%D1%82%D0%B0-%D0%BF%D0%BE-%D0%BC%D0%B0%D1%82%D0%B5%D0%BC%D0%B0%D1%82%D0%B8%D0%BA%D0%B0.pdf)
-
Много слаби резултати при 4 клас...задачите за всички градове еднакви ли са и имаме ли поглед върху представянето в други градове :sad:
-
Да, задачите са еднакви.
Да, много слаби резултати за 4 клас.
Аз лично очаквам детето ми да има над 14 точки, с две решени задачи и започната трета. Да не ни изненадат с оценяването, само.
-
Резултати Силистра - 4-6 клас (http://www.ruobg.com/messages/file_messages_students_19/om_4_6_kl..pdf)
-
Здравейте искам да попитам къде и кога ще излязат резултатите за Пловдив
-
Резултати 4 - 6 клас - Русе
http://www.rio-ruse.org/wp-content/uploads/2018/02/prot_mat.pdf
-
Здравейте искам да попитам къде и кога ще излязат резултатите за Пловдив
най-вероятно на сайта на РУО – Пловдив
а резултатите в Русе са коренно различни от тези в Силистра и Добрич
за 4 клас говоря
все едно са решавали различни задачи
-
Здравейте ако някой намери резултатите от олимпиадата в Пловдив нека ги качи тук че нещо не се справям
-
И за София ,моля,ако някой има резултати да сподели.... :smiley: :thankyou-
-
Защо толкова бавят резултатите?
-
Чакаме резултатите от София. Кога ще ги публикувате?
-
Чакаме резултатите от София. Кога ще ги публикувате?
Предполагам, когато бъдат обявени!
-
Класиране 4 клас-Ямбол.
-
Какво стана с тези резултати в София? Уж трябваше да излязат за седмица.
-
Миналата седмица звънях в РУО София,обясниха,че средата на тази седмица ще има резултати.Питах конкретно за четвъртокласниците...
-
Резултати за Пловдив
http://www.ruobg.com/messages-students/list-messages-students/section_id/4
-
Здравейте,
във връзка с публикуваните резултати за 4-ти клас - гр. Пловдив, искам да попитам следното : максималният брой точки, който може да се получи за една задача, не е ли 7 точки?
Направи ми впечатление, че детето, което е на 3-то място с общ резултат от 15 точки е оценено за 1-вата задача с 15 точки, а за следващите две задачи с 0 точки.
Възможно ли е това?
-
Да,максималния брой точки за една задача е7... изобщо не мога да ги открия резултатите от П
ловдив,но е интересно,ако наистина е оценено така....странно
-
Здравейте,
във връзка с публикуваните резултати за 4-ти клас - гр. Пловдив, искам да попитам следното : максималният брой точки, който може да се получи за една задача, не е ли 7 точки?
Направи ми впечатление, че детето, което е на 3-то място с общ резултат от 15 точки е оценено за 1-вата задача с 15 точки, а за следващите две задачи с 0 точки.
Възможно ли е това?
Според мен е грешка
-
Варна 4,5,6 клас
http://ruo-varna.bg/index.php?option=com_content&view=article&id=118&Itemid=106 (http://ruo-varna.bg/index.php?option=com_content&view=article&id=118&Itemid=106)
-
Резултати 4-6 клас Велико Търново - на сайта на РИО : https://drive.google.com/file/d/1NRv5qbWURQ4cxpXpz_ZlxXr66lMGNExR/view
-
Здравейте,
Моля да ме извините, ако повтарям някого - имате ли резултатите от София. Кога се очаква да излязат? :)
Благодаря!
-
Аз днес пак звънях в РУО и казаха,че ако не успеят за тази вечер,ще бъде утре сутрин...Така че,денят е утре,надявам се :ole.
-
Аз днес пак звънях в РУО и казаха,че ако не успеят за тази вечер,ще бъде утре сутрин...Така че,денят е утре,надявам се :ole.
Благодаря! Дано! да си пожелаем да се зарадваме и на резултатите :)
-
А резултатите за Бургас кога ще излязат и къде?
-
Излязоха ли резултатите от София? Сутринта мина, обядът мина. Прекалиха вече.
-
За къде бързате - и без това ще имат по 2-3 точки макс. :)
-
Май, май...убиха ги с тези задачи като гледам резултатите и по другите градове....
Ама ми се схвана пръста от рефрешване вече :)
-
http://ruo-sofia-grad.com/%D0%BE%D0%BB%D0%B8%D0%BC%D0%BF%D0%B8%D0%B0%D0%B4%D0%B8-%D1%81%D1%8A%D1%81%D1%82%D0%B5%D0%B7%D0%B0%D0%BD%D0%B8%D1%8F-%D0%BA%D0%BE%D0%BD%D0%BA%D1%83%D1%80%D1%81%D0%B8
честито :)
-
Габрово:
http://ruo-gabrovo.org/images/Rezultati_IV_-_VI_klas.pdf
-
Излязоха резултатите за София
-
Видин - 4-6 клас (https://onedrive.live.com/?authkey=%21AAFrX38rylIxO0A&cid=A8C401D5A12F637C&id=A8C401D5A12F637C%21164&parId=A8C401D5A12F637C%21163&o=OneUp)
Кюстендил - 4-7 клас (http://rio-kyustendil.com/images/olimpiadi/2017-2018/mat-rezult-oblasten-4-7.pdf), 8-10 клас (http://rio-kyustendil.com/images/olimpiadi/2017-2018/mat-rezult-oblasten-8-10.pdf)
-
Все още не мога да разбера точкуването на първа и трета задача за 4 клас. Защо се дават точки за описване на различни варианти, като в условията на задачите никъде не се иска да се посочват такива варианти? И това описание на вариантите в първа задача носи 3 точки, т.е. почти половината точки за задачата. Да бяха написали, че искат да се опишат и всички варианти за получаване на сбор 11 и чак след това да отнемат точки за това, че не са описани. Очевидно пак авторът на задачата е имал едно предвид, а е написал друго и си оценява, това което си е мислил, а не това, което е написал.
-
Все още не мога да разбера точкуването на първа и трета задача за 4 клас. Защо се дават точки за описване на различни варианти, като в условията на задачите никъде не се иска да се посочват такива варианти? И това описание на вариантите в първа задача носи 3 точки, т.е. почти половината точки за задачата. µа бяха написали, че искат да се опишат и всички варианти за получаване на сбор 11 и чак след това да отнемат точки за това, че не са описани. Ўчевидно пак авторът на задачата е имал едно предвид, а е написал друго и си оценява, това което си е мислил, а не това, което е написал.
В случай, че детето Ви е решило по друг начин задачата и е доказало, че даденото решение е единствено, то тогава предложеното точкуване няма да е валидно за неговия случай и ще получи пълния брой точки. Ако обаче е решавало по този начин задачата, за да се покаже че няма други решения то трябва да се разгледат всички възможни случаи и е решение на автора как да се точкува задачата, решена по неговия начин.
-
Кога се очакват да излязат резултатите за Бургас, в сайта на РУО още няма нищо? :sad:
-
Все още не мога да разбера точкуването на първа и трета задача за 4 клас. Защо се дават точки за описване на различни варианти, като в условията на задачите никъде не се иска да се посочват такива варианти? И това описание на вариантите в първа задача носи 3 точки, т.е. почти половината точки за задачата. µа бяха написали, че искат да се опишат и всички варианти за получаване на сбор 11 и чак след това да отнемат точки за това, че не са описани. Ўчевидно пак авторът на задачата е имал едно предвид, а е написал друго и си оценява, това което си е мислил, а не това, което е написал.
В случай, че детето Ви е решило по друг начин задачата и е доказало, че даденото решение е единствено, то тогава предложеното точкуване няма да е валидно за неговия случай и ще получи пълния брой точки. Ако обаче е решавало по този начин задачата, за да се покаже че няма други решения то трябва да се разгледат всички възможни случаи и е решение на автора как да се точкува задачата, решена по неговия начин.
Вижте забележката към оценяването на първа задача (Забележка: Ако ученикът е намерил вярно А и е обосновал, че произведението може да е равно на А (2 т.). Ако ученикът е намерил вярно В и е обосновал, че произведението не може да е равно на В (2 т.).) + 1 т. за най-голямото възможно произведение е 48, т.е. максимума, който може да се получи е 5 т. ако не се опишат всички варианти.
-
Синът ми е решил 1 задача не по дадените критерии и бях много изненадана , че е получил максимален резултат/без 1 точка за най-голямо произведение, това не беше решил/
и аз бях му сметнала по първа задача 4 точки, но има 6
явно добре обосновано друго решение се оценява с максимален брой точки
а резултатите за пловдив са променени, с извинение към детето с объркан резултат
вместо 15, има 1.5-забравили една точка :)
-
Относно проверяването на решенията, разбира се че ако задачата е решена правилно по друг начин ще е оценена максимално. Една задача може да се реши по няколко начина. Дадените авторски решения са примерни, както и оценяването. На всяко дете индивидуално се проверява правилността на решението, а не дали е същото :) . Моето лично мнение, както вече казах още преди да излязат резултатите, е че задачите за 4 клас бяха доста трудни, а и обемни. Реално бяха 5 задачи. В първа и трета задача има комбинаторика, което ми се струва пресилено за 4 клас. В първата задача комбинаториката не беше необходима, можеха да наблегнат на аритметиката. Втората задача е с две подусловия, реално две задачи. Моето дете се объркало и омесило а) и б). После й обясних, че са две отделни задачи и си я реши. Аз съм доволен от точките, които имаме, ако не беше объркала 2-та задача щеше да има 18т. Относно решението (авторското) на 3-та задача, което е публикувано от 7т. давам на решението на автора 6т, с условието, че не знам публикуваното решение дали наистина е авторското. От 120 възможности задача не се решава с "Сега се вижда, че няма друга възможност..." Или трябва да разгледа всички 120 варианта или по логически път да отхвърли 119 варианта както аз съм направил в по ранен пост. Със сега се вижда не се решава задача. Всичко това е мое лично мнение и не обвърза някой друг.
П.С. Относно горния пост, не се учудвайте, ако детето си я решило задачата си заслужава точките. Аз си спомням по мое време дори черновите се преглеждаха и ако там има също правилни разсъждения също се даваха 0,5-1т. Сега не знам дали черновите ги преглеждат.
-
Все още не мога да разбера точкуването на първа и трета задача за 4 клас. Защо се дават точки за описване на различни варианти, като в условията на задачите никъде не се иска да се посочват такива варианти? И това описание на вариантите в първа задача носи 3 точки, т.е. почти половината точки за задачата. Да бяха написали, че искат да се опишат и всички варианти за получаване на сбор 11 и чак след това да отнемат точки за това, че не са описани. Очевидно пак авторът на задачата е имал едно предвид, а е написал друго и си оценява, това което си е мислил, а не това, което е написал.
Ще се помъча да отговоря на въпроса ви. И то само по 1-ва задача, защото решението и оценяването на 3-та задача не ми харесва. В задачата не се иска описване на варианти - да. Но за да се реши трябва да се опишат. Не е необходимо да се пише в условието опишете всички варианти. Ако направо се напише отговорът без как се е стигнало до него тъй като се иска решение и отговор, а не само отговор. Друг е въпросът защо толкова много комбинаторика са дали на 4 клас. А тя се решава с проверка на всички варианти или логически отхвърляне на всички без един. Ако има решение чрез отхвърляне, отхвърлените варианти не е необходимо да се описват.
-
А за 7 клас кога ще излязат резултатуте?
-
Бургас - ІV клас (https://oukniazboris.org/wp-content/uploads/2018/02/olymp_matematika_oblasten_kryg_reziltati_iv_klas.pdf), V клас (https://oukniazboris.org/wp-content/uploads/2018/02/olymp_matematika_oblasten_kryg_reziltati_v_klas.pdf), VІ клас (https://oukniazboris.org/wp-content/uploads/2018/02/olymp_matematika_oblasten_kryg_reziltati_vi_klas.pdf)
Монтана (http://web.net-surf.net/riomontana/normdocs/Maths_rezultati.xlsx)
Перник - ІV клас (http://www.ruobg.com/messages-students/read-message/section_id/4/page/1/message_key/141/order_by/release_date/order/DESC) , V - VІ клас (http://www.ruobg.com/messages-students/read-message/section_id/4/page/1/message_key/142/order_by/release_date/order/DESC)
Търговище - ІV - VІ клас (https://www.riotargovishte.com/files/pr1.doc)
Шумен - ІV - VІ клас (http://ruo-shumen.org/files/upload/1061.pdf)
-
http://www.mon.bg/bg/100161
:yahoo: :yahoo: :yahoo: :yahoo:
-
Протоколите за националния кръг са готови!
-
(http://alekdimitrov.com/matematika-sastezania/img/OLI.jpg)
Допуснати до национален кръг на НОМ 2018 9-12 клас (http://forum.alekdimitrov.com/index.php?action=dlattach;topic=60437.0;attach=15297)
Допуснати до национален кръг на НОМ 2018 7-8 клас (http://forum.alekdimitrov.com/index.php?action=dlattach;topic=60437.0;attach=15296)
-
А как да разберем точките на останалите, които не са допуснати до национален кръг?
-
А как да разберем точките на останалите, които не са допуснати до национален кръг?
ето тук ги има:
http://ruo-sofia-grad.com/%D0%BE%D0%BB%D0%B8%D0%BC%D0%BF%D0%B8%D0%B0%D0%B4%D0%B8-%D1%81%D1%8A%D1%81%D1%82%D0%B5%D0%B7%D0%B0%D0%BD%D0%B8%D1%8F-%D0%BA%D0%BE%D0%BD%D0%BA%D1%83%D1%80%D1%81%D0%B8
-
Решения и Критерии за оценяване на национален кръг на 67-ма Национална Олимпиада по Математика (https://klasirane.com/OLI.asp)
Забележка - Задачите за 9-12 клас са само от 1-вия ден. По-късно ще бъдат добавени и задачите от 2-ия ден.
-
Решения и Критерии за оценяване на национален кръг на 67-ма Национална Олимпиада по Математика (https://klasirane.com/OLI.asp)
Забележка - Добавени са и задачите за 9-12 клас от 2-ия ден.
-
Класиране от национален кръг на НОМ 2018 - национален кръг за 8 клас
(преди контестации)
Според информация, на контестациите Даниел и Десислава са с добавени по 1 точка, но това не променя класирането от предварителните резултати.
-
Финални резултати от национален кръг на 67-ма Национална Олимпиада по Математика (http://forum.alekdimitrov.com/index.php?action=dlattach;topic=60437.0;attach=15313)