Поздравления за шампионите! Браво!
Интересно ми беше да разгледам задачите (4-7). Много ми е любопитна логиката на авторите за включването им. За мен най-хубаво балнсирана е темата за 6-и клас. Може би е трябвало последната зад. да е една идея по-трудна, но като цяло хубави, многостъпкови задачи, точно като за това състезание. Факт е, че на 4-и клас са лесни. Единствената гадна, при това не за решаване, а за разписване е 3-а с ребуса. 5-и клас, нямам никакво обяснение за липсата на дете, решило 4-а задача. Тя не изисква специални знания, тренинг, нито гениални прозрения. Решава се буквално на принципа на коя е най-логичната следваща стъпка – straight forward. Условието само те води с изричното искане на пример, т.е. да избягат децата от абстрактни доказателства (ама те на тази възраст не мисля, че залитат в абстрактности) Даже за мен това е по-скоро задача за бързите състезания, отколкото за това (да вземем само как се оценява – няма многостъпковост – или 2т., или 7) Докато 2-а оценявам като доста тежка, която си изисква точно опит, тренировки и добра подготовка. Поздравления за децата, които са я решили. Казах, че на 6-и ми харесват зад. На 7-и са супер до 3-а. Ама тази 4-а тежка, изкуствена алгебрична ? Това ли е съвременната тенденция на межд. състезания? За това ли е включена? Много ми е любопитно. От много други типове има задачи, подходящи за 4-а, такива, че и да не ги решиш, ти доставя удоволствие да им четеш решението.
За половинките точки – аз не мисля, че е чак от такова значение. Със сигурност ако се попитат организаторите, ще се обосноват. Това си е състезание – грамота е достатъчно престижно. Какво да кажат децата точно под чертата за грамота. За тях е съвсем кофти. Но винаги има такива
Всъщност сега организаторите са се отпуснали с класирането. Кaкто по-напред се говореше, обикновено на това състезание, ако на 1-во място има 3-ма човека, тези със следващ брой т-ки не са на 2-о, а на 4-о.
А наградите... Разбира се, важнии са. Но по-голямата награда е, че децата са отишли там, борили са се - математически, психологически
, забавлявали са се. Преди това са се трудили, подготвяли... Това са трайните ползи и ако се гледа дългосрочно едно класиране, едно състезание, едно оценяване е без значение за глобалната картинка. Което категорично не омаловажава медалите, ни най-малко.
До момента не съм останала с впечатление за лоша организация от страна на русенското СМБ. Ще се разплете и тази история с липсващите медали, убедена съм.
А, още една вметка. Много се радвам на масовото разбиване на монопола на СМГ и София като цяло. Навсякъде има умни деца и е много радостно, че има страшно много градове, където тези деца успяват да получат адекватна подготовка. Поздравления за учителите. Дано тези МГ-та да получават повече шансове за участия и в международни състезания.