0 Потребители и 12 Гости преглежда(т) тази тема.

Oтваря ли се?

Мерси. Не го видях и се мъча да решавам.
*

KOD

Крис, обикновено пръв даваш отговорите.
Съжалявам, заиграх се на карти и не съм пред копютъра..

Ехаа, този път е пообъркало задачките моето дете  :)
« Последна редакция: 27.04.2014, 07:39 от КрИс »

*

KOD

Кратко обобщение:

Резултатите от математическия турнир Ак. Кирил Попов са въведени в националната класация на математиците в 5, 6 и 7 клас

7 клас:
В 7-ми клас, едноличният победител в проведените наскоро Пролетни Математически Състезания Борис Барбов е на странната за него 40-та позиция със скромен актив - 27 точки при 50 максимални...
Втория, четвъртия и петия от ПМС 2014 Русе (Борислав Антов, СМГ; Йоана Николова, СМГ и Орлин Кучумбов, ПМГ Бургас) връщат логиката и са на върха с максимален брой точки в Шумен.

6 клас:
В 6-ти клас резултатите са потресаващи.
От 4-мата победители от Пролетните Математически Състезания, трима - Алек Димитров, ПЧМГ; Александър Желязков, ПЧМГ; Ивайло Стоянов ЕСПА са съответно с 33, 27, 33 точки от 49 максимално постигнати..., а четвъртият - Борис Геренски, МГ Варна не е взел участие в състезанието.
4-те деца с втори резултат от 25 точки на ПМС 2014 - Васил Тодоров, Христо Ефимов - СМГ и Цвета Крумова - ПМГ Бургас също са извън първенците съответно с резултати 37, 39 и 32 точки. Четвъртият подгласник Тодор Христов от СМГ не е взел участие в Шумен.
Не знам как може да се коментират подобни резултати в 6-ти клас, масов лош ден за досегашните победители, които до момента показваха завидно постоянство на всички състезания.

5 клас
При петокласниците всичко изглежда логично, с малки разлики, досегашните победители в състезанията са и с топ резултати от Академик Кирил Попов.
« Последна редакция: 27.04.2014, 11:59 от КрИс »

*

Неактивен gorkia

  • 43
  • Пол: Мъж
При 5-ти клас въпроса на 7-ма задача беше двусмислен.Лично аз бях написал отговор който бил верен според доцента, но не ми го зачетоха и от 50 точки станах на 45 точки съответно 4-то място  :sad: :sad: :sad:

A kaкъв отговор даде? Ако си дал 43 по 0.46, не е вярно, защото като върнеш 3 флумастера няма да ти стигнат парите за албумче от лев и 40 (ще имаш лев и 38) За да ти стигнат парите за албумче, цената на 1 трябва да ти е >= 1.4/3 = 0.4666, т.е. трябва да ти е >= 0.47, щото работим с пари с точност 2 знака. За мен задачата е еднозначно дефинирана.

*

Неактивен Ant12

  • 234

В 7-ми клас, едноличният победител в проведените наскоро Пролетни Математически Състезания Борис Барбов е на странната за него 40-та позиция със скромен актив - 27 точки при 50 максимални...

Всеки, все някога се дъни и по-добре да се издъни на състезание, при което слабият резултат не води до загуба на нищо друго, освен призово класиране (допускане до следващ кръг, международно състезание, стипендия  – въпреки, че тази година няма да има за 7-ми клас и т.н.).

То не е важно да си  добър по принцип, важно е да си добър когато трябва да спечелиш нещо, което е наистина от значение. А „когато трябва”, Барбов се справя перфектно.

Така че голямо чудо, че в Шумен не е бил на ниво, „когато трябва” е бил.

П.С. Аз се опитах да разубедя сина ми да ходи в Шумен, защото ми се струва далеч по-смислено да се готви за националния кръг на НОМ и за наближаващата матура по БЕЛ, но той много настояваше да отиде. Ще видим, кой е бил прав и кой крив.

Здравейте!
В първоначалното класиране има грешка.Според него Кристиян Василев 7 клас - ПЧМГ има 0 точки, а всъщност е бронзов медалист с резултат 45 точки.
Моля да го отразите в рейтинга .

*

KOD

Здравейте!
В първоначалното класиране има грешка.Според него Кристиян Василев 7 клас - ПЧМГ има 0 точки, а всъщност е бронзов медалист с резултат 45 точки.
Моля да го отразите в рейтинга .

Добавени са точките

*

Неактивен gorkia

  • 43
  • Пол: Мъж
A kaкъв отговор даде? Ако си дал 43 по 0.46, не е вярно, защото като върнеш 3 флумастера няма да ти стигнат парите за албумче от лев и 40 (ще имаш лев и 38) За да ти стигнат парите за албумче, цената на 1 трябва да ти е >= 1.4/3 = 0.4666, т.е. трябва да ти е >= 0.47, щото работим с пари с точност 2 знака. За мен задачата е еднозначно дефинирана.

Въпроса беше "Колко флумастера и на каква цена е купила Мария?"
1. Тя купила 23 флумастера първоначално, НО после върнала 3, значи е купила 20 а не 23
2. и на каква цена, един флумастер или всички
Аз бях дал отговор 20 флумастера и 17,20 лв 

Въпроса беше "Колко флумастера и на каква цена е купила Мария?"
1. Тя купила 23 флумастера първоначално, НО после върнала 3, значи е купила 20 а не 23
2. и на каква цена, един флумастер или всички
Аз бях дал отговор 20 флумастера и 17,20 лв 
Да, верен отговор си дал. Жалко че не са ти присъдили точките. Ама това пусто математическо мислене, дето само търси уловки :) В случая ти е изиграло лош номер... Сетих се за една сценка от Тримата Мускетари. Планше отива в кръчмата и иска бутилка бяло вино, след това моли кръчмаря да му я смени с червено, взема червеното вино и си тръгва. Кръчмарят вика след него "Ей, върни се, не си платил бутилката", на което Планше спокойно отговаря: "Нали бялото и червеното са на една цена, за тази бутилка ти върнах 1 бутилка бяло вино" Кръчмаря: "Е да, ама ти не си платил бялото" Планше: "А защо да го плащам, нали не съм го купил?!" :)) Та така с купуването и връщането :)

Да, верен отговор си дал. Жалко че не са ти присъдили точките.
Всъщност мисля, че са му ги присъдили и вече е с максимален резултат. От днес. :)
« Последна редакция: 9.05.2014, 17:24 от Дидева »

Как се процедира, ако само дете от дадено училище реши да участва на това състезание? Организаторите ли го включват в отбор с други такива деца или задължително трябва да са предварително организирани нещата? Ръководителят каква роля играе в състезанието? Родител може ли да е?

Как се процедира, ако само дете от дадено училище реши да участва на това състезание? Организаторите ли го включват в отбор с други такива деца или задължително трябва да са предварително организирани нещата? Ръководителят каква роля играе в състезанието? Родител може ли да е?
На сайта на СМБ - Шумен обикновено има електронна форма за регистрация. Ако детето е индивидуален участник, то служебно се включва в отбор с по-малко четирима участници, или служебно се сформира отбор от участници без такъв. Ръководителят осъществява регистрацията преди състезанието ( нищо сложно - организаторите проверяват дали всичко е наред с подадената информация и внасянето на таксата) и евентуално може да участва в контестациите, ако има такива. Може да е родител. Правила съм го четири години поред. :)

Много благодаря за разяснението!