0 Потребители и 7 Гости преглежда(т) тази тема.

*

KOD

Отговори за 6-ти клас - непотвърдени, според детето:

1. 19
2. 45
3 а - Да
3 б - Не
« Последна редакция: 30.03.2014, 17:46 от КрИс »

*

KOD

Моля някой ако има отговори за някой клас да публикува в темата.

*

KOD

Проверих набързо първите 2 задачи - това трябва да са отговорите
На 1-ва - 19 см2
На 2-ра - 45 см

След малко ще видя и 3-та

И при нас същите отговори на 1ва и 2ра зад.
На 3 зад. са съставени само у-ния.

На 1-ва - 19 см2
На 2-ра - 45 см

Крис и нашите отговори са тези, както каза Яни зависи вече от описанието

Наште отговори:
1.  19
2.   45
3.   а) да
      б) да

*

KOD

Дай решение за 3б -  Да?
Според решението на Алек, след заместване в уравненията стигаме до
35C = 5322 + 35Z
където C са монетите по 10 фрида в началото, а Z са необходимите монети по 10 фрида в края за да е изпълнено изискването.
C и Z са цели числа, следователно за да е възможно трябва и 5322 да се дели на 35, а то не се.

Какви са според твоето решение възможните бройки?
« Последна редакция: 30.03.2014, 17:52 от КрИс »


*

Неактивен gorkia

  • 43
  • Пол: Мъж
Предполагаеми отговори за 5 клас:
1. Sчетириъгълник=22 кв.см
2. 8695+7695=16390
3.Най-често срещан пример: 12,24,36,48,72
« Последна редакция: 30.03.2014, 17:46 от КрИс »

Предполагаеми отговори за 5 клас:
1. Sчетириъгълник=22 кв.см
2. 8695+7695=16390
3.Най-често срещан пример: 12,24,36,48,72
И моето дете е пол на първа и втора така, на трета по неговите обяснения се е справил, ако наистина е разписал това, което на мен ми каза, супер - с една лека подробност дал накрая в бързината грешен пример :(
Моля да споделите вашия опит - гледайки критерии от задачи от минали години, виждам, че обикновено за посочен пример от цялостното решение се дава 1 т.
Предполагам, че утре по пътя за Русе ще ги изкоментират в автобуса задачите с г-жата, но все пак моля ако някой има наблюдения, да сподели. Благодаря!

В допълнение към 1-ва задача на 5-ти клас:
Лицата на Т1=8 кв.см; Т2=24 кв.см; Т3=16 кв.см; Т4=8 кв.см; Т5=6 кв.см; Тр=28 кв.см и Ч=22 кв.см
2. Ок
3. Въпрос 1: ДА възможно
    Въпрос 2: Примерът е Ок
« Последна редакция: 30.03.2014, 18:17 от Gali Na »

някой знае ли отговорите на задачите за 4 клас? Благодаря

*

KOD

Предполагам, че утре по пътя за Русе ще ги изкоментират в автобуса задачите с г-жата, но все пак моля ако някой има наблюдения, да сподели. Благодаря!

Преди 2 седмици пътувах с автобус до Пампорово и един чичо през целия път ни развличаше с хъркане.
Горките пътници утре в автобуса за Русе, няма да им е по-скучно с тумба малки математици, обсъждащи задачи :)

*

Неактивен Ant12

  • 234
Решения 7-ми клас:

Зад. 1 През точка C построяваме права успоредна на правата AD, която пресича основата АВ в точка Х.

От AD║XC (по построение) и AХ║CD => AXCD е успоредник => XC = AD => BC = 2AD = 2XC.

От AXCD е успоредник => AX = CD и от АВ > CD (по условие) => Х е вътрешна точка за основата АВ.

От AD║XC => <BXC = < BAD => <BXC + <XBC = <BAD + < АВС = 120о => <ХСВ = 180о – (<BXC + <XBC) = 60о.

Нека У е средата на страната ВС, тогава УС = ВС/2 = ХС. От <ХСУ = < ХСВ = 60о и УС = ХС => ΔХУС е равностранен => ХУ = УС = ВУ => ΔХВУ е равнобедрен и от <ХУВ = 180о - < ХУС = 120о => <АВС = <ХВУ = (180о - <ХУВ)/2 = 30о => <BAD = 120o - <ABC = 90o => <BCD = 180o - <ABC = 150o и <ADC = 180o - <BAD = 90o.    


Зад. 2 10ху + 16х + 5у = 2006 => 10ху + 16х + 5у + 8 = 2006 + 8 = 2014 = 2.19.53 =>

10ху + 5у + 16х + 8 = 2.19.53 =>  5у(2х + 1) + 8(2х + 1) = 2.19.53 =>

(2х + 1)(5у + 8) = 2.19.53.
Понеже 2х + 1 е нечетно имаме 8 варианта: 2х + 1 = -19.53, -53, -19, -1, 1, 19, 53, 19.53 и съответно
5у + 8 = -2, -2.19, -2.53, -2.19.53, 2.19.53, 2.53, 2.19, 2.

След проверка, само при два от вариантите се получават целочислени решения:
2х + 1 = -19.53 и 5у + 8 = -2 => х = -504 и у = -2;
2х + 1 = 53 и 5у + 8 = 2.19 => х = 26 и у = 6.


Зад. 3 а) А = 3.22013 = (22013 – 1) + 22013 + (22013 + 1).

б) Нека А = 3.22013 = n + (n + 1) + (n + 2) + . . . + (n + k), където n ≥ 1 и k ≥ 1 са естествени числа и
n, n+ 1, n + 2, . . . , n + k са последователни естествени числа (k + 1 на брой).

А = 3.22013 = n + (n + 1) + (n + 2) + . . . + (n + k) = n(k + 1) + (1 + 2 + . . . + k) =
=n(k + 1) + [k(k + 1)]/2 =>

2n(k + 1) + k(k + 1) = 2.3.22013 = 3.22014 => (2n + k)(k + 1) = 3.22014

Нека k = 2m е четно (m е естествено) => (2n + 2m)(2m + 1) = 3.22014 => (n + m)(2m + 1) = 3.22013.
2m + 1 / 3.22013 и понеже 2m + 1 e нечетно => 2m + 1 / 3 и понеже 2m + 1 > 1 => 2m + 1 = 3 =>
m = 1 => k = 2 => (n + 1).3 = 3.22013 => n = 22013 – 1 =>
А = 3.22013 = n + (n + 1) + (n + 2) + . . . + (n + k) = n + (n + 1) + (n + 2) = (22013 – 1) + 22013 + (22013 + 1) е единственото представяне.

Нека k = 2m – 1 е нечетно (m е естествено) => (2n + 2m – 1)(2m – 1 + 1) = 3.22014 =>
(2n + 2m – 1).2m = 3.22014 => (2n + 2m – 1).m = 3.22013 => (2n + 2m – 1) / 3.22013
и понеже 2n + 2m – 1 е нечетно => (2n + 2m – 1) / 3 и понеже 2n + 2m – 1 ≥ 2.1 + 2.1 – 1 = 3
и следователно 2n + 2m – 1 = 3 => n + m = 2 и понеже n и m са естествени => n = m = 1.
От друга страна обаче (2n + 2m – 1).m = (2.1 + 2.1 – 1).1 = 3 < 3.22013 – противоречие.

Следователно единственото представяне е А = (22013 – 1) + 22013 + (22013 + 1).        
 
    
« Последна редакция: 30.03.2014, 17:51 от Ant12 »

Отговори 4ти клас - според дъщеря ми
1 зад. - 580лв остават
2 зад. - 144кв.мм; правоъгълникът се разрязва на квадрат 12/12, правоъгълник 12/88, правоъгълник 100/88мм
3 зад. - 19 начина (лично на мен са ми малко съмнителни)
Ако някой друг е решил задачите - нека сравним :)
« Последна редакция: 30.03.2014, 18:52 от КрИс »

Преди 2 седмици пътувах с автобус до Пампорово и един чичо през целия път ни развличаше с хъркане.
Горките пътници утре в автобуса за Русе, няма да им е по-скучно с тумба малки математици, обсъждащи задачи :)
:))))) доколкото знам, автобуса ще е само за тях :)

*

KOD

:))))) доколкото знам, автобуса ще е само за тях :)

Това за МГ Варна ли е? Гъзарчета, хем ви е близо, хем с частен автобус :)

Това за МГ Варна ли е? Гъзарчета, хем ви е близо, хем с частен автобус :)

Варна - да  :)

Отговор на 3 задача за 4 клас според моя ученик: 25 куба
Ч + Б
8 + 0 = 1 вариант
7 + 1 = 1 вариант
6 + 2 = 3 варианта
5 + 3 = 4 варианта
4 + 4 = 7 варианта

Така се повтаря и в другата разцветка, т.е 9 + 9 = 18 в двете разцветки + 7 = 25

Споделете вашите отговори!
 

Отговор на 3 задача за 4 клас според моя ученик: 25 куба
Ч + Б
8 + 0 = 1 вариант
7 + 1 = 1 вариант
6 + 2 = 3 варианта
5 + 3 = 4 варианта
4 + 4 = 7 варианта

Така се повтаря и в другата разцветка, т.е 9 + 9 = 18 в двете разцветки + 7 = 25

Споделете вашите отговори!
 

5+3=4 варианта - А кой е четвъртия вариант - намирам само три

напр.
1-ви вариант:
горен ред  Б-Б
                \  \
                 Ч-Б

долен ред  Ч-Ч
                 \  \
                  Ч-Ч
-------------------
2-ри вариант
горен ред  Б-Б
                \  \
                 Ч-Ч

долен ред  Ч-Ч
                 \  \
                  Ч-Б
-------------------
3-ти вариант
горен ред  Б-Ч
                \  \
                 Ч-Б

долен ред  Ч-Б
                 \  \
                  Ч-Ч

Здравейте,получил съм същите отг. като Алек но 3б реших по малко по-различен начин:2901-2014=887 НОК на 6(г) и 25(г) е 150. 150:6=25 и 150:25=6 => за 25 монетипо 1 заменяме зя същото тегло 6 монети по 10 и със всяка операция прибавяме 35, но понеже няма друга възможна операция с която да прибавим различен брой фридове ,а 887 не се дели на 35.=> не може

*

KOD

Здравейте,получил съм същите отг. като Алек но 3б реших по малко по-различен начин:2901-2014=887 НОК на 6(г) и 25(г) е 150. 150:6=25 и 150:25=6 => за 25 монетипо 1 заменяме зя същото тегло 6 монети по 10 и със всяка операция прибавяме 35, но понеже няма друга възможна операция с която да прибавим различен брой фридове ,а 887 не се дели на 35.=> не може

То... това им е хубаво на задачите от Олимпиада, ПМС - могат да се решат по различен начин.
Разбира се, остават надеждите проверяващите да четат внимателно решенията :)

wizi,
Според мен посочения твой втори вариант има още едно измерение:

4-ри вариант
горен ред  Б-Б
                \  \
                 Ч-Ч

долен ред  Ч-Ч
                 \  \
                  Б-Ч
, но може и да греша!
« Последна редакция: 31.03.2014, 09:37 от Jeorjina »

wizi,
Според мен посочения твой втори вариант има още едно измерение:

4-ри вариант
горен ред  Б-Б
                \  \
                 Ч-Ч

долен ред  Ч-Ч
                 \  \
                  Б-Ч
, но може и да греша!

Този вариант дали не е получен чрез ротация на вариант 2?  Jeorjina какво ще каже, моля нека направи справка в нейния учебник.

Русе също са публикували резултати. Дали и Софийското РИО ще последва примера им скоро :undecided:


*

Неактивен Neda

  • 167
Изглежда и Шумен са публикували резултати, но не мога да отворя файла:


http://85.14.61.29:8080/alfresco/guestDownload/file154.pdf?path=/company_home/Public/2013-2014/regio_math_2014.pdf

*

KOD

Изглежда и Шумен са публикували резултати, но не мога да отворя файла:


http://85.14.61.29:8080/alfresco/guestDownload/file154.pdf?path=/company_home/Public/2013-2014/regio_math_2014.pdf
Мерси, много е бавен сайта...
Качен е в първия пост линк към по-бързо място...


Стара Загора http://www.pmgsz.org/Messages/obobsten_protokol_mat-2014.pdf

А решенията на задачите за четвърти клас дали са публикувани някъде?

*

KOD

Няма излезли отговори и критерии ако се не лъжа


Най-накрая и софийските резултати са факт  :ole.
За съжаление незнам как да дам линк обаче - на сайта на РИО-София са http://www.rio-sofia-grad.com/

Благоевград
4, 5, 6 клас

9-12

Къде ли са 7-8?

И Кърджали.
http://www.rio5.escom.bg/messages/file_messages_9/oblast_kj.xls
« Последна редакция: 11.04.2014, 17:08 от Дидева »

Някъде има ли обявени резултатите за Хасково ?

*

Неактивен Neda

  • 167
Кога и къде можем да очакваме да се появят решенията на задачите от Олимпиадата ?

*

KOD

Ще се появят може би на сайта на МОН. Кога... някога :)

*

Неактивен Ant12

  • 234
Национална олимпиада по математика, областен кръг – 2014 г.

Задачите, решенията и критериите за оценяването: http://estoyanov.net/?p=6015


*

Неактивен Ant12

  • 234
Темата на НОМ - областен за 7-ми клас тази година беше сравнително лесна, както се вижда от постигнатите 15 максимални резултата и 41 класирани за национален кръг. Тази за 8-ми клас беше значително по-„предизвикателна”.

Тук е интересно да се проследи процеса на работа на Националната комисия. Работите на децата предложени от „локалните” РИО-та за 3-ти кръг се изпращат в София, където Националната комисия отново ги оценява.

Ако сравним децата от 7-ми клас оценени с 16 и повече точки от РИО – София и тези одобрени за национален кръг, ще видим, че точките на поне 15 деца са променени нагоре или надолу, а поне 5 от оценените от РИО с 16 и повече точки, не са допуснати до национален кръг.

кога ще излязат резултатите от областният крън

*

KOD

кога ще излязат резултатите от областният крън

Тази тема е за Олимпиадата през миналата година - актуалната тема, в която има линкове към частични резултати е на долния линк:
http://forum.alekdimitrov.com/index.php/topic,59562.0.html