0 Потребители и 2 Гости преглежда(т) тази тема.

*

KOD

Тази събота, 7 юни ще се проведе националния кръг на математическото състезание Европейско Кенгуру 2014.
Европейско Кенгуру е най-масовото международно математическо състезание. Вторият, национален кръг се провежда локално за страната ни. До него се допускат малко на брой ученици от всяка възрастова група, постигнали отлични резултати на първия, областен кръг на състезанието.
Какво е положението тази година:
Пълен списък с допуснатите до национален кръг на Европейско Кенгуру по класове
В първи клас са допуснати 86 деца, които имат 85 или повече точки от областния кръг;
Във втори клас са допуснати 67 деца, които имат 100 или повече точки от областния кръг;
В трети клас са допуснати 67 деца, които имат 105 или повече точки от областния кръг;
В четвърти клас са допуснати 82 деца, които имат 115 или повече точки от областния кръг;
В пети клас са допуснати 43 деца, които имат 130 или повече точки от областния кръг;
В шести клас са допуснати 34 деца, които имат 140 или повече точки от областния кръг;
В седми клас са допуснати 23 деца, които имат 140 или повече точки от областния кръг;
В осми клас са допуснати 13 ученика, които имат 145 или повече точки от областния кръг;
В девети клас са допуснати 14 ученика, които имат 130 или повече точки от областния кръг;
В десети клас са допуснати 18 ученика, които имат 130 или повече точки от областния кръг;
В единадесети клас са допуснати 17 ученика, които имат 130 или повече точки от областния кръг;
В дванадесети клас са допуснати 10 ученика, които имат 130 или повече точки от областния кръг.

Как бяха разпределени участниците миналата година?
Първи клас бяха в отделна група;
2, 3 и 4-ти клас - в една група с общи задачи;
5, 6 клас - общи задачи;
7, 8 клас - общи задачи;
9, 10 клас - общи задачи;
11, 12 клас - общи задачи;
Очаква се тази година 2-ри клас да бъде обособен в отделна група, другите се запазват.

Информация, новини, задачи и решения от Европейско Кенгуру


Важно за всички допуснати до Национален кръг на Европейско Кенгуру:
Състезанието ще се проведе в на 7 юни 2014 г., събота, в Софийска математическа гимназия - СМГ.
Участниците трябва да се явят в 10:00 ч. в СМГ  - ул. "Искър" №61 София 1000

Задачи, Отговори и Решения за подготовка от изминалите национални кръгове на Европейско Кенгуру - за всички класове

Задачи, Решения и Отговори от национален кръг на Европейско Кенгуру 2014

Резултати от национален кръг на Европейско Кенгуру 2014



НА 13 ЮНИ 2014 Г. (ПЕТЪК) ОТ 11:00 ЧАСА В МИНИСТЕРСТВОТО НА ОБРАЗОВАНИЕТО И НАУКАТА, РОТОНДАТА НА 5 ЕТАЖ, ЩЕ СЕ ПРОВЕДЕ ОФИЦИАЛНОТО НАГРАЖДАВАНЕ НА ЛАУРЕАТИТЕ И НАЙ-ДОБРЕ ПРЕДСТАВИЛИТЕ СЕ УЧЕНИЦИ В НАЦИОНАЛНИЯ КРЪГ НА МАТЕМАТИЧЕСКОТО СЪСТЕЗАНИЕ „ЕВРОПЕЙСКО КЕНГУРУ“.
ЗАМЕСТНИК МИНИСТЪР АТАНАСКА ТЕНЕВА ЩЕ ВРЪЧИ ГРАМОТИТЕ НА НАГРАДЕНИТЕ.
МОЛЯ, ПОТВЪРДЕТЕ УЧАСТИЕТО СИ НА АДРЕС: smb@math.bas.bg  ИЛИ НА ТЕЛЕФОНИ: 02/873 80 76; 02/873 65 96.

Наградени участници:

1 клас           
име   училище   град   точки   място   
1   Лора Димитрова Лукманова   88 СОУ   София   40   първо   
2   Цветан Иванов Тинев   ОУ "Св.Св.Кирил и Методий"   Варна   40   първо   
3   Валентин Петров Генов   120 ОУ   София   36   второ   
4   Кристина Стоянова   145 ОУ   София   36   второ   

2 клас           
име   училище   град   точки   място   
1   Антон   Георгиев Бресковски   107 ОУ   София   40   първо   
2   Александър Орлинов Гичев   107 ОУ   София   35   второ   
3   Георги  Николаев  Илиев   41 ОУ   София   35   второ   
4   Елица   Емилова Башева   107 ОУ   София   35   второ   
5   Мария Николаева Дренчева   ЧСОУ Св.Георги   София   35   второ   

3 и 4  клас            
име   училище   град   точки   място   
1   Борис Иванов Костов   НУКК   София   40   първо   
2   Димитър Неделчев Неделчев   VII СОУ"Найден Геров"   Варна   40   първо   
3   Милен  Георгиев Младенов   36 СОУ   София   40   първо
   
5 и 6  клас            
име   училище   град   точки   място   
1   Димитър Ясенов Опърлаков   МГ "Д-р П. Берон"   Варна   40   първо   
2   Виктор Петров Балтин   ПМГ "Н. Обрешков"   Бургас   39   второ   
3   Виктория Стоянова Спасова   СМГ   София   39   второ   
4   Светлин Красимиров Лалов   СМГ   София   38   трето   

7 и 8  клас            
име   училище   град   точки   място   
1   Орлин Николаев Кучумбов   ПМГ "Н. Обрешков"   Бургас   40   първо   
2   Борислав Калоянов Антов   СМГ   София   39   второ   
3   Константин Радосветов Гаров   ПМГ "Н. Обрешков"   Бургас   39   второ   

9 и 10 клас            
име   училище   град   точки   място   
1   Станислав Ивайлов Славов   СМГ   София   40   първо   
2   Костадин Светлинов Гаров   ПМГ "Н. Обрешков"   Бургас   36   второ   
3   Мирослав Генов Маринов   ОМГ "Акад. Кирил Попов"   Пловдив   33   трето   

11 и 12 клас           
име   училище   град   точки   място   
1   Емилиян Иванов Рогачев   СМГ   София   40   първо   
2   Нгуен Чи Зунг   СМГ   София   40   първо   
3   Станислав Георгиев Чобанов   МГ "Д-р П. Берон"   Варна   35   второ
« Последна редакция: 28.04.2016, 14:00 от КрИс »
*

KOD

Последно, как стои опцията със стипендии за победителите от националния кръг на ЕК 2014?

От 1-ви до 7-ми клас включително - йок стипендии, от 8 до 12 - евентуално ще има?

Според Програма на мерките за закрила на деца с изявени дарби през 2014 г. стипендии ще има само за 8-12 клас.

Здравейте, имате ли информация дали е позволено да си носят зарчета, календарчета, или за първи клас например пръчици?

*

KOD

Не е забранено.
Моето дете също си носи зарче понякога, никога не са му казвали, че не може.
Пръчици... могат да бъдат класифицирани като калкулатор за 1-ви клас :)
Календарче ако зависи от мен не бих допуснал.
« Последна редакция: 7.06.2014, 09:36 от КрИс »

Благодаря за бързия отговор!! :)

*

KOD

Двора на СМГ, минути преди началото на национален кръг на Европейско Кенгуру 2014

« Последна редакция: 7.06.2014, 10:33 от КрИс »

*

KOD

Сега сядаме да хапнем набързо в едно заведение, ето отговорите на хлапето - нищо не съм проверявал, още задачите не съм чел :
5-6 клас
1 -  C
2 -  D
3 - D
4 - D
5 -  A
6 - 14
7 - 101

3-та задача не ми допада отговора..., трябва да е E - 2.4
« Последна редакция: 7.06.2014, 13:37 от КрИс »

*

Неактивен gorkia

  • 43
  • Пол: Мъж
Според мен отговора на 7-ма задача е 9...но сигурно греша...

*

KOD

В първия пост са добавени задачите за 5-6 клас и предполагаемите отговори.

Някой да сподели - други отговори или задачи и отговори за друга възрастова група?

*

Неактивен 4i

  • 2
Здравейте! Това са моите отговори на темата за 11-12 клас
1- A
2- A
3- B
4- C
5- D
6- 5

*

KOD

Здравейте! Това са моите отговори на темата за 11-12 клас
1- A
2- A
3- B
4- C
5- D
6- 5

Благодаря, добавени са в 1-ви пост за пригледност

ПП - Носеха се слухове, че към 17 часа, резултатите щяли да бъдат разлепени в СМГ - някой да има информация?
« Последна редакция: 7.06.2014, 18:50 от КрИс »

Вече има резултати (още към 16 часа), разлепени пред СМГ.

*

KOD

Вече има резултати (още към 16 часа), разлепени пред СМГ.

Еми... не знам как да коментирам липсата на резултати в мрежата :(
Някой със снимки?

Мъжа ми пътува към СМГ и го помолих да снима. Щом имам снимки ще пуснем.

*

KOD

Мъжа ми пътува към СМГ и го помолих да снима. Щом имам снимки ще пуснем.

Супер, благодарности. За пореден път след състезание разчитаме не на организатори, а на добри родители за информация :)


А те пък излязоха. Значи да не пускам останалите снимки?!

*

Неактивен gorkia

  • 43
  • Пол: Мъж
Резултатите ги има на сайта на СМГ.

*

KOD

Резултатите ги има на сайта на СМГ.


Да, добавен е линк в първи пост. Благодарности на организаторите за качването на резултатите.

*

KOD

Здравейте! Това са моите отговори на темата за 11-12 клас
1- A
2- A
3- B
4- C
5- D
6- 5

Поздравления :)

Задачите за 1 клас - непроверени...

*

Неактивен Ant12

  • 234
7-8 клас: 1 – D) 33;  2 – D) 3:5;  3 – C) 9; 4 – B) 12 cm2; 5 – D) 65;  6 – 1984 и 2002; 7 – 3 020.


*

KOD

7-8 клас: 1 – D) 33;  2 – D) 3:5;  3 – C) 9; 4 – B) 12 cm2; 5 – D) 65;  6 – 1984 и 2002; 7 – 3 020.

 :ole И сега какво - първият, вторият и третият резултат в група 7 - 8 клас без стипендия, защото са 7, а не 8 клас...
Извинявай за смеещото се човече, леко абсурдна е ситуацията.

*

Неактивен Ant12

  • 234
ТЕМА за 7-8 клас

1.   Ще наричаме едно число „съвсем четно”, ако всичките му цифри са четни. Колко са трицифрените „съвсем четни” числа, които са кратни на 3?
А) 30          B) 31          C) 32          D) 33          E) повече от 33

2.   Върху хипотенузата АВ на правоъгълен ΔАВС е построен квадрат с пресечна точка на диагоналите О така, че точките О и С са в различни полуравнини относно АВ. Правата СО пресича страната АВ в точка К. Ако ВС : АС = 5 : 3, то отношението АК : ВК е равно на:
А) 5 : 3          B) 7 : 9          C) 2 : 3          D) 3 : 5          E) 3 : 2

3.   За четири различни естествени числа a, b, c и d е съставена таблица за събиране с 16 клетки (4 × 4). Най-много колко прости числа могат да са записани в празните клетки на таблицата?
          +    a     b     c     d
          a    _     _     _     _
          b    _     _     _     _
          c    _     _     _     _
          d    _     _     _     _
А) 7          B) 8          C) 9          D) 10          E) 11

4.   В изпъкналия четириъгълник ABCD точката Е е средата на CD, точката F е средата на AD, а отсечките АС и ВЕ се пресичат в точка К. Ако лицето на триъгълника АВС е 24 см2, то лицето на триъгълника BKF е:
А) 10 см2          B) 12 см2          C) 14 см2          D) 16 см2          E) 18 см2

5.   За всяка тройка естествени числа дефинираме операцията   ◊   чрез тъждествата
        x ◊ (y ◊ z) = (x ◊ y) + z   и   x ◊ (x ◊ y) = y. На колко е равно 2014 ◊ 1949?     
А) 3963          B) 2014          C) 1949          D) 65          E) 0

6.   Нека n е естествено число и s(n) е сборът от цифрите на това число. Решете уравнението
                           n  +  s(n)  +  s(s(n))  +  s(s(s(n)))  =  2014.

7.   Дадени са 2014 различни ненулеви числа а1, а2, . . . , а2014, както и произведенията на всички двойки съседни числа а1.а2, а2.а3, . . . , а2013.а2014. Намерете възможно най-големия брой отрицателни числа измежду дадените 4027 числа.

някой може ли да помогне с решението на 7-ма задача за 5-6 клас

някой може ли да помогне с решението на 7-ма задача за 5-6 клас



Нека Sqoc=4x и Sopc=3y. Тогава Saoq=x и Sopb=2y. Нека височината на opc към op=h и височината на opb към op=h1. Тогава Sopc/Sopb=h/h1=3/2. Височината на aoc също e h, а височината на aob е h1. Тъй като аoc и aob имат обща страна ао то Saoc/Saob=h/h1=3/2. Тогава Saob= 2/3*5x=10/3x. Sqcb=4x+5y. Saqb=13/3x. Saqb/Sqcb=aq/qc=1/4. 52/3x=4x+5y. 40/3x=5y. 8/3x=y. Sabc=25/3x+5y=25/3x+40/3x=65/3x. Sqopc=4x+3y=4x+8x=12x.
Sqopc=p/q*Sabc. 12x=p/q*65/3x. 36/65=p/q. p+q=101
« Последна редакция: 8.06.2014, 16:52 от Алек »

Алек, благодаря много! Леко съм пропуснала общата страна АО :)  Иначе стигнах до p/q = (4х+3у)/(5x+5y+10x/3) и дотам :(

Сега по-трудната част е да я обясня на ученика :)


*

MrD

След като излезе класирането, малкият ни юнак остана силно изненадан от точките си и беше възмутен твърдейки, че всичко му е вярно. Сега гледам отговорите и всичко съвпада едно към едно, включително и 7-ма задача. Как мога да подам контестация, за да му се прегледа работата. Абсолютно всичко ни е е 1:1.

Моля за контакт и връзка с организаторите!

Поздрави

 Може да пробвате да установите контакт с организаторите на телефоните и мейлите, дадени на страницата на състезанието.
http://www.math.bas.bg/smb/Math_competitions/index.htm
Госпожа К. не може ли да помогне?
« Последна редакция: 9.06.2014, 23:18 от Дидева »

*

KOD

Ивайло Кортезов е разбран и отзивчив човек... Виждам, че е бил член на националната комисия.
Аз лично бих опитал контакт с него.

Интересно е решението на министерството тази година.
Отделно класиране за първи и за втори клас - съответно 9 призови места. И общо класиране за по-горните класове по два накуп - съответно 3, максимум 4 призови места за 2 набора...

Здравейте, не претендирам да разбирам от състезателни задачки по математика, затова имам и питане относно 7-ма задача за 4-ти клас - от къде в условието се разбира, че роботът минава последователно в един и същи ред кутиите, т.е. 1-2, след това 2-3, 3-4, 4-5 и така отново, без да повтаря или безразборно да избира 2 съседни кутии. Дано ме разбрахте, защото много объркано го написах. А всъщност питам, защото моето дете е решавало така задачата, и е намерило някакво решение, което всъщност удовлетворява условието за общ сбор от 2014 топчета, както и  "Ако в кутия номер 2 има със 7 топчета повече, отколкото в кутия номер 4, а в кутия номер 1 има четири пъти по-малко топчета, отколкото в кутия номер 4 и два пъти по-малко топчета, отколкото в кутия номер 5, намерете броя на топчетата във всяка кутия". Отговорите му  не са същите, естествено, и затова не му е призната задачата. Ще съм благодарна на отговор, за да мога да го обясня на детето.

*

Неактивен Neda

  • 167
Здравейте, не претендирам да разбирам от състезателни задачки по математика, затова имам и питане относно 7-ма задача за 4-ти клас - от къде в условието се разбира, че роботът минава последователно в един и същи ред кутиите, т.е. 1-2, след това 2-3, 3-4, 4-5 и така отново, без да повтаря или безразборно да избира 2 съседни кутии. Дано ме разбрахте, защото много объркано го написах. А всъщност питам, защото моето дете е решавало така задачата, и е намерило някакво решение, което всъщност удовлетворява условието за общ сбор от 2014 топчета, както и  "Ако в кутия номер 2 има със 7 топчета повече, отколкото в кутия номер 4, а в кутия номер 1 има четири пъти по-малко топчета, отколкото в кутия номер 4 и два пъти по-малко топчета, отколкото в кутия номер 5, намерете броя на топчетата във всяка кутия". Отговорите му  не са същите, естествено, и затова не му е призната задачата. Ще съм благодарна на отговор, за да мога да го обясня на детето.

По условие кутиите са номерирани с последователни числа. При всеки избор на две съседни кутии, роботът пуска 1 топче в четна и 1 в нечетна номер кутия(едновременно). Т.е. 1/2 от топчетата са в четните кутии, независимо как ги редува.

*

MrD

Ивайло Кортезов е разбран и отзивчив човек... Виждам, че е бил член на националната комисия.
Аз лично бих опитал контакт с него.

Благодаря на всички хора, които се отзоваха. Казуса е решен, всичко е уточнено.

Живи и здрави на всички.

Поздрави

По условие кутиите са номерирани с последователни числа. При всеки избор на две съседни кутии, роботът пуска 1 топче в четна и 1 в нечетна номер кутия(едновременно). Т.е. 1/2 от топчетата са в четните кутии, независимо как ги редува.

Благодаря за отговора  :thankyou-- друго си е да ти покажат очевидното  :))