Регистрирах се специално, за да мога и аз да се изкажа по темата, тъй като изключително много се възмутих от повечето коментари. И друг път ми е правило впечатление, че умението за търсене и създаване на конспирации е много по-силна страна на част от изказващите се, отколкото компетентността им по обсъжданите въпроси. Този път не се стърпях. Не мога да коментирам конкретно случая с децата от Бургас, защото според мен и двата варианта са възможни - децата са си решили задачите или някой им е подсказал. При липса на допълнителна информация всякакви твърдения са само спекулации.
Искам да подчертая, че е абсурдно механичното сравняване на резултати и класирания от различни състезания без да се има предвид спецификата на самите състезания и крехката психика на децата в тази възраст. Изумява ме как с лекота се правят генерални изводи за възможностите на определени деца от хора, които очевидно никога не са били състезатели по каквото и да било (бивш или настоящ състезател никога не би правил подобни оценки, т.к. много добре разбира за какво става въпрос) и явно не разбират колко непостоянни могат да бъдат толкова малки деца в изявите си (разбира се има изключения, но те са единици). Естествено, че има тенденция при представянето на състезателите и може с преглед на различни резултати да се установи кои деца имат големи възможности и кои по-скромни, но винаги има изненади – върхове и спадове. Всеки има право на своя провал и на своя успех. Лошо стечение на обстоятелствата, кофти задачи, умора или просто ако не ти е ден, могат да те свлекат надолу. В същото време малко късмет и интуиция могат да ти дадат крила и да направиш най-добрия си резултат. Освен това може да се каже, че всяко състезание е със собствен формат, което тества различни качества и знания на участниците. Например Кенгуруто е за бързина и съобразителност, Иван Салабашев комбинира умело трудни задачи с тестови отговори и задачи за свободен отговор. ПМС и Олимпиадата са съвсем различен тип – 4 (или 3) трудни задачи за 4 часа и половина, като решенията им трябва да бъдат подробно и внимателно описани, да се оформи цялостна обосновка на решението на някакъв проблем, което е нещо много ново и доста трудно за малките ученици.
Един съвет към всички – преди да се създава каквато и да било интрига, просто се информирайте, а не правете свободни съчинения, най-често с негативен характер.