0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

*

KOD

Някой би ли споделил отговорите за 8 клас? :)

Как точно се споделят отговори и какво е отговор при задачи 2 и 3, които са се паднали в тази тема?
Някой може ли да ми изпрати отговорите от 4 клас

Дали някой има решенията и/или критериите за оценяване на 4 клас?  :ole В какви срокове да ги очакваме? Поздрави :-)

1/
a=5 b=2225 c=2015 d=0
a/ 42, b/ 600

2/
a/2
b/46m
c/31m

3/ шапка-4.50лв
шал-2лв
ръкавици - 13.50лв

Ако това са отговорите на моя син всичко му е вярно!! Само дано да е описал добре решенията
:17: :yahoo:
« Последна редакция: 13.12.2015, 07:40 от Мистър Математика »

*

Неактивен sidtus

  • 28
  • Пол: Жена
Чудесно  за 4-то класниците :ole :ole :ole за верните отговори и за добрите ни деца  :)

Остава да се подготвим за областното - след празниците! Ако можем да си сътрудничим да разменяме информация с други родители - ще е прекрасно  :blob :blob :blob
« Последна редакция: 13.12.2015, 13:01 от sidtus »

*

Неактивен Neda

  • 167
На сайта на РИО София са публикувани критериите, но са с парола.
 
« Последна редакция: 14.12.2015, 16:49 от Neda »


Здравейте! Чудесни сте и много полезни.Много работа е свършена тук. Искам да попитам има ли колеги математици?
Може ли да се коментират некоректни задачи?

*

KOD

Здравейте! Чудесни сте и много полезни.Много работа е свършена тук. Искам да попитам има ли колеги математици?
Може ли да се коментират некоректни задачи?

Може да се коментира всичко, свързано с тематиката, в това число и задачи... затова е форум.
Математици - имаме си пътеводна звезда в лицето на Ant12, често се включват с помощ и други. А най-хубавото е, че понякога и самите състезатели отделят време да помагат на по-малките от тях.

*

Неактивен Ant12

  • 234
Може да се коментира всичко, свързано с тематиката, в това число и задачи... затова е форум.
Математици - имаме си пътеводна звезда в лицето на Ant12, често се включват с помощ и други. А най-хубавото е, че понякога и самите състезатели отделят време да помагат на по-малките от тях.

Може би дамата под "колеги математици" има предвид учители по математика.

Моите професионални занимания са твърде далеч както от учителската професия, така и от "чистата" математика.

Просто едно време (преди 89-та) се състезавах, след това в продължение на 20 години не съм се интересувал въобще от тези работи, но сега се състезава и моят син и се "запалих" отново.



 

Може би дамата под "колеги математици" има предвид учители по математика.
Имах предвид преподаващи математика, или занимаващи се с научни изследвания, но въпроса, който ще поставя в случая, изисква като знания само една тройка по стереометрия.
Аз не се занимавам професионално със състезателна математика, вузовски преподавател съм. Бих искала да коментираме задача 2 за 4 клас, НОМ-София, 2015г, общински кръг.Авторите на задачата са уведомени още вчера по мейл в ранните часове на деня, а по-късно и по факса, т.е. с официален документ за неточностите , меко казано на задачата. Жалкото в случая е, че деца, които наистина са се замислили, ще бъдат ощетени значително откъм точки. Ако са загубили време и след това са сбъркали, да кажем някоя сметка, може и да не стигнат до следващ кръг.Пък той бил балообразуващ за нещо си и т.н. Не знам дали пък не е по-жалко за другите, коита са я "решили". Вбесявам се и подпалвам моторетката когато се наизустяват някакви алгоритми, роботизирани отговори и грам мисъл. Няма да споменавам кои, че не ми се обосновава, ама ако погледнете някои от многото състезания, на какво ви приличат? На мене на листовките пред КАТ преди 40 години. Каквото каже старшината и инструктура, това е вярното. А си си позволиш да мислиш, а не си взел книжка.Ама тия състезания, ако родителя реши да даде някой лев, добре, ако не-пак добре. Има избор(или не?). Не съм наясно как се финансират. Но за НОМ е ясно, че я финансира държавата, или общината.И за безотговорност или неграмотност би трябвало да може да се търси сметка. Знам ли? Та в тоя ред на мисли, се чудя да напиша ли нещо за тая задачка, или не.

*

Неактивен Princess Leia

  • 14
  • Пол: Жена
А какво Ви притеснява във въпросната задача?
« Последна редакция: 16.12.2015, 14:11 от Princess Leia »

А какво Ви притеснява във въпросната задача?
НОМ, 2015г., общински кръг-София, зад. 2 за 4 клас
Дадена е проекция на триизмерна фигура върху фиксирана равнина(т.нар."картинка"от авторите). Иска се да определим големина на ъгли и дължина на ръбове(страни) на фигурата.Ясно е, че е невъзможно, защото не знаем нищо за проекцията.(Ако проекциите на ъгли, страни са равни, то не значи , че и ъглите, съотв. страните са равни. Това го е признала даже Римокатолическата църква, реабилитирайки Галилей.)Задачата е грубо казано неопределена.Груба грешка дори за един ученик малко запознат със стереометрия от училищния курс.
Добре, махаме лодката, даваме я на котката и гледаме само "картинката". Вече нямаме проекция на фигура в равнина, а само начертани триъгълници ("различни по големина? и вид"-в кавичките е цитат).Аз за класификация на триъгълници по големина никога не съм чувала, ама щом казват......Какво ще рече от два триъгълника, кой е по-голям ?
Сега трябва да отговорим на чертежа?, т.е. "картинката"колко правоъгълни триъгълника има.Как? Аналитично, т.е. използвайки данните от чертежа и знаейки синусова, косинусова теорема и др. можем да установим, че триъг. с данните не е правоъгълен. Остава да си ги мерим, пардон, с измерване.Не съм ги мерила, ама едва ли някой от ъглите е точно 90 градуса. Да бяха дали, че еди кой си ъгъл е 90 градуса, ок.
Отиваме на обиколката на "малкия"триъгълник, каквото и да означава това. Смятаме основата. Бедрото отново не може да се определи (то не можеда се каже и кое на чертежа е основа, кое бедро). С измерване не става (линийка с деления). Тук вече ги премерих, ами различават се набедените за равни с милиметър.Искам да кажа, че не може да се реши и като задача в равнината .
И така. Според отговорите , дадени от авторите, какъв метод използваме? Как решаваме задачата?Ако някой може да ми обясни, готова съм да си посипя главата с .....
Аз също имам подозрение за използвания метод, може би " горе-долу на око". То и бай Иван у кварталната кръчма може би го използва, ама да не си говорим за вредата от нередовното пиене сега.
Съжалявам за по-саркастичния тон, но мисля, че децата сега се учат що е това доказателство, не случайно прочетох родители да си пожелават "дано са го описали добре". И това е даже психологически момент при по-малките за преодоляване. Сигурна съм, че има учители, които сериозно работят върху това, да не говорим за школите. И какво? Ами едно голямо нищо.
Моля за извинение за допуснати грам. грешки.Тръгвам за работа, а и да имам време, не съм много сигурна, че ще ги коригирам всичките.
П.С. Ако ще използваме метода на авторите за решаване на задачата, то на въпроса колко са правоъгълните триъгълници, моят отговор е: е$еш ли му ма$к@т@. Ако трябва, нека ме коригира модератор, ама подпалих моторетката.
 
« Последна редакция: 16.12.2015, 15:29 от Аз съм Вашата баба »

*

Неактивен sidtus

  • 28
  • Пол: Жена
Здравей, Аз съм Вашата баба :-)

Първо - поздравления за псевдонима :-)

Разбитам въпросът Ви, понеже моето усещане беше същото като видяхме задачата - до решението - "2" можеше да се достигне с "наблюдение", което в математиката без доказателство стои "висящо"

От друга страна - материалът по математика, с който работят децата - 4 кл. в училище би трябвало да е достъчен да решат задачата, в този смисъл доказателства от геометрията, както и зависимости м/у страните на правоъгълни триъгълници са неприложими...

Мисля, че са разитали на наблюдателността на децата :-)