0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

*

KOD

Това е общо неофициално национално класиране на всички деца, явили се на петте най-масови състезания за втори клас през 2015-16г. :
Черноризец Храбър, Иван Салабашев, Коледно математическо състезание, Европейско кенгуру и Великденско математическо състезание
За Черноризец Храбър има участници, които са заявили да не се публикуват имената им, затова имат само точки и град за тях.
Класирането е направено въз основа на общият сбор от точки, получени на състезанията, на които се е явило съответното дете.
Данните са събирани от интернет пространството. Възможни са липсващи данни за някои населени места и грешки, за което се извиняваме.
Ако забележите грешки, моля изпратете коригиращи данни на e-mail: nabori2007@abv.bg
В него напишете имената на детето, училище, град/село и точки за кое състезание са. Данните ще бъдат актуализирани 1-2 пъти месечно.
Всеки ще получи потвърждаващ e-mail за приетите данни.
На жълт фон са максималните резултати от съответното състезание.
13.V.2016 ЕлНи

Изтеглете неофициална национална класация по математика за 2 клас за учебната 2015 - 2016 година
Има нещо сбъркано в начина на класиране. Това че едно дете не се е явило на 2 от 5-те избрани състезания логично намалява общия му сбор и изостава в класацията, но при положение, че на останалите три състезания има беспорно много по-високи резултати от повечето от децата преди него в класацията би трябвало да се отчете. Направете като средно аритметично от точките от състезанията и броя на състезанията на които са се явили децата, макар че и това не е точно, защото всяко състезание има различен максимум от точки, но ще е една идея по-честно. Или използвайте друг метод, но този не е добър. Сигурно има много други деца ощетени по същия начин. Не че във втори клас тази класация има някакво значение, но като ще е гарга да е рошава.

*

Неактивен Kolada

  • 10
  • Пол: Жена
Прави впечатление,че деца,които са много напред в класацията не са поканени за Европейско кенгуру Национален кръг 2016?!

*

KOD

Само да подчертая - класацията не е изготвяна от AlekDimitrov.com - за връзка с авторите е даден Email - nabori2007@abv.bg

Аз честно казано не разбрах защо ми я изпратиха с молба да я публикувам, вместо директно да оформят тема за нея - нали затова имаме форум - всеки да може да споделя интересно инфо, каквото безспорно е тази класация.

На мен ми харесва, основното е свършено и трудът заслужава адмирации.
Остава дребно донагласяне.

Благодарности на създателите.Доволен съм от класацията .
Не трябва да изпадаме в такива подробности.И моето дете има пропуснато състезание.Но все пак човек като добави някакъв среден резултат може да си направи сметка горе-долу на кое място ще е детето му.По принцип не знам как може да се осреднят резултатите така , че да няма пренебрегнати нито от неявилите се нито от явилите се.
Не съм ок да се преравняват точките от състезанията на 100 % или пък да се премахват най-слабите резултати.Според мен класацията си е добре в този вид.Ако някой има предложения нека да ги сподели със създателите.

При положение, че за някои състезания максималния резултат е 50т., за други 120т. и между тях още много най-реално си е приравняването към сто и вземането на 3-те най-добри резултата и осредняването им. От общо 5 състезания, може би най-масовите и затова включени в класацията мисля че трите най-добри резултата са доста добър начин за определяне на най-добре представилите се деца от втори клас за тази учебна година. Точно както от Академия 21 са изчислили рейтинга на децата с право на участие във финалния кръг на МЗ. Това в случай че се търси нещо наистина реално. Не може да се сумират точки без някакво претегляне спрямо максимално възможния резултат за съответното състезание. Не е все едно 60т. от ИС и 60т. от ЕК, нали?

При положение, че за някои състезания максималния резултат е 50т., за други 120т. и между тях още много най-реално си е приравняването към сто и вземането на 3-те най-добри резултата и осредняването им. От общо 5 състезания, може би най-масовите и затова включени в класацията мисля че трите най-добри резултата са доста добър начин за определяне на най-добре представилите се деца от втори клас за тази учебна година. Точно както от Академия 21 са изчислили рейтинга на децата с право на участие във финалния кръг на МЗ. Това в случай че се търси нещо наистина реално. Не може да се сумират точки без някакво претегляне спрямо максимално възможния резултат за съответното състезание. Не е все едно 60т. от ИС и 60т. от ЕК, нали?
Хем съм съгласен.Хем не съм.Ще обясня моята теза.За мен Черноризец Храбър беше състезанието с най-трудните задачи.Вижда се и по това , че няма максимален резултат от 105 точки в цяла България.(Въпреки различния регламент - по 3 точки за нерешена задача.Но регламента е еднакъв за всички.)Според мен по - редно е не 105 точки да са 100% , а максималния резултат за страната да бъде 100%.Защото  при много деца този резултат ще е носи най-нисък процент и съответно ще отпадне като най слаб такъв.Логиката е такава , че с това приравняване второ място от дадено състезание ти носи по-висок процент да речем от първо място на Черноризец.

По принцип навсякъде така се прави .Или 2 от 4 .Или 3 от 5.Може да се пробва такова изчисление.Тогава ще има разместване и ще е по реално.

*

Неактивен daley

  • 251
  • Пол: Мъж
По принцип навсякъде така се прави .Или 2 от 4 .Или 3 от 5.Може да се пробва такова изчисление.Тогава ще има разместване и ще е по реално.
Вариант 1 - Според моите виждания, това 3 от 5 пак няма да е реално, заради факта от различните точки, които се дават в различните състезания.
Вариант 2 - Друг фактор е, че примерно Асен се явява на трите най-лесни състезания и получава максимални или близки до максималните резултати. Борис се явява на най-трудните и постига резултати близки до най-добрите, но не и отлични такива. Така при процентно пресмятане на точките, Асен ще има по-висок % от Борис, но пък ще е постигнат на по-лесни задачи.
Вариант 3 - Всички деца с 5 състезания се отделят в отделно класиране. Това добре. Всички деца с участие на 4 състезания също в отделно класиране. Тук вече се появява проблем от различното точкуване. Този проблем ще продължава и при 3, и при 2, и при 1 резултат.
Вариант 4 - Децата се класират по резултати за всяко състезание. Може и да изглежда най-справедливо, но си мисля че няма да отразява работата на децата през цялата година, а само за даденото състезание. Като пример ще дам детето с най-много точки - Огнян Огнянов. При него има 2 състезания с по-малък брой точки от максималния и има други деца над него в подреждането. Ако съдим по тези резултати, значи децата с повече точки са по-добри от него. За даденото състезание наистина е така, но при общото представяне разликата е много голяма в полза на Огнян. При другите три състезания където Огнян има максимални резултати, постижението му се размива при сравнение с другите 15-20 или повече деца с максимални резултати. Ако вземем децата на 3-то и 4-то място Антон Кремов и Валентин Филипов и видим, че те нямат максимален резултат и веднага ще ги заклеймим като добри ама има още докато станат супер добри. Да, но в общото класиране се вижда, че не само са супер добри, а и са отлични математици.
Както и да е направено това класиране, винаги ще има пренебрегнати и изкуствено възвишени деца. И не мисля, че проблема е в подреждането в класирането за самите деца, поне за сега. Проблема е повече в амбициите на техните родители и желанието им да излезе детето им по-напред в класирането. Накрая искам да припомня, че това е неофициално класиране на децата. В него няма никакви привилегии за най-добрите, нито някакви наказания за по-слабо представилите се деца. С участието на всяко дете на което и да е от състезанията, родителите трябва да получат отговор на въпроса си дали детето им има данни да стане добър математик или да се ориентират към нещо друго.
Ако някой може да предложи наистина съвършено класиране по някакъв супер справедлив критерий, ще е наистина чудесно. За съжаление, аз по-добро от това към момента не виждам. Това класиране представя работата на децата през цялата година. Това че дадено дете не се явило на някое състезание по независимо каква причина, може да се компенсира от неговия родител, като добави максимален резултат или какъвто прецени че детето му е щяло да получи за даденото състезание и ще види къде ще отиде напред в класирането. Но риска от изкривяване на действителните възможности на детето му, си остават за самият родител.
« Последна редакция: 23.05.2016, 23:27 от daley »

Според мен нека си остане така - в първоначалния си вид.He тpябвa дa изпaдaмe в тaĸивa пoдpoбнocти.И мoeтo дeтe имa пpoпycнaтo cъcтeзaниe.Ho вce пaĸ чoвeĸ ĸaтo дoбaви няĸaĸъв cpeдeн peзyлтaт мoжe дa cи нaпpaви cмeтĸa гope-дoлy нa ĸoe мяcтo щe e дeтeтo мy.Πo пpинцип нe знaм ĸaĸ мoжe дa ce ocpeднят peзyлтaтитe тaĸa , чe дa нямa пpeнeбpeгнaти нитo oт нeявилитe ce нитo oт явилитe ce.He cъм oĸ дa ce пpepaвнявaт тoчĸитe oт cъcтeзaниятa нa 100 % или пъĸ дa ce пpeмaxвaт нaй-cлaбитe peзyлтaти.Cпopeд мeн ĸлacaциятa cи e дoбpe в тoзи вид.Aĸo няĸoй имa пpeдлoжeния нeĸa дa ги cпoдeли cъc cъздaтeлитe.
Извинявайте , че се повтарям.Но отново благодарности на създателите.И моето дете е пропуснало едно състезание , но съм доволен от представянето и знам възможностите му.И не ме притеснява мястото в класацията.Дори и тя да се направи по 4 различни начина.Все ще има някой недоволен и ощетен.Ако на създателите им се занимава(според мен това е повече от много-каквото са направили) нека направят и друго класиране.И да не забравяме , че за най - добрите деца предстоят.Национален кръг , математически звезди и математика без граници.Това са още 3 финални състезания.Където според мен вече ще си проличи кой е най- добрия.                        
                        
                        
                           
   

*

Неактивен R.

  • 29
Поздравления и благодарности за труда на изготвилите "класацията". Не мисля, че е нужно да гледаме на тази събрана информация като на класиране /за какво и къде класиране?  :)/. Достатъчно е, че може всеки да прецени ориентировъчно мястото на детето си сред всички участващи. А ако е на екселски файл ще е още по-лесно - всеки да си селектира които си иска състезания по градове и училища. На мен ми харесва и в тоя си вид.

 
Прави впечатление,че деца,които са много напред в класацията не са поканени за Европейско кенгуру Национален кръг 2016?!
. Абсолютно вярно-тези от МОН не обявяват КАК избират децата за НМС. Математически звезди поне правят някакъв рейтинг, справедлив или не е друг въпрос, но поне е публичен. НМС класира деца явили се на само едно състезание, без обосновка. Тази класация или нека я наречем списък, поне прави опит да покаже кой какво е изкарал. Тя не показва реално кой къде е, наистина няма как, но поне дава възможност за проверка на вашето дете спрямо друго от същото училище.  Ако се качи ексел, ще може да се направи сортиране по град или училище и да се види кои деца са се справили най добре за дадено училище, или за даден областен град, в който може и да не се е провело някое от състезанията. Това също е ценна информация .  От резултатите може дори грубо да се направи заключение, че първите триста деца, без значение от точките и типа на състезанията, са се справили отлично, имат хем Математически заложби, хем състезателни качества. Всяко дете изкарало над 75 % сумарно, на всички състезания, на които се е явил, показва ясна заявка за бъдещ математик. А това категорично е наборът с може би най-много такива деца до момента. :ole

" Тези от МОН" не избират нищо и никого. Те ( експертът по математика в частност) получават протокола с предложените за национален кръг от прословутата национална комисия. Същата тази комисия  съставя задачите и системата за оценяване, проверява писмените работи и изготвя протокол за класирането на участниците на самия национален кръг.
Кои са членовете на тази комисия? Ето това е интересен въпрос.

*

KOD

Не е интересен...
Проф. Гроздев
ЕК е... кофти тема, да не я захващаме, че... няма достатъчно подробности за нея.

Поздрави от морето :)
« Последна редакция: 29.05.2016, 11:26 от КрИс »