0 Потребители и 4 Гости преглежда(т) тази тема.

Задачите за трудни, защото времето за решаването им е много кратко. Буквално няма време да се прочете задачата, да не говорим да се скицира или решава!!! Интересно би било, ако се направи подобно състезание за учители математици при същите условия, какви ще бъдат техните резултати?!   :yikes
Бих коментирала, че математическите състезания се превърнаха в надпредвара коя организация ще предложи по-сложни задачи, за да е по-интересна!
Според мен състезанията би трябвало да проверяват логическата мисъл на ученика, да има достатъчно време да помисли върху задачите и да му се даде възможност за посочи верен отговор! Отнемането на точки при грешен отговор или даването на точки при неотбелязана задача, също ми се струва един много лош критерий за оценка на ученика!!! Няколко състезания имат такъв регламент, откъдето следва, че ако един недобър ученик по математика се яви на тях и не отбележи нито един отговор, в един момент се превръща в герой!  :evil:, което не е правилно!
Надявам се този пост да се прочете от повече заинтересувани лица и да се проведе дискусия по представените проблеми!
*

Неактивен Pepi

  • 20
  • Пол: Жена
Абсолютно съм съгласна с мнението Ви!Надявам се да се види от когото трябва и да се отстранят тези,меко казано,недостатъци при някои от математическите състезания.

Абсолютно съм съгласна с мнението Ви!Надявам се да се види от когото трябва и да се отстранят тези,меко казано,недостатъци при някои от математическите състезания.
Ама разбира се! Откъде-накъде например тия от СМБ - Габрово ще определят правилата на собственото си състезание????
Поне от 8-9 години по това време се дъвчат регламентите на ХП, СМТ и ЧХ.
И аз не ги харесвам, но с времето просто приех, че е право на организатора да определя правилата. В крайна сметка никой никого не задължава да участва в състезание, чийто регламент не му харесва.
« Последна редакция: 10.10.2016, 00:00 от Дидева »

*

Неактивен kod

  • 582
  • Пол: Мъж
    • Alek Dimitrov
Става скучно вече...
Всяка година родител на малък ученик открива топлата вода и започва да дава наставления на организатори как се пише регламент за състезания.
На прицел са две особености - недостатъчното време за решаване на задачите и отнемането на точки за погрешен отговор :)

И двете са напълно адекватни, правят състезанието различно, но в никакъв случай не и несправедливо.

Времето винаги е достатъчно, защото има ученици, на които им е стигнало. Това е състезание... времето трябва да е достатъчно за най-добрите, не за всички.
По отношение на наказателни точки за грешен отговор, много е добре при задачи с избираем отговор да има стимул да не се маркират отговори на късмет...

Код, не съм съгласна с теб.
След като няма нито едно дете с резултати близки до максималния /справка 3 клас 2015г. ХП, например/ т.е. и на най-добрите не им е стигнало времето, значи то наистина е малко за съответната степен на трудност на задачите.
И няма значение малки и големи деца. Обучението си върви във възрастови групи открай време. Всички са елементи на образователната система с тази разлика, че за 4 и 7 клас предстои кандидатстване. И в гимназиите не приемат по 10 деца - тези които са най-добрите, а по 100 т.е. и такива които си решават задачките, но не правят рекорди за време. Та това са състезания по математика, за логика, за съобразителност, за мислене, а не по лека атлетика за физическа издържливост и бързина. Ми един е по-бърз, друг по-бавен, но ако и двамата могат да решат едни и същи трудни задачи, но за различно време в никакъв случай не означава, че едното дете е по-малко знаещо и можещо.
И какво все намесвате родителите. Чувствата на децата нямат ли значение. Нали те се явяват на състезанията и те трябва да са насочени към тях по начин който да ги стимулира, а не да ги разочарова.
Видях дете традиционно първенец на състезанията което излезе тъжно от ХП защото времето не му стигнало. Това прави ли го по-малко добър математик сред връстниците му? В никакъв случай. И не вярвам да не се е справило до там до където му е стигнало времето. Но беше тъжно, защото не е могло да си дореши всички задачи.
Не става въпрос за справедливост по отношение на класирането, а справедливост към децата. Те не отиват там с мисълта, че трябва на всяка цена да изпреварят Минчо или Пенка, а отиват за да решават задачи, за емоцията да се преборят с тези 15 или 20 задачи. И да, не могат да стоят цял ден над задачите, но и времето трябва да е адекватно на броя и сложността им. МБГ също е 1 час, но там задачите са изписани най-много на 2 реда и не се губи време за изчитането и осмислянето на условията.
Никой не дава акъл на организаторите, а споделя впечатленията си въз основа на впечатленията на децата. И моето е на база реакциите на децата. Най - добрите от училището от съответната възрастова група излязоха с едни и същи думи - не ми стигна времето. 

*

Неактивен kod

  • 582
  • Пол: Мъж
    • Alek Dimitrov
И в гимназиите не приемат по 10 деца - тези които са най-добрите, а по 100 т.е. и такива които си решават задачките, но не правят рекорди за време.

Напротив, досегашният прием в СМГ се базираше на ОМТ, а това е състезание, комбиниращо 2 типа задачи - "бавни" и "бързи".
Така че, "рекордите за време" бяха необходими поне досега за подготовка за приемния изпит.

Видях дете традиционно първенец на състезанията което излезе тъжно от ХП защото времето не му стигнало. Това прави ли го по-малко добър математик сред връстниците му?

Естествено. За конкретния тип задачи на конкретното състезание детето не се е справило както на другите състезания. И традиционните първенци имат лоши дни...

Ми един е по-бърз, друг по-бавен, но ако и двамата могат да решат едни и същи трудни задачи, но за различно време в никакъв случай не означава, че едното дете е по-малко знаещо и можещо.

Колеги сме с еднакви задължения.
Аз правя една задача за 2 седмици, ти я свършваш за една. На кого му пука какви са ни знанията, неоспорим факт е кой се справя по-добре, нали така...

Това са състезания. Комбинират различни предизвикателства. Много странно оценяваш знанията....
Дете излиза от състезание, на което трябва да реши 1 задача за 4 часа. Не е успяло. Вижда решението и разбира, че има знанията да реши задачата. И може би, ако имаше 8, а не 4 часа щеше да се сети...

И като финал - състезанията са повече от достатъчно. Има всякакъв тип. Ако някое дете или по-скоро родител не харесва дадено състезание и не смята, че то дава нещо на детето му - ами да не позволява на ученика да се явява на него. А не да дава акъл на организаторите как да си правят състезанието.

В цялото мнение няма нито един пасаж, касаещ дискусията за математическото състезание, а единствено разсъждения за форума и съдържанието му.
Моля, придържайте се към темата на съответната дискусия и не я превръщайте в ненужен спам, независимо малки или големи са децата ви.

Самият форум може да бъде обсъждан в раздел За форума и сайта. Това е подходящото място за пускане на мнения, подобни на модерираното, а не в математическо състезание Хитър Петър.


mod. edit
« Последна редакция: 12.10.2016, 09:21 от kod »

Скучно не скучно ... щом всяка година прави впечатление, че нещо в регламента на ХП не е наред, значи има нужда от преглеждане! Никой не отрича, че задачите са интересни  :bravo, но е добре да има баланс между трудността на задачите и времето за решаването им.

*

Неактивен kod

  • 582
  • Пол: Мъж
    • Alek Dimitrov
Скучно не скучно ... щом всяка година прави впечатление, че нещо в регламента на ХП не е наред, значи има нужда от преглеждане! Никой не отрича, че задачите са интересни  :bravo, но е добре да има баланс между трудността на задачите и времето за решаването им.

Димитрова, мнението ми е че бъркаш.
Не вникваш в написаното, не си отделила време да прочетеш стари теми за това или подобни състезания.

Родители, които са били на твоето мнение след години разбират полезността на регламента и вече нямат претенции към него. Това е разковничето.
Да, всяка година има новаци, които намират нередното, и да - след време новаците обръгват и вече не виждат нередното :)
Естествено, ако все още детето им се интересува от математика.

Така че... търпение.
И четене на стари мнения ми е препоръката :)


Здравейте!  Някой знае ли дали наградените са само до трето място или ще има грамоти за всички оцветени в класирането за съответния клас. Интересува ме, защото дъщеря ми е на 4 място и искам да знам дали да търся някаква грамота от организаторите. Благодаря!

*

Неактивен kod

  • 582
  • Пол: Мъж
    • Alek Dimitrov
Здравейте!  Някой знае ли дали наградените са само до трето място или ще има грамоти за всички оцветени в класирането за съответния клас. Интересува ме, защото дъщеря ми е на 4 място и искам да знам дали да търся някаква грамота от организаторите. Благодаря!

Ее.., щом сте оцветени, значи сте от наградените - поздравления.

Странно ми е, как така първенците в 3 и 4 клас имат над 60 точки, при положение, че по регламент максималните са 60. (5х2, 5х4, 5х6 - общо 60точки) ?

Миналата година добавяха към резултата на всички третокласници по 15 точки, защото иначе някои деца щяха да имат отрицателен брой точки. Ако съдя по резултата на дъщеря ми,която е 4-ти клас и тази година са добавили по толкова.