0 Потребители и 11 Гости преглежда(т) тази тема.

Изхвърлих листа, където разписах 13 задача, но сега ще се пробвам пак.
Признавам, че въпреки няколкото висши математики, детето решава някои задачи за втори клас по-успешно от мен :-memnon....
 :help

От едно бяло, две лилави и две розови мъниста била направена гривна. По колко различни начина може да изглежда
тя?

Б-бяло мънисто
Р-розово мънисто
Л -лилаво мънисто

Разбрах си грешката, гривна=кръгчето намалява вариантите, аз я разписвам като варианти в равнина, разбрах те ме, надявам се. Май наистина са 4
*

Неактивен Sisi16

  • 4
  • Пол: Жена
Формулата е n*(n-1)



Според решенията които донесе сина ми има различен брой точки от това което е публикувано
Къде може да се видят работите

Според решенията които донесе сина ми има различен брой точки от това което е публикувано
Къде може да се видят работите
Може да ги е пренесъл грешно на бланката

и аз това предположих , но според него е пренесъл всичко вярно, квесторите също са ги проверили

Прочетох някои от мненията по темата по-назад и не разбирам няколко неща:

1) Какво означава математиката е точна наука и не трябва да има "детективска задача"?. Напротив, идеята на математиката е да бъде забавна, а не да съществува формула за всичко, както се опитвате да го изкарате.

2) Не разбирам какъв е проблемът да има корекция в отговорите. Щом отговорът е сменен, значи сигналът за него е бил правдоподобен.

3) Относно задачи с некоректно условие - идеята на тези състезания е състезателят да преценява какво може да реши и какво - не. Разбирам, че е неприятно да се окаже, че има грешка в условието, но тя е била факт за всички участници.

Прочетох някои от мненията по темата по-назад и не разбирам няколко неща:

3) Относно задачи с некоректно условие - идеята на тези състезания е състезателят да преценява какво може да реши и какво - не. Разбирам, че е неприятно да се окаже, че има грешка в условието, но тя е била факт за всички участници.

Даa, еднакво е било за всички условието. Но реакцията на децата не е била еднаква. И с това "скриване" зад отговор Д организаторите не разрешиха проблема. Д не крие верен отговор, неизброен в другите точки. Жалко за децата като моето, които са мислили, решавали, размислили са че и отговор Д не е вариант, писали са обяснения по бланката, изтекло е ценно време... Ще получат утешителни три точки. Печеливши в случая са децата объркали сметките. Мислещите деца ще изгубят 4/7 точки и ще останат с горчив привкус и от това състезание.

*

Неактивен Apprill

  • 4
  • Пол: Жена
За мен лично е проблем на грешна задача да бъде обявен някой  отговор за верен. Освен това целта на децата не е да търсят какво не е наред в условието, те ли нещо са сбъркали..... и т.н. Целта е вярно да разсъждават и да намерят решение на вярно поставена задача. Защо орг. не анулираха задачата не знам.....

Даa, еднакво е било за всички условието. Но реакцията на децата не е била еднаква. И с това "скриване" зад отговор Д организаторите не разрешиха проблема. Д не крие верен отговор, неизброен в другите точки. Жалко за децата като моето, които са мислили, решавали, размислили са че и отговор Д не е вариант, писали са обяснения по бланката, изтекло е ценно време... Ще получат утешителни три точки. Печеливши в случая са децата объркали сметките. Мислещите деца ще изгубят 4/7 точки и ще останат с горчив привкус и от това състезание.
Не мисля, че е коректно така да генерализирате нещата, а именно, че посочилите отг. Д на прословутата 9 задача, са "объркали сметките". Мисля, че пропускате една подробност, че отг. д гласи "никое от тези", а не "друг отговор". Нали не предполагате, че няма достатъчно "мислещи деца", които са решавали задачата, установили са, че е с некоректно условие и съвсем целенасочено и осъзнато са посочили отг. Д. Да, знам че такива ситуации не са особено приятни, но това е просто едно състезание, не драматизирайте толкова.

Не мисля, че е коректно така да генерализирате нещата, а именно, че посочилите отг. Д на прословутата 9 задача, са "объркали сметките". Мисля, че пропускате една подробност, че отг. д гласи "никое от тези", а не "друг отговор". Нали не предполагате, че няма достатъчно "мислещи деца", които са решавали задачата, установили са, че е с некоректно условие и съвсем целенасочено и осъзнато са посочили отг. Д. Да, знам че такива ситуации не са особено приятни, но това е просто едно състезание, не драматизирайте толкова.

"никое от тези" означава, поне за някои, "някое друго", а такова при тези условия няма. Обобщението го направиха децата - силен клас с един единствен отговор Д - на дете, което е объркало изчисленията.

Чета, чета как родителите треперят на всяка задача и всяка точка. На организаторите не им пука нито за отговорите, нито за резултатите на децата. За тях е важно да си вземат печалбата. В Пловдив масово са преписвали. Малки и големи се хвалеха на излизане. Квесторите не са ги закачали. Не очаквам реални резултати.

Прочетох някои от мненията по темата по-назад и не разбирам няколко неща:

1) Какво означава математиката е точна наука и не трябва да има "детективска задача"?. Напротив, идеята на математиката е да бъде забавна, а не да съществува формула за всичко, както се опитвате да го изкарате.

2) Не разбирам какъв е проблемът да има корекция в отговорите. Щом отговорът е сменен, значи сигналът за него е бил правдоподобен.

3) Относно задачи с некоректно условие - идеята на тези състезания е състезателят да преценява какво може да реши и какво - не. Разбирам, че е неприятно да се окаже, че има грешка в условието, но тя е била факт за всички участници.
Съжалявам, но математиката е точна наука, целта е да научи децата да мислят, ако подхождат с мисълта, че това им харесва-супер. Целта на математиката не е да е забавна, за забавления си има песни, танци и подобни. Хубавото на математиката е това, че е точна наука. Интерпретацията на укловия и решения е ограничена, т.е. субективизма при оценка е минимален....поне трябва да бъде. Който иска забава да си намери друго поприще за изява, това иска сериозен подход и хора.