0 Потребители и 6 Гости преглежда(т) тази тема.

И друг път е имало задачи със неточно условие по състезания и олимпиади, ама тази се раздуха много повече от обикновено.
*

Неактивен kod

  • 582
  • Пол: Мъж
    • Alek Dimitrov
И друг път е имало задачи със неточно условие по състезания и олимпиади, ама тази се раздуха много повече от обикновено.

Съгласен съм, че и друг път е имало неточни условия.
Но в случая не става въпрос за неточно условие, а за грешно такова. Ако се сещаш за подобно от Олимпиада - моля да посочиш кое, вместо да караме на общ принцип?
Според мен, докато г-жа Валя Арабаджиева беше експерт по математика в РУО, подобно нещо не се е случвало.

Това е половината.
Другата половина е официалния отговор, изпратен от РУО до питащи, в който се твърди, че грешка няма и задачата е коректна.

Твоето становище какво е - здраве да е, всичко е ОК?

Зад 13 ЕК-2012 год. синът ми беше в 4 клас...

Сред съучениците на Николай момичетата са два пъти повече от момчетата. Кое от посочените числа може да е равно на броя на всичките деца , които учат в този клас ?

А-30;  B-20; C-23; D- 25; E-29

Тогава се разгоря голям спор, пак заради вероятно недобре преведена задача и двусмислие в условието. В крайна сметка ,за да няма ощетени приеха  отговори А и D за верни. Част от децата  бяха добавили Николай накрая към бройката на класа , а други  го смятаха в бройката още отначало. Сега погледнах отговор А си стои единствен като верен... Искам да кажа ,че  в 4 клас вместо да са бдителни ,защото на децата им е много важно,  стават най-много  гафове, както и в 7 клас....

*

Неактивен kod

  • 582
  • Пол: Мъж
    • Alek Dimitrov
Примери от Олимпиада помолих - сериозно състезание в календара на МОН.
Грешки иначе е ясно, че има, било в Коледно, било в Кенгуру или други състезания без сериозен смисъл.

Просто няма никаква релевантност в това сравнение.

За гафовете не съм съгласен. Правят се навсякъде, просто широката публика се фокусира върху най-популярното 1-4 и 7 клас.
Задачата за 6 клас от тази Олимпиада да не би да е по-добре от тази в 4-ти.

Грешна задача за осми клас е дадена на общинския кръг в София през 2012 година.
На всички деца са присъдени 7 точки за тази задача.

*

Неактивен maria77bg

  • 90
  • Пол: Жена
Грешна задача за осми клас е дадена на общинския кръг в София през 2012 година.
На всички деца са присъдени 7 точки за тази задача.
И това е нормалният подход! Всеки греши! Въпросът е да си признаеш грешката, да си поемеш отговорността и да си извлечеш поуката, така, че да не се повтори. Тук скандалното и дори нагло беше грешното решение, разпратено по училищата. Другата нередност беше неспазването на регламента, но това е по-трудно доказуемо.

Само да добавя ,че Кенгуру също влиза в класирането за МГ  от 5 клас, затова го дадох за пример, иначе има много грешки...

Не съм съгласна, че олимпиадата е най-важна, а други състезания като кенгурото са маловажни. До сега в някои градове в МГ след 4-ти клас се кандидатстваше с няколко състезания, едното е кенгурото. Така че в състезания не е оправдано да има грешки, неточности или двусмислици. За съжаление през годините сме се сблъсквали с такива. Не пазя задачи и не мога да посоча конкретен пример за съжаление . Ще питам детето. То се ядосва повече от мен и може да си спомня някои от задачите.

*

Неактивен kod

  • 582
  • Пол: Мъж
    • Alek Dimitrov
Е... то не е до съгласие. Просто нямат нищо общо...
Как сравняваш Кенгуру с ЕМТ,  ЗМС, ПМС,  камо ли пък Олимпиада??

Това са 4-те състезания по математика, определящи всичко.
Моля те, не слагай Кенгуру там

Кенгуру локално в БГ се организира от един човек и няколко помощника.  Задачи особено не се мислят, предимно се превеждат вече направени извън България.
Другите - от Министерство, РУО-та, СМБ,  ИМИ-БАН,  национални комисии. 
Ако наистина не разбираш разликата, надали мога да ти я обясня.

Всъщност, всякакви безмислици като Кенгурута, ЧХ,  МБГ, прословути азиатски състезания на училищно равнище са просто за ПР.
Ако ги нямаше азиатските ИМЦ, Кук и сие, как ще могат училища като СМГ да влизат в телевизиите по няколко пъти годишно :)
А истината е, че те са на нивото на.... Салабашев да кажем.
Но надали някой ще признае в прав текст, че харчи за предварителен подбор, подготовка, път 50-ина хиляди лева само за да може да влезе в новините и да каже - ето, спечелихме не знам кое си континентално състезание с авторитета и сложността на нашия Салабашев  :)


Обобщено, какво е моето мнение:
има група състезания, които са важни предимно за родителското его
след тях, има група състезания, които са важни предимно за училищното его
и накрая има трета група, която е важна на национално и международно равнище

Всеки сам може да си причислява кое състезание къде влиза.

Като спомена това за Кенгуруто и неговия организатор, сега се замислих, че може да е останал шеф на комисия като част от сделка. Той осигурява безплатно участие на четвъртокласниците, сещаш се защо, а МОН не уважава искането на СМБ.

*

Неактивен kod

  • 582
  • Пол: Мъж
    • Alek Dimitrov
Не знам вече какво да мисля и ми писна.

По дяволите, ученици и родители искаме единствено нормално обучение, нормални състезания, нормални задачи, нормално оценяване.
И това започва да става невъзможно. И вместо да си говорим за хубави неща, да си обсъждаме представяния от състезания и резултати, да си решаваме задачки се занимаваме със скандали, подигравателно отношение от чиновници и късане на нерви.
Аз определено се изморявам много от това. И ми е силно неприятно.

Сега един г-н Паскалев от Архимед се опитва да ми трие сол на главата с философстване, че грешни задачи нямало, имало неподготвени ученици.
Тоест, децата са виновни, и за задачата, и за критериите й за оценяване, а не РУО. Добре де, ама този човек на следващото състезание, вместо да си пише във ФБ и да си издава учебници като нищо може да се цани в комисията, която ще оценява състезателите в 9 - 12 клас!
Как да не се паля и да не ми е болно от проблема. С подобно чиновническо мислене математици много, ще напълнят комисиите, ще си правят "верни" задачи за неподготвени ученици и... малкото хубаво останало в образованието и математиката ще си отиде с екипа на ИМИ...

*

Неактивен kod

  • 582
  • Пол: Мъж
    • Alek Dimitrov

*

Неактивен ico++

  • 1
  • Пол: Мъж
В крайна сметка не разбрах официалното оценяване на тази задача и при какви обстоятелства тя би била оценена със 7 точки. От написаните половинки -при вариант 1 с отговор За 11 момчета и 15 момичета -Краси не е от класа си; За 12 момчета и 15 момичета - не е изпълнено написаното условие "Колко момичета и колко момчета има в IVа клас, ако се знае, че момичетата са с 4 повече от момчетата." Имаше преди време подобен гаф, но се бяха оправдали, че учениците е трябвало да мислят само от гледна точка на математиката и да се абстрахират от това, че човешките същества са неделимо цяло.... Сега не могат да го направят, защото се отнася за ученици в долните класове, които още не са учили такива числа

Бих искала да помоля някой да качи критериите за оценяване и точкуването на задачата за костюмите и процентите за шести клас, ако ги имате.