Моето дете повече от две години посещаваше школи, уроци и решаваше задачи и постигна краен резултат, който за малко не го вкара в СМГ и доста по добър от тези ПЛАТЕНИТЕ и беше много разочаровано. Тези допълнително приети са в ущърб не само на първите 112, но и на всички които са преди тях в крайното класиране.
Написах в мнението ми - евентуално в ущърб. По-големите класове могат да се компенсират с полезни активи за всички, набавени с някакви дивиденти от наднормен прием. Винаги съм бил за идеята на общинските / държавни училища да се разреши платен прием по усмотрение на ръководствата им. Ако има търсене на платен прием - защо да не се използва???
За мен е добра идеята примерно на прием на 60 деца по резултати и на други 52 деца - с комбинация от резултати и заплащане. Така, няма да е необходимо преди всяко важно състезание да се търсят пари, до последния момент да не е ясно ще се осигури ли участие или не, учителите заслужено ще могат да взимат по-високи възнаграждения и да се отдават с по-голям плам на професията си.
Резултатът ще е по-добро образование за всички ученици на съответното училище.
Не виждам с какво е ощетено вашето дете! Колко години е ходило по школи няма особено значение, крайния резултат е бил, че не е успяло да се класира сред първите 112, така че, абсолютно нормално е да е разочаровано, но ощетено - за мен не.
Нека да престанем да гледаме в чуждата копанка - ако се справим със задачите си ще постигнем целта. Това, как я постигат други не трябва да влияе на преценката ни, особено в подобни на коментираната ситуация, където ясно и открито има 112 места за можещи и никой не им ги взима.
Нали още в началото сте знаели - за да се влезе в СМГ трябва резултат в ТОП 112 - ощетяване би имало ако не е прието дете с такъв резултат.
Единствената неприятна нотка за мен е грешка на държавата - че не позволява официален платен прием. Защо конкретно тези деца са приети - може да има конкретна и обоснована причина за това, може и да няма, при всички положения това засяга съвестта на приелите ги, не моята или вашата. И дефакто, може да се окаже, че едно на пръв поглед нередно действие всъщност помага по някакъв начин на училището повече, отколкото вреди или има описана, законова причина за него. В крайна сметка, можеше точките на децата, които визирате да бяха завишени още в резултатите ако всичко е толкова черно, колкото се описва и по този начин да се избегнат недоразуменията...
Единствената ми утеха е, че на ХП се представи много по-добре от ПЛАТЕНИТЕ.
В България сме на този хал.......
А според мен, в България сме на този хал и заради завистта, не ми допада да се радвам на недобри резултати на деца, вместо да се радвам на успеха на моето. Написали сте, че се радвате, не защото се е справило добре, а защото се е справило по-добре от определена група деца. Нито за вас, нито за другите деца е полезно това мерене на п---и, моят съвет е - абстрахирайте се от деленето на учениците на "безплатни" и "платени", продължавайте да обичате математиката, да се явявате на състезания, прием в СМГ има и след 7-ми клас, може тогава хлапето да се справи.