0 Потребители и 17 Гости преглежда(т) тази тема.

*

Неактивен kod

  • 582
  • Пол: Мъж
    • Alek Dimitrov
Пак проблеми в 9 - 12 клас...
Задачи и критерии има, МОН не желае да ги разпрати, защото са изготвени от комисия в оставка :)

*

Неактивен Очо

  • 478
Огромно Благодаря!!
Отсяване? Аз ,я четох десет пъти, докато разбера, за какво става въпрос.. Няма смисъл от такива задачи, имащи три подусловия, при които ако не решиш първото, си в "канала"..  Гледна точка.. :)

*

Неактивен maria77bg

  • 90
  • Пол: Жена
Огромно Благодаря!!
Отсяване? Аз ,я четох десет пъти, докато разбера, за какво става въпрос.. Няма смисъл от такива задачи, имащи три подусловия, при които ако не решиш първото, си в "канала"..  Гледна точка.. :)
Третото подусловие може да се реши и при сбъркана първа или втора подточка. Фактът, че ще има над 10 максимални резултата и масово решени задачи без 3в, за мен означава, че задачите са лесни. Миналогодишната тема определям като добре подбрани задачи. Все пак това е олимпиада, не е СМТ. Въпрос на гледна точка :).

*

Неактивен leila

  • 37
Някой има ли задачите за 7-ми клас?

*

Неактивен vasok

  • 12
Здравейте,
За първа задача на 4 клас като имаш (.............):4:2, какво се прави имал ли правило за действията да се правят последователно от ляво на дясно?

*

Неактивен maria77bg

  • 90
  • Пол: Жена
Здравейте,
За първа задача на 4 клас като имаш (.............):4:2, какво се прави имал ли правило за действията да се правят последователно от ляво на дясно?
Ако един куп с ябълки разделите на 4 купчини и после една от купчинките на още 2 купчинки не е същото ако просто големият куп го разделите на 2 купчинки.
Искам да обясня смисълът защо първо трябва да делите на 4 и после полученото делите на 2.

Мога ли да помоля за задачите за 5 клас!

Здравейте,
Бих искала и аз да се включа по темата относно квесторите. Синът ми е 4ти клас и беше в 145 училище в София. В стаята са били две учителки, които непрекъснато са говорели и съответно пречели на децата. Коментирали са и задачите и са ги решавали коментирайки помежду си. Синът ми е останал последен в 12ч. и са започнали да му дават зор да приключва..."Айде  по- бързо, по - бързо". Освен това едната госпожа му е казала, че 2ра задача му била грешна.......което не е вярно, просто явно тя я решава грешно .........с всичките ми уважения към нея!!!
Мисля, че е редно все пак някой да им каже, че е нужно да осигурят необходимата тишина, за да могат децата да работят спокойно както и да им се обясни, че децата имат право да седят до последната минута. Състезанията са важни и е редно при нарушения квесторите да бъдат санкционирани.

Относно задачите, според Вас какъв е отговора на задача 3в за 4ти клас? Според нас 996 е на 990то място.

Моето дете не е стигнало до в)  подточка, затова отговора не го знаем, както казах заради квесторите, но освен че са го притеснявали с бързане, представете си са му казали, че на беловата не трябва да има никакви разяснения, като се знае, че това е един от критериите на тази олимпиада. Явно това са им заръчли.....

...
Относно задачите, според Вас какъв е отговора на задача 3в за 4ти клас? Според нас 996 е на 990то място.


Броя на числата, които образуват сбора на всяко поредно число се определя по формулата (х+1)*(х+2)/2 + 1. Това едно е заради числото 1000
Така на пример за числата, чийто сума е 5 са 6*7/2+1 = 22 броя
996 е число, чийто сбор е 24 и както се вижда е последното число от тези числа.
Като се съберат числата за х=1 до 24 се получава 2924 + 1 (заради 1000)
Отговора следва да е 2925

Отговорът на задача 3в за 4 клас е 990 място!
Всички числа са 1000. По-голям сбор от 24 (9+9+6) може да има при комбинация: 8+8+9, 9+9+7, 9+9+8 и 9+9+9. Това прави 10 такива числа. Т.е. 996 стои на 990 място, тъй като е най-голямото число със сбор 24.

*

Неактивен maria77bg

  • 90
  • Пол: Жена
Броя на числата, които образуват сбора на всяко поредно число се определя по формулата (х+1)*(х+2)/2 + 1. Това едно е заради числото 1000
Така на пример за числата, чийто сума е 5 са 6*7/2+1 = 22 броя
996 е число, чийто сбор е 24 и както се вижда е последното число от тези числа.
Като се съберат числата за х=1 до 24 се получава 2924 + 1 (заради 1000)
Отговора следва да е 2925
Числата са 1000! Няма как някое да е на 2925-то място :). Отговорът е 990.

Здравейте, разполагам със задачите за 6 клас

Здравейте,
Бих искала и аз да се включа по темата относно квесторите. Синът ми е 4ти клас и беше в 145 училище в София. В стаята са били две учителки, които непрекъснато са говорели и съответно пречели на децата. Коментирали са и задачите и са ги решавали коментирайки помежду си. Синът ми е останал последен в 12ч. и са започнали да му дават зор да приключва..."Айде  по- бързо, по - бързо". Освен това едната госпожа му е казала, че 2ра задача му била грешна.......което не е вярно, просто явно тя я решава грешно .........с всичките ми уважения към нея!!!
Мисля, че е редно все пак някой да им каже, че е нужно да осигурят необходимата тишина, за да могат децата да работят спокойно както и да им се обясни, че децата имат право да седят до последната минута. Състезанията са важни и е редно при нарушения квесторите да бъдат санкционирани.

Относно задачите, според Вас какъв е отговора на задача 3в за 4ти клас? Според нас 996 е на 990то място.

Преди 2 години, когато моят син беше 4 клас имаше същите проблеми с квесторите, въпреки, че тогава олимпиадата  беше в 112 ОУ за всички софийски деца. Едната не спряла да говори, около 12 и 30 му казала да приключва вече, разглеждала му бележника, накрая дори му се присмяла, че бил писал и думи "това да не ти е отговор на литературен въпрос" му казала. Въпреки това беше успял да изкара 19 т. Писах оплакване на официалната страница във фейсбук на училището. Не знам дали имаше полза, но както е видно - никакво развитие. Оттогава той се научи да може да се съсредоточава та дори и тъпани да му бият на главата да не обръща внимание, но не мисля, че това е решение на въпроса. Ако можете оплачете се от тях, те са там само да наблюдават - нито да помагат, нито да пречат.