0 Потребители и 14 Гости преглежда(т) тази тема.

На сайта на СМБ Русе са качени окончателните резултати за 4-8 клас. http://smb-ruse.com/
Поздравления на медалистите и на всички малки математици борили се със задачите в този слънчев пролетен ден! Най-после ваканцията и за тях дойде! :ole
*

KOD

Порой от нови златни медали след контестациите!
Нов златен медал в 4, 5, 6 клас.
Линк към окончателните резултати от Пролетните Математически Състезания Русе 2014 - в първия пост на темата


Хихи, Ant12, да закръглим сметката за 4 - 8 клас, които са в Русе на 25 златни и 2 сребърни.
Дали наистина няма да стане гаф с липсата на медали :)
А за стипендиите не я мисля държавата - ще я разорят тези гадни математици!

Да не се окаже, че тази година пак имаме натрупване на медалисти в някоя от възрастовите групи :)
Кой гадател е голям :)
« Последна редакция: 1.04.2014, 23:34 от КрИс »

*

KOD

Сериозни промени и при големите след контестациите, линк в 1-ви пост.

Поздравления за всички медалисти!

Състезанието свърши и в момента тече награждаването, но има едно нещо, което ми се стува странно и много ми се иска да разбера каква е истината.
Сребърните медалисти на 5-ти клас са с 21,5 т. Интересува ме на базата на какви критерии е дадена или отнета половин точка?
Този въпрос смятам, че е много важен за всички, но най-вече за 9-те деца, които са на 4-то място, тъй като, ако я нямаше тази измислена половин точка тези деца щяха да са на по-престижното 3-то място.
« Последна редакция: 2.04.2014, 10:09 от Gali Na »


*

Неактивен Neda

  • 167
Множеството преоценени работи /и тази на моето дете е сред тях/ ме оставя със смесени чувства относно оценяването. Като прибавим и многото максимални резултати, дължащи се и на подбора на задачите, си мисля, че съм имала по-високи очаквания за ранга на състезанието от това, което е то в действителност.
Говоря за 4-ти клас.

Състезанието свърши и в момента тече награждаването, но има едно нещо, което ми се стува странно и много ми се иска да разбера каква е истината.
Сребърните медалисти на 5-ти клас са с 21,5 т. Интересува ме на базата на какви критерии е дадена или отнета половин точка?

Възможно е, ако работите са проверявани от двама проверители и по един от критериите единият от тях е присъдил една точка, а другият - две, а оценката е средно аритметична. Някой, който е присъствал на техническата конференция може да потвърди или отхвърли подобна възможност.

Хахаха:

НЯМА медали за победителите от Пролетните Математически Състезания 2014 в Русе :)
Само шести клас ли не са получили медали или има и други?

*

KOD

Е, според мен променените резултати, вследствие на контестации са положителна характеристика.
Задачите не са лесни, а децата не пишат особено красиво и подредено.
Адмирации за проверяващите, че обръщат внимание на учениците, изслушват тяхната защита и приемат техните доводи, винаги е възможно при едно подобно скоростно проверяване да изпуснеш нишката на мисълта на даден състезател или да не можеш да разчетеш дадено описание.

А иначе подбора на задачите в 4-ти клас е... недостатъчно прецизен, спор няма.

Само шести клас ли не са получили медали или има и други?

Нямам идея, надявам се, че не, защото би било БЕЗкрайно тенденциозно :)

*

Неактивен Neda

  • 167
..., винаги е възможно при едно подобно скоростно проверяване да изпуснеш нишката на мисълта на даден състезател или да не можеш да разчетеш дадено описание.


Това ме кара да мисля, че резултати с 1-2 точки нагоре или надолу не са показателни.
А иначе наистина е добре, че децата могат да аргументират решенията си, но не очаквах да е наложително в такива мащаби.

Поздравления за шампионите! Браво!
Интересно ми беше да разгледам задачите (4-7). Много ми е любопитна логиката на авторите за включването им. За мен най-хубаво балнсирана е темата за 6-и клас. Може би е трябвало последната зад. да е една идея по-трудна, но като цяло хубави, многостъпкови задачи, точно като за това състезание. Факт е, че на 4-и клас са лесни. Единствената гадна, при това не за решаване, а за разписване е 3-а с ребуса. 5-и клас, нямам никакво обяснение за липсата на дете, решило 4-а задача. Тя не изисква специални знания, тренинг, нито гениални прозрения. Решава се буквално на принципа на коя е най-логичната следваща стъпка – straight forward. Условието само те води с изричното искане на пример, т.е. да избягат децата от абстрактни доказателства (ама те на тази възраст не мисля, че залитат в абстрактности) Даже за мен това е по-скоро задача за бързите състезания, отколкото за това (да вземем само как се оценява – няма многостъпковост – или 2т., или 7) Докато 2-а оценявам като доста тежка, която си изисква точно опит, тренировки и добра подготовка.  Поздравления за децата, които са я решили. Казах, че на 6-и ми харесват зад. На 7-и са супер до 3-а. Ама тази 4-а тежка, изкуствена  алгебрична ? Това ли е съвременната тенденция на межд. състезания? За това ли е включена? Много ми е любопитно. От много други типове има задачи, подходящи за 4-а, такива, че и да не ги решиш, ти доставя удоволствие да им четеш решението.
За половинките точки – аз не мисля, че е чак от такова значение. Със сигурност ако се попитат организаторите, ще се обосноват. Това си е състезание – грамота е достатъчно престижно. Какво да кажат децата точно под чертата за грамота. За тях е съвсем кофти. Но винаги има такива :) Всъщност сега организаторите са се отпуснали с класирането. Кaкто по-напред се говореше, обикновено на това състезание, ако на 1-во място има 3-ма човека, тези със следващ брой т-ки не са на 2-о, а на 4-о.
А наградите... Разбира се, важнии са. Но по-голямата награда е, че децата са отишли там, борили са се - математически, психологически :),  забавлявали са се. Преди това са се трудили, подготвяли... Това са трайните ползи и ако се гледа дългосрочно едно класиране, едно състезание, едно оценяване е без значение за глобалната картинка. Което категорично не омаловажава медалите, ни най-малко.
До момента не съм останала с впечатление за лоша организация от страна на русенското СМБ. Ще се разплете и тази история с липсващите медали, убедена съм.

А, още една вметка. Много се радвам на масовото разбиване на монопола на СМГ и София като цяло. Навсякъде има умни деца и е много радостно, че има страшно много градове, където тези деца успяват да получат адекватна подготовка. Поздравления за учителите. Дано тези МГ-та да получават повече шансове за участия и в международни състезания.

Ние сме с променен резултат след контестация и златен медал. Косьо каза след изпита, че всичко решил и отговорите съвпадаха с тези, които излязоха в РИО РУСЕ, но решението на 3 задача му беше описано по друг начин. Дадоха му 24 точки на предварителните резултати и аз бях доволна, а той - възмутен: Не е честно, мамо! Добре, че преразгледаха решението му, иначе той щеше да се чувства ощетен, а така се губи мотивация. Не ми е за директния прием в СМГ или стипендията в ПЧМГ, едва ли ще се възползваме, но успехът е добре да бъде възнаграден, иначе се обезсмисля. В тази връзка съм задължена изключително на Детската академия и г-жа Ирина Шопова, които организираха отбора за ПМС, подготовката, а освен това, лично тя е искала преразглеждане и се е явила на контестацията, защото й бях казала, че детето си е решило задачите с верен отговор :)))

И встрани от темата, но все пак искам да споделя - Русе е прекрасен град, организацията беше страхотна, хотелът, всичко!

Поздравления за Евгени от 6клас, състезавал се при седмокласниците и изкарал 6 резултат.

*

MrD

Дадоха му 24 точки на предварителните резултати и аз бях доволна, а той - възмутен: Не е честно, мамо!

Здравейте,

колко позната ситуация. Само че при нас думичката беше "тате". И т.к. ние вече се бяхме прибрали, а Русе остана на няколко стотин километра не сме подавали контестация. Детето си беше решило всичките задачи и отговорите му изцяло съвпадаха с тези в разпространената след състезанието "книжка със задачи и отговори". При нас проблемна се оказа задача 4 (4 клас) - намерил е всички пътници и е описал задачата, но явно описанието не се е харесало на проверяващите и сега сме с 24 т. Трябваха ми поне 2 часа, за да обяснявам на детето си защо може да се е получило така.

Браво, на всички деца, които се пребориха със задачите!
« Последна редакция: 2.04.2014, 16:11 от MrD »