0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

Присъждането на 2 точки за отговор А само по себе си опорочава посоченото от Дидева, защото е признание, че има два възможни отговора (възможност А и възможност Г).
За да бъде спазено първоначално обявеното, трябва да се отнемат двете точки на всички, посочили отговор А.
*

Неактивен ghpaskaleva

  • 4
  • Пол: Жена
Открихме и другото решение .Да отговора е 24 и 30.Раздели квадрата на два правоъгълника , по два начина.
Във вкъщи разбира се .Ех , как да не го яд човек , че може детето да ги решава ,
но на състезанието е бързал.
Миналата година беше на 2 място , само 2 точки по малко от максималните .
Малко коментари и от Русе:)
в условието на задачата се търси правоъгълник (само един и то ABKM), чиято обиколка е с 6 см. по-малка от тази на ABCD.
Отговор а-24 се получава само в частен случай, в който ABCD  наименован обратно на часовниковата стрелка като т.А е поставена в долен ляв ъгъл и дължините на страните са съответно AB=CD =8см, и BC=DA=6см, се разреже по цялата дължина образувайки съответно ДВА  еднакви правоъгълника ABKM и MKCD с еднакви обиколки=22см и лица=24см, НО В УСЛОВИЕТО НА ЗАДАЧАТА СЕ ИСКА ВНИМАНИЕ ЦИТИРАМ:
"ЕДИНИЯТ ОТ ТЯХ (ABKM) .........и т.н."
Тоест отговор а-24 е частен случай, който не отговаря на условието поставено в началота на задачата, което изисква лицето само на един а не ДВА! правоъгълника.
За мен даването на 2 точки на състезатели посочили за верен отговор а-24 е необосновано, а отнемането на ЦЕЛИ 7 точки на деца посочили в отговор "г" само 30 е за повече от 9 точки.
 Днес няколко родители в Русе писахме Контестация в тази връзка и се надявам комисията да признае абсурдното даване на точки на незаслужили деца посочили за верен отговор а-24
 и недопустимото ощетяване на съобразилите ситуацията деца чийто отговор е само г-30!
На практика подаденият отговор на задачата от СМБ е сгрешен поради същата логика! Няма вариант нито да е "24" нито да е "30 или 24" - отговорът е само един и той е "г-30"
« Последна редакция: 19.04.2015, 23:14 от ghpaskaleva »

*

Неактивен Деска

  • 33
  • Пол: Жена
На листа с задачите във Варна зад. 13та е написана така "Правоъгълник ABCD с размери 8 см. и 6 см. е разрязан на два правоъгълника.Единият от тях има обиколка с 6 см. по-малка от обиколката на ABCD. Лицето на този правоъгълник в кв. см. е: ..... :rolleyes:

*

Неактивен emi_2

  • 50
С второкласник съм, но погледнах от любопитство задачата.
АВ може да е 8 см или 6 см и така се получават двата варианта.
 :undecided: Защо разгледалите единия случай да са "незаслужили", а разгледалите другия случай да са "съобразилите се".
« Последна редакция: 19.04.2015, 20:18 от emi_2 »


в условието на задачата се търси правоъгълник (само един и то ABKM), чиято обиколка е с 6 см. по-малка от тази на ABCD. Моят син е отбелязал отговор "г) 30" и само това е верен отговор !
Отговор а-24 се получава само в частен случай, в който ABCD  наименован обратно на часовниковата стрелка като т.А е поставена в долен ляв ъгъл и дължините на страните са съответно AB=CD =8см, и BC=DA=6см, се разреже по цялата дължина образувайки съответно ДВА  еднакви правоъгълника ABKM и MKCD с еднакви обиколки=22см и лица=24см, НО В УСЛОВИЕТО НА ЗАДАЧАТА СЕ ИСКА ВНИМАНИЕ ЦИТИРАМ:
"ЕДИНИЯТ ОТ ТЯХ (ABKM) .........и т.н."
А отчетохте ли възможността един път AB=CD =8см и втори път AB=CD =6 см? Не съм задълбавала в задачата, но не мисля че видях изрично да пише коя страна колко е дълга.

Отговор 24 изобщо не е "частен случай" ...напротив
И двата отговора са верни .
И когато се тръгват да се правят контестации , те не би трябвало да са
да се отнемат едни точки на "незаслужили" деца , както беше написала госпожата ,
а да се присъдят и точки на децата дали само отговор 30.
Аз съм за справедливостта ....и да им е обица на ухото друг път на тия,
които съставят задачите .

*

Неактивен ghpaskaleva

  • 4
  • Пол: Жена
А отчетохте ли възможността един път AB=CD =8см и втори път AB=CD =6 см? Не съм задълбавала в задачата, но не мисля че видях изрично да пише коя страна колко е дълга.

Точно така - не пише коя страна коя е:)- но и в случай, че обърнем страните отново верният отговор е 30см.
само за разяснение: страните на правоъгълника ги маркирах с букви само за онагледяване на частния случай и за ясното му разграничаване от верния отговор.
« Последна редакция: 19.04.2015, 20:27 от ghpaskaleva »

Няма незаслужили деца. Има неясно поставено условие за оценяване, водещо до интерпретации.
Нека изчакаме решението на СМБ Русе.

« Последна редакция: 19.04.2015, 21:38 от Lemonade Joe »

*

Неактивен gii

  • 1
Условието на задача 13 от 4 клас е зададено ясно и няма интерпретации. Ясно са посочили "Единият ABKM" !!! /дори са посочили кой точно с букви. Ако бяха два еднакви (както се случва с отговор 24) нямаше да посочват буквите в задачата, а щеше да е достатъчно да кажат единият от тях. В задачата се казва, че e само ABKM.

В момента ситуацията със задача 13 на 4 клас е проблемна и създава лоша репутация на СМБ сред децата и родителите на състезателите. От СМБ са написали, че на отговор а) дават 2 т.. По този начин те признават сами, че има два верни отговора. А сами са написали в правилата си, че отговорът е само един. Напълно съм съгласна, че в задачата се посочва изрично, че само ЕДИНИЯТ, а не двата. Ако се приема за верен отговор 24 , той допуска да има два еднакви правоъгълници и не е решение на задачата! Решението е само едно Г-30 ! И така СМБ ще излязат от тази ситуация да признават втори верен отговор . 2т. на отговорили а)24 не трябва да се присъждат. Отговор г) с посочване на двата 24 и 30 също не е верен, защото противоречи на условието! Това е състезание за деца, които четат внимателно и ако са чели внимателно е трябвало да видят, че пише ЕДИНИЯТ  ABKM  и да изключат другия вариант 24.
Отговорът е само един Г-30 и най-вероятно съставителят на задачата е имал точно това предвид като описва, че ЕДИНИЯТ и посочва точните букви.
« Последна редакция: 19.04.2015, 21:05 от gii »

   първи вариант ; представете си свързани точките (не мога да го начертая на компа)
  свържете АВСД
   А---------------В
 

   М---------------К

  Д----------------С
                       

втори вариант ...детето ми така ги обясни
пак ги свържете АВСД и КМ свържете

   В-------К------С


   
   А-------М------Д
« Последна редакция: 19.04.2015, 21:17 от Ава »

Никъде в условието не.пише. че АВСD е разрязан на два правоъгълника с РАЗЛИЧНИ периметри. Това, че е даден периметърът на АВКМ, не изключва възможността КСDM да има същия периметър.

Какво е правилото за именуване на геометрична фигура? По часовниковата стрелка, обратно на нея, както на автора му е изгодно или друго?

Извинявайте, че задавам въпроса извън дискусията за задачите и резултатите от състезанието, но се оказах в странна ситуация и не мога да реша как е правилно да я обясня пред детето.
Днес с моя първокласник гледахме задачите от ВМС и след като установих, че една задача е решена напълно погрешно тръгнах да обяснявам защо. Тогава детето каза, че няма начин да е грешна, защото госпожата му е казала че така трябва. Първоначално помислих, че той е ходил да пита и казах, че този начин е грешен и или той не е разбрал какво му е казала г-жата или не му е казала правилно, за да го накаже че не е спазил правилото да си седи на чина и да работи без да пита госпожите и че те нямат право да помагат на децата.
Впоследствие обаче, за да защити верността на това решение на задачата ми обясни, че не я е питал, а когато си е предавал работата госпожата му е казала, че не си е довършил задачата и го пратила да си я довърши. Отново казах, че той не е разбрал какво му е казала, защото искам да обърне внимание как трябва правилно да я реши. Детето обаче упорито твърди, че е направил точно това което му е казала госпожата.
Сега аз трябва или да му кажа, че госпожата е сбъркала решението на задачата, но така удрям по авторитета на учителите, а това може да обърка много един първокласник или той ще остане с впечатление, че госпожата нарочно го е подвела. И в двата случая е много лошо, защото уж го учим да слуша и изпълнява всичко което му казват госпожите, а сега излиза че като е послушал госпожата е сбъркал. А и баща необмислено и спонтанно изказа пред него мнение че нарочно го е подвела, защото на предишните две състезания се е представил отлично и сега иска децата от нейния клас да имат по-добри резултати.
А ако "призная" че госпожата е казала вярното решение /задачата с рисуването на кръгчета и триъгълничета в квадратчетата/ и греша аз при друга подобна задача ще направи същото което е направил вчера по съвет на госпожата. Моля за съвет как да постъпя в случая. 

Какво е правилото за именуване на геометрична фигура? По часовниковата стрелка, обратно на нея, както на автора му е изгодно или друго?
В случая дали е по часовниковата стрелка или обратно на нея няма значение.
Достатъчно е да се разгледат следните две възможности.

D--------8-------C             D--------6-------C               
 
М--------8-------К             М--------6-------К

A--------8-------B              A--------6-------B


« Последна редакция: 19.04.2015, 22:10 от Дидева »