Аз сега за пръв път се загледах в рейтинга като такъв (ползвам го за база данни с резултатите от състезанията основно, не следя кое дете на кое място е) Какво означава "Рейтинг 1" и "Рейтинг 2". Ей сега чинно си извадих в ексел една част от резултатите, че да нацеля. И единствената логика, която видях е, че рейтинг 1 е без последното провело се състезание (в случая без олимпиадата), а рейтинг 2 е същото, само че с него. Т.е. рейтинг 1 се явява нещо като brought forward резултат спрямо рейтинг 2, че да се измери делтата (прогрес, или спад). Ама ако беше така, нямаше да бъде сортирано по рейтинг 1. Май само за 4-и клас знам какво е рейтинг 1, но за горните ми се губи логиката да се поддържат 2 рейтинга пък и наистина не разгадах какво точно се смята в 1.
http://alekdimitrov.com/20132014/default.aspРейтинг 1 ще отразява общите им постижения от всички състезания, включени в класацията. Ако дете не се е явило на някое от състезанията, то получава 0 точки за него и това ще намали общия му рейтинг!
Рейтинг 2 ще оценява резултатите на ученика само от състезанията, на които се е явил - ако не се е явявал на дадено състезание, то това няма да се отрази отрицателно на общия му рейтинг.
Към момента, резултатите от областен кръг на Олимпиадата са в процес на въвеждане и са недовършени - затова все още не се отчитат от Рейтинг 1. Но се отчитат от Рейтинг 2 - за децата, на които са въведени.
Например - ученик се е явил на състезание 1, 2 и 3 и е получил максимален резултат и на трите - 100.
Но не се е явил на състезания 4, 5 и 6.
Този ученик ще има
Рейтинг 1 - 50 и
Рейтинг 2 - 100
За ученици, които са се явили на всички състезания, включени в класацията
Рейтинг 1 = Рейтинг 2ПП - Рейтинг1 и Рейтинг 2 има само за 5, 6 и 7 клас, за 4-ти клас няма подобни параметри и рейтингът е само един.
Отчитам тазгодишната класация на седмокласниците като провал... От следващата година ще измисля нещо различно, по-бутиково за тях.
Факт за мен е, че този клас е по-скоро приближен към гимназиалните - страстта и манията за посещаване на всевъзможни състезания вече е отминала и подобна класация в този клас не дава реално отражение на това, кои са най-добрите в набора си. Отделно, децата през тази година имат значително по-важни ангажименти от явяването на всяко състезание.
Така че... следващата година ще има промени.
4 клас според мен всичко е идеално - включени са необходимите състезания, няма излишна информация, не виждам причина за промени там.
5 и 6 клас - това е апогея по отношение на бройката посещавани състезания - всеки ходи на всичко, добре е да има повече състезания. Имам колебания за 1 -2 от тях, но класацията ще има подобен вид и определено ще е най-трудна за изготвяне.
7 - 12 клас... тук вече нещата са улегнали, важните състезания са малко, учениците, които ги посещават - също. Обмислям да поддържам една по-бутикова класация, в която ще влизат само по 100-ина деца от набор, която да ни дава ясна представа за моментната им форма и развитие.