Напротив, в условието си е написано. Дори детето да се е подвело, че случаят, когато точка Н е вътрешна за АВ, е единствено верен, то би трябвало да разгледа и останалите случаи, за да ги отхвърли, както е направено със случая за тъп ъгъл при върха А. И ако го е направило, гледайки точкуването, ще си получи точките. Е, може би ще му вземат малко.
Не, Дидева, не е написано. АВ може да е както права, така и отсечка. Разгледах отново сборника за седми клас, с надеждата, че ще намеря задача с двусмислено условие. Ами не успях. Във всяка една задача става ясно АВ или CD, или MN, или каквото е там права ли е, отсечка ли е, лъч ли е и къде аджеба лежат точките...
В случая не става въпрос затова, че децата не са разгледали отделните случаи, за да ги отхвърлят, а че въобще не са ги разглеждали, смятайки го за ненужно. Не защото не са се сетили за тези варианти, а защото те противоречат на условието Н да принадлежи на АВ /отсечката/
П.П. Госпожата по математика в училището на сина ми е потвърдила, че при по този начин зададено условие, без уточнение, че се касае за права, трябва да се приеме, че АВ е отсечка.
Ха сега де! Как да се научат децата?